Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (6 timer siden):

Er det egentlig innafor å spørre om? Trodde piratkopiering var ulovlig her inne.

I alle dager, er ad-block piratkopiering?  Hvordan er det jeg kopierer og deler innhold med andre ulovlig ved at jeg blokkerer noen annonser? Og dessuten, hvorfor er det ikke "innafor" å spørre om dette, er det ulovlig å bruke en ad-blocker? 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

I alle dager, er ad-block piratkopiering?  Hvordan er det jeg kopierer og deler innhold med andre ulovlig ved at jeg blokkerer noen annonser? Og dessuten, hvorfor er det ikke "innafor" å spørre om dette, er det ulovlig å bruke en ad-blocker? 

Jeg spør bare;)

Siden det visst er helt innafor vil jeg anbefale Pihole

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Snart 2 år siden jeg kjøpte iPhone 14 Pro igjennom jobb. Nå er karantenetiden snart over og man kan forvente at en iPhone 16 deal blir tilgjengelig, men helt ærlig ser jeg ingen vits. Det hadde vært fint å fått USB-C da :p

Mobilnyheter er vel i grunn ikke noe som fenger meg lengre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vintrip skrev (6 timer siden):

Noen tanker om IPhone 16? 

Verdt å bruke pengene på pro/ vanlig? 

Verdt å kjøpe nyeste, eller like greit å gå for iphone 15 pro? 

Hvis du skal kjøpe ny i dag så ville jeg gått for 16, ikke 15. Det er alt for lite å spare og du får mer igjen for 16 når du skal selge. Pro eller ikke er umulig å si, men det virker som at forskjellene er mindre i år enn før. Jeg personlig kan aldri gå tilbake til skjerm med 60hz, så det må fortsatt bli pro.

Mala skrev (21 minutter siden):

Mobilnyheter er vel i grunn ikke noe som fenger meg lengre. 

Det er vel kanskje like mye at smarttelefoner bare er modnet. Det er begrenset hva slags spennende greier det er mulig å gjøre.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 timer siden):

Hvis du skal kjøpe ny i dag så ville jeg gått for 16, ikke 15. Det er alt for lite å spare og du får mer igjen for 16 når du skal selge. Pro eller ikke er umulig å si, men det virker som at forskjellene er mindre i år enn før. Jeg personlig kan aldri gå tilbake til skjerm med 60hz, så det må fortsatt bli pro.

Det er vel kanskje like mye at smarttelefoner bare er modnet. Det er begrenset hva slags spennende greier det er mulig å gjøre.

Merker man mye forskjell på kameraet på Pro vs vanlig? 

Lenke til kommentar
vintrip skrev (16 timer siden):

Noen tanker om IPhone 16? 

Verdt å bruke pengene på pro/ vanlig? 

Verdt å kjøpe nyeste, eller like greit å gå for iphone 15 pro? 

Sparer vel rundt 2k på 15 pro kontra 16pro og 3k på 16 kontra 16pro.  
 

Men av teleoperatør priser kan det hende prisene forandrer seg ved bindings tilbud. 
 

Hvis pris ikke har noe å si, ville gått for 16pro, tenker pris? ville gått for 15pro og det er nesten bare grunnet 120hz skjerm.

men alt i alt er det du som vet hva du foretrekker :) 

Edit: Må nevne da at æ personlig ikke vært helt fornøyd med batteriprosenten etter 1 år bruk av 15pro. 

Endret av bbios
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (24 minutter siden):

Alle iPhone 16 skal ha mulighet for å lade adskillelig raskere enn tidligere modeller. 
"Det" kan jo være en grunn for at med ny telefon type 16 fremfor 15 (eller 14) kan foretrekkes.

Jeg visste det var et rykte i forkant, så jeg stusset litt på at det ikke ble nevnt når de pratet om lading. 45W er bra, da begynner vi å snakke rask nok lading for meg som ikke liker å lade på natta.

Lenke til kommentar

Drømmen er å få tak i en 16" Macbook Pro med M1 Max uten altfor mange ladesykluser og pent brukt. Jeg har lenge siklet på M3 Pro utgaven og venter og håper på at en 16" med 2-lags OLED med M4 Pro ikke skal ha noe særlig høyere pris enn dagens M3 Pro. 37K og jeg er "set" for mange år.

I jobb er jeg nødt til å ha en Windows basert laptop for å utføre bredden i alle oppgaver raskt og enkelt men på privatsiden hadde jeg klart meg helt fint med en Macbook som laptop. 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...