tom waits for alice Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Jeg bruker en Samsung T5 SSD. Helt lydløs, og så er den så bitte liten at det ikke er noe kjas å ta den med seg når dagen er omme, hvis man vil ha backupen et annet sted enn maskinen. Men de koster jo en del, spesielt hvis du skal ha en med bra kapasitet. Jeg var heldig og fikk min på salg. Geir Lenke til kommentar
HawP Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Bør jeg kjøpe sånn industriell standard harddisk og sette inn i et eksternt kabinett, eller fungerer det helt fint med en ferdigstilt ekstern harddisk? Hovedforskjellen på der du kun kjøper selve disken og ferdigstilte eksterne disker er nok helst at det typisk ikke er "WD red" og liknende "24/7"-disker i de ferdigstilte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Styrer macbooken automatisk lysstyrke med kameraet? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Styrer macbooken automatisk lysstyrke med kameraet? Nei, det benyttes en lyssensor som er plassert like ved siden av kameraet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 (endret) Vet noen om en Safari utvidelse(tillegg, addon) som man kan lagre et zoom preset? Dvs. at teksten forstørre. Hadde det på Firefox, men plutselig ble alle utvidelser sletta.. Endret 5. mai 2019 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Om du oppdaterer Firefox, så skal add-on/sertifikat-problemet være løst nå - https://blog.mozilla.org/addons/2019/05/04/update-regarding-add-ons-in-firefox Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Vet noen om en Safari utvidelse(tillegg, addon) som man kan lagre et zoom preset? Dvs. at teksten forstørre. Hadde det på Firefox, men plutselig ble alle utvidelser sletta.. Duger det innebyggede valget? Valg: Avansert: Tilgjengelighet: Bruk aldri fonter mindre enn [størrelse]? Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Nei det er hele vinduet som må forstørres. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Nei det er hele vinduet som må forstørres. Aha. Ok, da prøver vi med Valg: Nettsteder: Sidezoom. Der kan du sette det for utvalgte åpne nettsteder, og for andre. Geir Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Hvis det er flere enn bare jeg som sliter med en skjerm som ikke går i hvilemodus og slår seg av, så kan det hende du må skru av «Canvas» i Spotify. Dette gjelder da iOS. Tenkte jeg bare ville si ifra Endret 6. mai 2019 av bshagen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Aha. Ok, da prøver vi med Valg: Nettsteder: Sidezoom. Der kan du sette det for utvalgte åpne nettsteder, og for andre. Geir Jepp, det var den funksjonen jeg søkte. Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Hvis det er flere enn bare jeg som sliter med en skjerm som ikke går i hvilemodus og slår seg av, så kan det hende du må skru av «Canvas» i Spotify. Dette gjelder da iOS. Tenkte jeg bare ville si ifra Får du opp videoer på enkelte sanger eller sangtekst? Er det mulig å skru dette av? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Får du opp videoer på enkelte sanger eller sangtekst? Er det mulig å skru dette av? Fikk ikke opp noe mens skjermen var låst, det var bare at skjermen ikke skrudde seg av. Men i Spotify-lista så kommer de slike korte videoer ja. Og den funksjonen heter «Canvas» og ligger under settings i appen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 (endret) For det første så trenger jeg hjelp med Word, og lurer på om det finnes en enkel måte å sette inn sidetall "x av y" Foreløpig har jeg funnet en metode for å få sidetall "x av y", men den er kronglete; du kan velge sidetall "x av y" i bunnteksten, trykke command + x og lime det inn i toppteksten. Deretter flytte den til høyre med space-baren. Som sagt er det kronglete. For det andre trenger jeg hjelp med nettleseren. Safari vil ikke åpne vindu ved pålogging selvom jeg har krysset av for at den skal gjøre det. Endret 17. mai 2019 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 (endret) Vet ikke om det er enklere, men du kan lage den selv. Åpne headeren, klikk på Felt på Sett inn-fanen, og velg Page fra Nummerering og så NumPages fra Dokumentinformasjon. Ikke bruke space for å flytte den, men velg at den skal være høyrestilt. Geir Endret 17. mai 2019 av tom waits for alice Lenke til kommentar
bbios Skrevet 26. mai 2019 Del Skrevet 26. mai 2019 (endret) Noen som vet hvorfor trackpad ikke fungerer lenger? Må bruke extern mus.. gjelder en MacBook pro mid 2014 13" Endret 26. mai 2019 av bbios Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. mai 2019 Del Skrevet 26. mai 2019 Ja, løse kabler er ikke sjelden en årsak. Ødelagte kabler skal vel litt til, men det kan også skje. Batterier som sveller og trykker på trackpad'en innenfra er et kjent problem. Men start med å resette ting: System Management Controller og Parameter RAM. Gjør dette uten mus eller annet tilkoblet. Hvis resets ikke fikser det, så kjør en hardware test. Kanskje den kan si noe. Geir Lenke til kommentar
bbios Skrevet 26. mai 2019 Del Skrevet 26. mai 2019 Ja, løse kabler er ikke sjelden en årsak. Ødelagte kabler skal vel litt til, men det kan også skje. Batterier som sveller og trykker på trackpad'en innenfra er et kjent problem. Men start med å resette ting: System Management Controller og Parameter RAM. Gjør dette uten mus eller annet tilkoblet. Hvis resets ikke fikser det, så kjør en hardware test. Kanskje den kan si noe. Geir Har prøvd de 2 første , den siste visste jeg ik om, ska prøve , se ka den sier Lenke til kommentar
bbios Skrevet 26. mai 2019 Del Skrevet 26. mai 2019 Tok hardware test , likte ikke den :/ «There may be an issue with the trackpad» NDR001 Samme med keyboard : NDK003 Er d da kun å sende den inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå