Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Det intergrerte kortet skal jo visstnok ha opp mot 128mb videominne, dvs det samme som Gf Go 6600, men det er alikevel dårligere altså?

For det første er det ikkje bare tilgjengeleg minne som er avgjerande for kor godt eit skjermkort er. For det andre vil ei dedikert løysing fungere betre enn eit delt system. Ønskjer du å spele ein del bør du nok halde deg til skjermkort som ikkje deler RAM med resten av maskina.

(...) og siden jeg er møkklei Windows og ikke synes Vista falt i smak i det hele tatt ser det ut til at mac er den beste løsningen til tross for at de koster en del mer.

9070791[/snapback]

Linux kan kanskje vere eit anna alternativ viss du ikkje ønskjer å gå for ein Mac. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubuntu er det som er mest populært for tida. Som med alle nye OS tek det sikkert litt tid før å sette seg inn i det, men etter litt tid fungerer det utmerket. Linux-kategorien her på forumet er ein fin plass å starte viss du ønskjer å lære deg meir, eller har spørsmål. Hardware.no har og ein omtale av Ubuntu: http://www.hardware.no/tester/programvare/ubuntu_7_04/38601

Men ein Mac vil på ingen måte vere eit dårleg alternativ. Personleg har eg ein Macbook, og er godt fornøyd med denne.

Lenke til kommentar

Jeg snuser litt på macbook også, men iom at den pcen jeg har per idag ikke er spesielt mye dårligere enn en macbook, og i tillegg har dedikert skjermkort som gir bedre grafikkytelse vet jeg ikke helt om det er verdt å punge ut for en macbook. Som nevnt tidligere ville en 12" macbook pro vært perfekt..

edit: btw, takk for hjelpen :)

Endret av wipy
Lenke til kommentar
Jeg snuser litt på macbook også, men iom at den pcen jeg har per idag ikke er spesielt mye dårligere enn en macbook, og i tillegg har dedikert skjermkort som gir bedre grafikkytelse vet jeg ikke helt om det er verdt å punge ut for en macbook. Som nevnt tidligere ville en 12" macbook pro vært perfekt..

edit: btw, takk for hjelpen :)

9071587[/snapback]

Mitt råd er å vente til din bærbar blir gammel, også kan du kjøpe deg en ny og bedre Mac.

Lenke til kommentar

Lurte på om noen har noen negative/positive tanker om denne?

Tenkte å kjøpe denne etter jeg har kjøpt MacBook Proen, og etter å ha sett noen videoer fra apple.no så virker denne programvare pakken perfekt til meg :)

Men som sagt, lurer bare på om noen vett om noe som er så forferdelig dårlig med programvaren at den ikke må kjøpes, eller om det er noe som er så super bra at den bare må bli kjøpt.

Lenke til kommentar

Viss det er eit program som blir brukt ved skulen kan det godt vere at dei har avtalar som gir dykk rabattar. Du får sikkert informasjon om dette ved skulestart. Eventuelt kan du høyre med skulen eller andre som går der.

Lenke til kommentar

Wuhu! Kjøpt meg MacBook! En veeeldig pent brukt 2.gen, midterste modellen, hvit 2ghz C2D, 1 gigg ram og 80 gigg HD :D Får del vel over helga! Cant wait! Har også fått solgt den gode gamle iBooken min, så alt er bare lykke! Regner med å oppgradere både ram og hd på den nye da... Ram ihvertfall med det første!

Lenke til kommentar

Etter den siste oppdateringen til OS X har jeg hatt problemer med at jeg mister Internett 15-30 minutter etter jeg plugger ut strømledningen. Har lastet ned den nyeste versjonen (1.1) som var en fix til 10.4.10 men det fikset ikke problemet.

Noen som vet løsningen? Har forøvrig MacBook Pro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...