Cucum(r) Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Quicktime (med codecpakker) er meir stabilt på visse videoformat enn VLC, som for eksempel WMV. Perian har óg støtte for .srt no, så eg vil seie at QT/FR er eit meir eller mindre fullverdig alternativ. Savnar å kunne justere ting som aspect ratio/interlacing og audio lag, men men. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Er det ikke mulig å legge til avi-filer i iTunes? Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Yey ! Gleder meg som en unge nå altså ! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Mvh, en glad Erlend Lenke til kommentar
martbo Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Er ikke det en veldig god pris, eller er det jeg som husker gæernt? Bestillt via studenttorget kanskje? Gratulerer er vel på sin plass uansett Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Bestillte gjennom studenttorget/apple store for education ja Så det er en meget bra pris Erlend Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Nå ble jeg litt skuffa: Skitch hang seg, og selv om jeg trykket "Tvungen Nedstening" og "Avslutt Prosess" skjedde ingenting. Måtte bruke iTerm, ps x og kill for å lukke den... Fikk skikkerlig Windows-følelse (hvor "Avslutt Program" aldri virker hvis det er kræsjet)... Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Nå er det jo bare en myte at mac aldri kræsjer. Men at det fortsatt er langt mer stabilt enn windows er derimot sant. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Nå ble jeg litt skuffa: Skitch hang seg, og selv om jeg trykket "Tvungen Nedstening" og "Avslutt Prosess" skjedde ingenting. Måtte bruke iTerm, ps x og kill for å lukke den... Fikk skikkerlig Windows-følelse (hvor "Avslutt Program" aldri virker hvis det er kræsjet)... 9161139[/snapback] Har merka meg dette ganske så ofte med bash, men berre på jobbmaskina (idiotiske AdmitMAC, tenkjer eg). Sånne ting er forferdelig irriterande! Har aldri merka noko liknande med andre applikasjoner, i naudstilfelle har eg måtte brukt Activity Monitor (Aktivitetsmonitor). Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 terminal->xkill->pek på vindu og klikk. Mye enklere enn ps x og kill Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Macbook:~ henrik$ xkill -bash: xkill: command not found Må nok installere det selv. Vet det finnes på Linux, men jeg fant ingenting når jeg søkte på Google etter xkill og Mac OS X. Oh well, mulig man kan apt-gette den. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Wipy: Nå var det ikke det at Skitch kræsjet (det er jo tross alt i beta), men at OS X ikke klarte å avslutte prosessen.. dabear: "xkill: command not found" Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Var litt kjapp, der Xkill funker bare på X-applikasjoner, så du må ha X inne, ser det ut til. Bare ignorer posten min om xkill, vil ikke funke på aqua-applikasjoner uansett Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 God dag, første post i Mac-delen. Grunnen er følgende: Jeg har nylig kjøpt meg en iBook G4, 756 mb ram og 1,2 ghz CPU for de som lurer. Problemet er, at AirPort ikke finner det trådløse nettet hjemme. Eller så er det jeg som gjør noe feil, men fikk det til å virke hos en kamerat. Har prøvd å koble til manuelt, men dette er noe annet enn Windows! Er ellers veldig fornøyd, men kan ikke kalle meg noen 100% Mac-fan enda. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Wipy: Nå var det ikke det at Skitch kræsjet (det er jo tross alt i beta), men at OS X ikke klarte å avslutte prosessen.. 9161385[/snapback] Poenget mitt var at selv OSX kan kræsje/ikke fungere optimalt til tider. Dog langt sjeldnere enn windows. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Noen her som kan hjelpe til litt her? Tråden har vist daua og et anna spm: når er det office 07 kommert il OSX? Lenke til kommentar
saxin Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Har ikke hørt noe om at det skal komme til OSX. Om det først skulle komme, så vil det ta lang tid i alle fall. Slik har det vært tidligere Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 en venn av meg går hele tia skryter av det hvertfall. Tenkte bare jeg ville høre. et spm til: Har nå installert Vista gjennom Bottcamp på min macbook. Men er en del ting jeg syns ikke stemmer: 1. Når jeg starter Vista så kommer det først en hau med hvit skrift på svart(DOS-ish). Den sier bl.a. at den og den partisjonen ikke funker osv. Masse rart jeg heller ikke husker. Vet ikke om dette er normalt? 2. Jeg finner D-link routeren min(wi-fi), men når jeg kobler til så sier den at den ikke kan. Vet ikke hvorfor den ikke vil det :S Har installert alle driverne med mac driver cd og restartet flere ganger Lenke til kommentar
ttt Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 og et anna spm: når er det office 07 kommert il OSX? 9161990[/snapback] Mac-utgåva heiter Office 2008. Den skal kome i haust ein gong. http://www.hardware.no/nyheter//ny_office_...underveis/35215 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Office for min del er bare nyttig for å formatere ferdig tekst. Jeg liker bedre å skrive i Writeroom, så akkurat det med Office 07/08 er ikke noe stort behov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå