eigan Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) For batteri kan du se apple sine sider, venstre kollone litt ned (tittel 5). Før du kjøper noe, er det alltid triks å ta en titt på BuyersGuide @ MacRumors. Det ser ut til at det bare er å kjøpe. Endret 1. juli 2007 av Einar Lenke til kommentar
fox Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 hvor lang må jeg vente før ADC-medlemskapet mitt blir godkjent? Søkte i forrige uke. Vil kjøpe Macbook Pro snart!! 8974130[/snapback] Jeg lurer fortsatt.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Siden jeg oppdaterte posten min som var nederst på siden så bumper jeg den her Kan man gjøre det uten å ha no hukus pokus programmer på den? Ser ivertfall sinnsykt tøfft ut! Ellers bra link Einar, takk skal du ha Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Siden jeg oppdaterte posten min som var nederst på siden så bumper jeg den her Kan man gjøre det uten å ha no hukus pokus programmer på den? Ser ivertfall sinnsykt tøfft ut! Ellers bra link Einar, takk skal du ha 8979778[/snapback] I første omgang (før den nye versjonen av OS X (Leopard) kommer i Oktober) må du laste ned et program som f.eks. VirtueDesktop... Ellers er "Dashboard" også å finne i den nåværende utgaven av OS X... Sjekk Leopard og alle de nye funksjonene her... Endret 1. juli 2007 av nitramdg Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 hvor lang må jeg vente før ADC-medlemskapet mitt blir godkjent? Søkte i forrige uke. Vil kjøpe Macbook Pro snart!! 8974130[/snapback] Jeg lurer fortsatt.. 8979777[/snapback] har du mailet [email protected] og spurt ? for meg tok det ikke mange dagene. Lenke til kommentar
fox Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Takk for mailadressen, skal spørre i løpet av ikveld Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Nå har jeg snakket med en som er litt inne i datamiljøet og jobber som programerer, han mente jeg burde holde meg unna mac da det plutselig var så mye jeg ikke kunne gjøre. feks programmer som ikke funket og internett sider som bruker java (eller flash?) kunne ikke vises Syns dette høres litt rart ut da salget av mac har økt så mye? Vil det finnes alternative programmer til programmer som funker i XP og ikke på OS X da? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Eg har ikkje opplevd nokon problem med Internettsider som brukar flash eller java i alle fall. Ellers får eg gjort det eg ønskjer i OSX. Vil tru du finn alternative program til alt du ønskjer deg. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Nå har jeg snakket med en som er litt inne i datamiljøet og jobber som programerer, han mente jeg burde holde meg unna mac da det plutselig var så mye jeg ikke kunne gjøre. feks programmer som ikke funket og internett sider som bruker java (eller flash?) kunne ikke vises Syns dette høres litt rart ut da salget av mac har økt så mye? Vil det finnes alternative programmer til programmer som funker i XP og ikke på OS X da? 8981873[/snapback] Det hele kommer an på hva man skal drive med... Den største spillplatformen er Windows, og er man "seriøs gamer" (et uttrykk jeg ikke er så veldig glad i...) så bør man holde seg til Windows. Photoshop, videoredigering (Final Cut og Avid), lydredigering (Logic Pro, ++), og vanlige oppgaver som vanlige brukere trenger kan brukes på Mac. Mange hevder at det finnes et mindre utvalg av god freeware til Mac en til Windows, men dette er over hodet ikke sant. Bare se på osx.iusethis.com , versiontracker.com og macupdate.com! Det finnes flust av god programvare til Mac, ofte bedre enn tilsvarende som finnes til Windows. At internett sider som bruker Java og Flash ikke kan sees under OS X er rett og slett FUD! Om man ikke liker den innebygde nettleseren Safari står man fritt til å laste ned Firefox, Opera eller andre nettlesere om man ønsker det. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Tusen takk for et godt svar! Jeg er ikke akkurat en seriøs gamer, men syns det er greit å slapp av med en liten runde half life goty (half life 1) eller liknende, vil det gå greit på en mac? Regner med at jeg drar innom en butikk og ser på en Macbook pro, hvordan den ser ut osv. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hardwaren i Macbook Pro er god nok til Half Life ja. Du må rett nok ha Windows for å kunne spele det. Eventuelt kan du bruke eit produkt som Crossover. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Tusen takk for et godt svar! Jeg er ikke akkurat en seriøs gamer, men syns det er greit å slapp av med en liten runde half life goty (half life 1) eller liknende, vil det gå greit på en mac? Regner med at jeg drar innom en butikk og ser på en Macbook pro, hvordan den ser ut osv. 8982372[/snapback] MacBook Pro har gode specs og du kan spille de fleste nye spill med det, forutsatt at du har Windows. Bare bruk din tidligere Windows-lisens og installer den på MBPen via BootCamp. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Må nok kjøre Windows for å få til Half Life ja, nen det er jo ikke et problem når du kan installere Windows i BootCamp... Sett av 10GB eller noe slikt... Burde vel holde til Half Life og Windows installen... Med den nye MacBook Proen får du mye mer maskin enn det jeg fikk da jeg kjøpte en førstegenerasjons... Jeg ga vel litt over 20 store for en 1,83GHz modell med 2GB RAM i mars... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Er det egentlig no vits i å gi rundt 3000kr mer for å få 2.4ghz maskinen? Eneste forskjellen jeg ser er at skjermkortet er på 256mb og harddisken er på 160gig på den største 15,4"... Lenke til kommentar
foorex Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Nå har jeg litt vanskeligheter i å velge hvilken macbook jeg skal ha. Enten så blir det den samme modellen med samme konfigurasjon som EvenruD. Eller så blir det en svart macbook med 2 gig ram 2,16 ghz pross. Spørsmålet mitt er vel da, hvorfor skal jeg velge en Macbook Pro som koster ca. 5000kr mer en det Macbooken gjør. Trenger jeg virkelig den modellen? Maskinen skal bli brukt til prosjekt arbeid på skolen, redigering av litt video og lyd. Oppgaver i office::mac, se på filmer, musikk. Tipper at jeg skal ha Macn i ca 1år, så det må være enkelt med en oppragering. Endret 2. juli 2007 av FooReXZ Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Grunnen til at jeg velger Macbook pro er at jeg får en 15.4" skjerm istede for en 13"... Syns at det blir litt lite å se film på en 13", men så er det jo også meg å like store ting da hehe Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Er det egentlig no vits i å gi rundt 3000kr mer for å få 2.4ghz maskinen? Eneste forskjellen jeg ser er at skjermkortet er på 256mb og harddisken er på 160gig på den største 15,4"... 8985877[/snapback] I mitt tilfelle var det ingen vits i å gi mer for 2,0 GHz modellen som var tilgjengelig da... Det oppgraderte skjermkortet er nok det største argumentet for å kjøpe den dyreste 15,4" modellen... Endret 2. juli 2007 av nitramdg Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Hvis det er noen som har lyst på invite til Skitch beta test, så pm eller post her.. Har 2 igjen. Endret 3. juli 2007 av Thomas_H Lenke til kommentar
fox Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 programmet ser veldig spennende ut, synd at jeg har ikke MAC enda Lenke til kommentar
martbo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Om du forsatt har flere igjen, så sier jeg ikke neitakk. Programmet ser veldig spennede ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå