Leon Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hvis det funker så er det vel ikke noe galt i det, imo. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hva syns dere om at EA-spillene ikke skal portes native til Mac, men kjøres gjennom en wrapper kalt Cider? 8858677[/snapback] Kan vi forvente at spill skal utvikles native til to operativsystemer? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Håper noen kan hjelpe meg.. Jeg sliter virkelig med å få til å overføre filer fra min Macbook Pro til min stasjonære PC med Vista på... Med XP gikk dette som en drøm, men den drømmen er ikke like hyggelig nå.... Jeg får rett og slett ikke koblet til Mac'en, da jeg får beskjed om at jeg skriver inn feil brukernavn og passord, noe jeg ikke gjør... Noen som har vært borti lignende eller kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hva syns dere om at EA-spillene ikke skal portes native til Mac, men kjøres gjennom en wrapper kalt Cider? 8858677[/snapback] Kan vi forvente at spill skal utvikles native til to operativsystemer? 8858921[/snapback] Vel, spilla blir forsåvidt native, bare med et win32-kompabilitetslager. Ellers er det ingen emulering av arkitektur som skjer, så spilla vil forsåvidt kjøre i full fart. Men jeg er enig, openGL-baserte native spill er å foretrekke (og da er det en smal sak å porte disse til linux igjen.. ) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 F#$%& Delicious Library som ikke vil importere fra backup disken Rundt 160 cder og 150 filmer Har hele mappen som den lagrer det i, men den står bare på "laster ned detaljer" og har stått sånn i snart en time... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hey! Fikk min første mac i dag(macbook får å være mer presis). Så vil gjerne ha denne i mine innlegg iom at jeg nok kommer til å spørre om masse nybegynner spm. første: noe spesielt som man burde ha med? Andre: finnes det noen "word" funksjon her med stavekontroll? Eller må man ha det seperat? Endret 15. juni 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) første: noe spesielt som man burde ha med? Hva mener du? Når det gjelder Word, så kjører jeg vanelig word(tror jeg) med stavekontroll, som fungerer helt fint. Endret 15. juni 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 TextEdit har og stavekontroll. (Følger med.) Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 tenkte noe litt mer avansert HVordan får jeg installert word da? har hørt at det skal gå(med 07). Men vet ikke hvordan:P Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Du kjøper det og installerer det..? Ellers fins det jo gratisalternativer som OpenOffice. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Du kjøper det og installerer det..? Ellers fins det jo gratisalternativer som OpenOffice. 8871875[/snapback] så det funker å installere med vanlig Office cd til windows? :O Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) nei, du må ha Macversonen. Hvis du ikke vil emulere det ved hjelp av CrossOver Office, men det kommer til å gå veldig treigt. Endret 15. juni 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 nei, du må ha Macversonen. Hvis du ikke vil emulere det ved hjelp av CrossOver Office, men det kommer til å gå veldig treigt. 8872000[/snapback] ok finner nok på noe. Kan jo alltids bruke OpenOffice Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Bruker selv office for mac, og funker til det det skal funke, men går ganske treigt.. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) nei, du må ha Macversonen. Hvis du ikke vil emulere det ved hjelp av CrossOver Office, men det kommer til å gå veldig treigt. 8872000[/snapback] Hva mener du med treigt? Bortsett ifra evt bugs i win32-api implementasjonen deres, skal programmet kjøres like raskt som ellers (ettersom det ikke er noen arkitektur-emulering på gang). Fint om dere kunne komme med litt mer utdjupende informasjon, jeg vurderer nemlig å kjøpe meg en macbook etterhvert, og vil da helst vite slike ting nei, du må ha Macversonen. Hvis du ikke vil emulere det ved hjelp av CrossOver Office, men det kommer til å gå veldig treigt. 8872000[/snapback] ok finner nok på noe. Kan jo alltids bruke OpenOffice 8872013[/snapback] Japp, openoffice kommer jo snart i en nativ, uten x11-utgave for OS X, likevell synes jeg ordboka til word slår openoffice si.. Bruker selv office for mac, og funker til det det skal funke, men går ganske treigt.. 8872133[/snapback] Altså den native utgaven til OS X? Ikke emulert gjennom crossover? Hva er det som gjør den treig? Må den kjøres gjennom rosetta? -- Basert på de sitata over, ser det jo ut som om det enda ikke finnes et skikkelig skriveprogram til os x, som er både funksjonell, integrert og går rimelig kjapt? Endret 15. juni 2007 av dabear Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Bah, MacBook'en min lager en irriterende høy vifte lyd. Kjenner ingen med en som bråker like mye. Ikke det ser ut til å gå ut over ytelsen da, den funker helt fint. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) dabear: kan se slik ut ja. Har selv brukt OOo på linux før, kan ikke si at jeg likte den stavekontrollen heller EDIT: hvordan får man til det på venstre side her?: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 16. juni 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 NeoOffice er java utgaven av OpenOffice til Mac, og fungerer uten at du trenger å kjøre X server... Dessuten finnes det flere andre skriveprogrammer til Mac som er gode, f.eks. Nisus Writer... Lenke til kommentar
Leon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg gjør det på denne måten: http://www.donelleschi.com/stickywindows/ Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Altså den native utgaven til OS X? Ikke emulert gjennom crossover? Hva er det som gjør den treig? Må den kjøres gjennom rosetta? -- Basert på de sitata over, ser det jo ut som om det enda ikke finnes et skikkelig skriveprogram til os x, som er både funksjonell, integrert og går rimelig kjapt? 8872339[/snapback] Jeg bruker i allefall Macversonen av Microsoft Office 2004 på min MacBook, og jeg syns den fungerer helt fint. Når det gjelder å emulere Microsoft Office gjennom f.eks CrossOver Office så har jeg ingen erfaring med det, men jeg har emulert Internet Explorer gjennom samme programmet, og det gikk rimelig treigt. Skriveprogram til Mac er ingen problem. Selv bruker jeg textedit med stavkontroll på små ting, og Word til litt mere viktige ting, siden dokumenter ofte skal leveres i .doc på skolen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå