Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper noen kan hjelpe meg.. Jeg sliter virkelig med å få til å overføre filer fra min Macbook Pro til min stasjonære PC med Vista på... Med XP gikk dette som en drøm, men den drømmen er ikke like hyggelig nå....

Jeg får rett og slett ikke koblet til Mac'en, da jeg får beskjed om at jeg skriver inn feil brukernavn og passord, noe jeg ikke gjør... Noen som har vært borti lignende eller kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Hva syns dere om at EA-spillene ikke skal portes native til Mac, men kjøres gjennom en wrapper kalt Cider?

8858677[/snapback]

Kan vi forvente at spill skal utvikles native til to operativsystemer?

8858921[/snapback]

Vel, spilla blir forsåvidt native, bare med et win32-kompabilitetslager. Ellers er det ingen emulering av arkitektur som skjer, så spilla vil forsåvidt kjøre i full fart. Men jeg er enig, openGL-baserte native spill er å foretrekke (og da er det en smal sak å porte disse til linux igjen.. :D)

Lenke til kommentar

Hey!

Fikk min første mac i dag(macbook får å være mer presis).

Så vil gjerne ha denne i mine innlegg iom at jeg nok kommer til å spørre om masse nybegynner spm.

første: noe spesielt som man burde ha med?

Andre: finnes det noen "word" funksjon her med stavekontroll? Eller må man ha det seperat?

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
nei, du må ha Macversonen. Hvis du ikke vil emulere det ved hjelp av CrossOver Office, men det kommer til å gå veldig treigt.

8872000[/snapback]

Hva mener du med treigt? Bortsett ifra evt bugs i win32-api implementasjonen deres, skal programmet kjøres like raskt som ellers (ettersom det ikke er noen arkitektur-emulering på gang). Fint om dere kunne komme med litt mer utdjupende informasjon, jeg vurderer nemlig å kjøpe meg en macbook etterhvert, og vil da helst vite slike ting

nei, du må ha Macversonen. Hvis du ikke vil emulere det ved hjelp av CrossOver Office, men det kommer til å gå veldig treigt.

8872000[/snapback]

ok :) finner nok på noe. Kan jo alltids bruke OpenOffice

8872013[/snapback]

Japp, openoffice kommer jo snart i en nativ, uten x11-utgave for OS X, likevell synes jeg ordboka til word slår openoffice si..

Bruker selv office for mac, og funker til det det skal funke, men går ganske treigt..

8872133[/snapback]

Altså den native utgaven til OS X? Ikke emulert gjennom crossover? Hva er det som gjør den treig? Må den kjøres gjennom rosetta?

--

Basert på de sitata over, ser det jo ut som om det enda ikke finnes et skikkelig skriveprogram til os x, som er både funksjonell, integrert og går rimelig kjapt?

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Altså den native utgaven til OS X? Ikke emulert gjennom crossover? Hva er det som gjør den treig? Må den kjøres gjennom rosetta?

--

Basert på de sitata over, ser det jo ut som om det enda ikke finnes et skikkelig skriveprogram til os x, som er både funksjonell, integrert og går rimelig kjapt?

8872339[/snapback]

Jeg bruker i allefall Macversonen av Microsoft Office 2004 på min MacBook, og jeg syns den fungerer helt fint. Når det gjelder å emulere Microsoft Office gjennom f.eks CrossOver Office så har jeg ingen erfaring med det, men jeg har emulert Internet Explorer gjennom samme programmet, og det gikk rimelig treigt.

Skriveprogram til Mac er ingen problem. Selv bruker jeg textedit med stavkontroll på små ting, og Word til litt mere viktige ting, siden dokumenter ofte skal leveres i .doc på skolen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...