Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei ! Vet dere om noe bra software til bildefremvisning ? Slik som Windows Picture and Fax Viewer i Wondows ? Takk-takk :)

Mvh, Erlend :)

8994372[/snapback]

Du kan bruke "Preview" for å se flere bilder samtidig... Bare merk de bildene du vil se og CTRL klikk og velg Preview, og du får opp bildene i "skuffen" (drawer) på siden...

Lenke til kommentar

Hei!

Sitter her å vurderer om jeg skal kjøpe en Macbook nå eller vente til like før skolen begynner. Har ikke helt greid å bestemme meg, men hva mener dere? Kommer det til å komme noen oppgraderinger nå snart fremover, eller er det bare å bestille i vei?

Også lurer jeg på når jeg skal bestille om jeg skal bestille fra studenttorget.no eller apple?

Lenke til kommentar
Hei!

Sitter her å vurderer om jeg skal kjøpe en Macbook nå eller vente til like før skolen begynner. Har ikke helt greid å bestemme meg, men hva mener dere? Kommer det til å komme noen oppgraderinger nå snart fremover, eller er det bare å bestille i vei?

Med Leopard i oktober, er det venta noen maskinvareoppdateringer til mb i tillegg. Jeg venter med å kjøpe til uti oktober iallefall.

Også lurer jeg på når jeg skal bestille om jeg skal bestille fra studenttorget.no eller apple?

8995345[/snapback]

Personlig liker jeg å forholde meg til et fysisk sted, og kommer til å bestille fra Eplehuset med en noe mindre rabatt enn det studenttorget.no tilbyr (studentrabatt). Uansett kan alle forhandlere ta imot support requests på din mb uansett hvor du kjøper den, har jeg hørt. Jeg liker uansett å være på den sikre sida, de få hundrelappene kjøp fra studenttorget.no vs eplehuset med studentrabatt utgjør, er ikke så viktig for meg.

Lenke til kommentar
Hei!

Med Leopard i oktober, er det venta noen maskinvareoppdateringer til mb i tillegg. Jeg venter med å kjøpe til uti oktober iallefall.

8995345[/snapback]

Personlig liker jeg å forholde meg til et fysisk sted, og kommer til å bestille fra Eplehuset med en noe mindre rabatt enn det studenttorget.no tilbyr (studentrabatt). Uansett kan alle forhandlere ta imot support requests på din mb uansett hvor du kjøper den, har jeg hørt. Jeg liker uansett å være på den sikre sida, de få hundrelappene kjøp fra studenttorget.no vs eplehuset med studentrabatt utgjør, er ikke så viktig for meg.

8995576[/snapback]

Takk for svar!

Det er utelukket å vente helt til Oktober med å kjøpe maskinen for min del. Jeg trenger den til skolestart.

Men har sett at på apple.com har de en sånn college rabatt, ved at du kjøper en macbook får du med en iPod, gjelder dette i Norge også eller bare i USA?

Lenke til kommentar
Eg veit ikkje om du kan få med ein iPod ved kjøp gjennom Apple sine sider, men du får i alle fall studentrabatt.

8995732[/snapback]

Jeg fikk med en ipod når jeg kjøpte min Macbook til skolestart i fjor. Tror jeg, mulig det bare var kraftig redusert pris på den...

Lenke til kommentar

Jeg fikk det selv om jeg er under 18, er visst veldig sjeldent du må sende inn bevis. En kompis av meg ringte inn og spurte om han fikk det selv om han var under 18 og da sa de ja og han fikk. De er nok ikke så nøye på det.

Lenke til kommentar

Her for eksempel.

Et fint bildeframvisningsverktøy mange kanskje ikke visste om, er Spotlight.

Søk på de bildene du ønsker å vise fram, i mitt tilfelle Forest-bilder. Så trykker du på Play-knappen til høyre i den blå kollonnen.

post-39786-1183559454_thumb.jpg

Da starter et slideshow av disse bildene som du kan styre selv eller la gå automatisk. Du har også noen flere valg, skalering av bildene, legge de i iPhoto-biblioteket og oversiktsvisning som jeg syntes er ganske kul funksjon.

post-39786-1183559445_thumb.jpg

post-39786-1183559469_thumb.jpg

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...