Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde fullt navn, telefonnr., adresse og div annen info en gang jeg "kjøpte" en svinaktig bra IBM ThinkPad på auksjon... Fikk aldri maskina, og fyren lo til meg over telefon og sa "Du har blitt lurt for kr 15.750,-"

For ordens skyld: jeg snakka med "selgeren" flere ganger over telefon før jeg sendte pengene til han. Han virka troverdig og ærlig, og hadde stålkontroll på pc'en han angivelig solgte til meg (og et par andre).

Kjip opplevelse. Anmeldte det, saken har gått sin gang, fyren har sonet for dette og en rekke andre bedragerisaker. Han er erstatningspliktig etter dom, og Statens Innkrevingssentral har saken, men jeg regner med at pengene er borte for alltid. Dette er ca 5 år siden nå..

Mitt tips: vær skeptisk! Virker dealen for god til å være sann, så er den nok det! Hvis du er på et annet sted enn han, så få noen du kjenner til å møte vedkommende og se på maskina, evt. sluttføre handelen for deg.

Endret av pma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er verdt å avente å kjøpe en Macbook fortiden. Rykter svirrer om en ultraportabel Macbook Pro, og det interne grafikkortet fra intel som er i dagens Macbook er utdatert ytelsesmessig mot de nye kortene som står i bla. XPS 1330, så det kan ventes en oppgradering av maskinvaren snart imo.

Lenke til kommentar

Den ultraportale spekuleres i om vil komme før jul. En Macbook oppgradering vet jeg ikke når kan komme, men jeg ville ikke følt meg komfortabel ved å kjøpe en maskin med en grafikkbrikke som ifølge bla. en graf postet i XPS 1330-tråden til sammenligning med dens brikke yter halvparten av den i f.eks XPS 1330.

Jo, i MBP er det et Geforce 8600m for tiden, som er i topskiktet av det en får i dag for bærbare, men for Macbook er det et Intel 950, i motsetning til et Intel X3100 i XPS 1330.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Pownce er kjekt å se, og Transmit for FTP.

Last.fm er også grei, og Flickr Uploadr hvis du er mye på Flickr.

iTerm er kjekt til terminalarbeid og SSH-ing.

Skype er jo også veldig greit, og så ville jeg sett litt på ByteController og Disco. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...