C.. Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Jeg lastet ned HighSierraMediaKeyEnabler for å få mediaknappene til å fungere uten problemer med Spotify. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Og jeg bruker bare en Alfred workflow i stedet for mediaknappene. Da fungerer det på eksterne tastatur uten medieknapper også. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Jeg bruker mediaknappene uten noe 3rd party software. Blir kun problem når jeg har VLC oppe samtidig, for da vet ikke OSX om den skal justere Spotify eller VLC, så da åpner den iTunes istedet... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Imponerende, hvordan er dette mulig ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Imponerende, hvordan er dette mulig ? Et annet syn på saken: Ill-informed YouTuber bemoans Apple repair policies after breaking iMac Pro Jeg skal ikke ta stilling... Geir Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Flere sider av samme sak, heldigvis Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Flere sider av samme sak, heldigvis Her er en som prøver å se det fra begge sider: https://www.youtube.com/watch?v=ekx1Ii1c9jE Jeg er i grunnen enig med ham i dette: Det er nesten uansett årsak dumt å nekte en betalende kunde reperasjon, det er åpenbart dårlig PR. Hva nå de praktiske unnskyldningene er, mangel på deler eller på sertifiserte servicefolk, så er de Apples problem. Hadde de ikke tenkt at disse maskinene skulle gå i stykker? Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Er det et stort problem, mener du...? Altså, ja til right to repair og alt sånt, men i praksis...? Endret 25. april 2018 av Shruggie Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Er det et stort problem, mener du...? Altså, ja til right to repair og alt sånt, men i praksis...? Tja. Hvis jeg hadde en flunkende ny maskin til 50 000 kroner ++, og bikkja veltet den ned av bordet, ville jeg være litt molefonken hvis Apple sa at de ikke hadde deler, og at min forhandler, eller et annet verksted, ikke hadde lov til å reparere den. Selv om jeg åpnet lommeboken og sa det var min egen skyld. Hvor stort problemet er avhenger av om du ser det fra kundens eller Apples synsvinkel, antar jeg. Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Er det et stort problem, mener du...? Altså, ja til right to repair og alt sånt, men i praksis...? Tja. Hvis jeg hadde en flunkende ny maskin til 50 000 kroner ++, og bikkja veltet den ned av bordet, ville jeg være litt molefonken hvis Apple sa at de ikke hadde deler, og at min forhandler, eller et annet verksted, ikke hadde lov til å reparere den. Selv om jeg åpnet lommeboken og sa det var min egen skyld. Hvor stort problemet er avhenger av om du ser det fra kundens eller Apples synsvinkel, antar jeg. Geir Da har du nok ikke lest artikkelen, for i den situasjonen hadde de reparert den uten problemer. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Flere sider av samme sak, heldigvis Her er en som prøver å se det fra begge sider: https://www.youtube.com/watch?v=ekx1Ii1c9jE Jeg er i grunnen enig med ham i dette: Det er nesten uansett årsak dumt å nekte en betalende kunde reperasjon, det er åpenbart dårlig PR. Hva nå de praktiske unnskyldningene er, mangel på deler eller på sertifiserte servicefolk, så er de Apples problem. Hadde de ikke tenkt at disse maskinene skulle gå i stykker? Geir Se der ja. Ja det var liksom det jeg reagerte mest på her også. Det står for å dekke alle utgifter selv. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Da har du nok ikke lest artikkelen, for i den situasjonen hadde de reparert den uten problemer. Nå ja. Hvordan skulle de reparert den "uten problemer" når A. De angivelig ikke hadde delene, og B. Servicefolkene ikke fikk lov fordi de ikke var sertifisert? Jo, jeg har lest den. Og vet at ankepunktet der er at fyren hadde åpnet maskinen, i strid med Apples bestemmelser. Den bestemmelsen er med respekt å melde noe stort tull. At det gjør garantien ugyldig er helt greit. Endog at et verksted sier at vi vil ikke reparere den, det får være verkstedets valg Men at et 3. part verksted ikke får lov av Apple til å reparere noe for en kunde som vil betale for reparasjonen, det hører ikke noe sted hjemme. Da spiller det ingen rolle om han hadde tatt ut prosessoren og puttet den i mikroen på 1000 watt. Det er hans maskin, og vil han kaste bort noen titusener til på å være idiot, så er det hans valg. Apple burde være glad for at de får kunder, og verkstedet likedan. Har du lest noe jeg ikke har lest, så må du gjerne opplyse meg... Geir Endret 25. april 2018 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Da har du nok ikke lest artikkelen, for i den situasjonen hadde de reparert den uten problemer. Nå ja. Hvordan skulle de reparert den "uten problemer" når A. De angivelig ikke hadde delene, og B. Servicefolkene ikke fikk lov fordi de ikke var sertifisert? Jo, jeg har lest den. Og vet at ankepunktet der er at fyren hadde åpnet maskinen, i strid med Apples bestemmelser. Den bestemmelsen er med respekt å melde noe stort tull. At det gjør garantien ugyldig er helt greit. Endog at et verksted sier at vi vil ikke reparere den, det får være verkstedets valg Men at et 3. part verksted ikke får lov av Apple til å reparere noe for en kunde som vil betale for reparasjonen, det hører ikke noe sted hjemme. Da spiller det ingen rolle om han hadde tatt ut prosessoren og puttet den i mikroen på 1000 watt. Det er hans maskin, og vil han kaste bort noen titusener til på å være idiot, så er det hans valg. Apple burde være glad for at de får kunder, og verkstedet likedan. Har du lest noe jeg ikke har lest, så må du gjerne opplyse meg... Geir Det forhindrer ikke at de i situasjonen du beskrev hadde fått reparert maskinen uten problemer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Det forhindrer ikke at de i situasjonen du beskrev hadde fått reparert maskinen uten problemer. Igjen: Hvordan skulle de reparert den "uten problemer" når A. De angivelig ikke hadde delene, og B. Servicefolkene ikke fikk lov fordi de ikke var sertifisert? At eksemplet mitt ikke var dekkende er ikke så viktig. Apples merkelige policy blir ikke mindre dum av det. Og det har du fra en "fanboy", som har 2 iPhone, 3 iPad, 3 iMac og 1 MacBook i huset. Geir 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Det forhindrer ikke at de i situasjonen du beskrev hadde fått reparert maskinen uten problemer. Igjen: Hvordan skulle de reparert den "uten problemer" når A. De angivelig ikke hadde delene, og B. Servicefolkene ikke fikk lov fordi de ikke var sertifisert? At eksemplet mitt ikke var dekkende er ikke så viktig. Apples merkelige policy blir ikke mindre dum av det. Og det har du fra en "fanboy", som har 2 iPhone, 3 iPad, 3 iMac og 1 MacBook i huset. Geir Ved å levere den inn til en Apple Store. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 (endret) Ved å levere den inn til en Apple Store. Det hjelper vel ikke hvis Apple ikke har deler. Hvis de har deler, og ikke vil selge dem til noen som trenger dem, så understreker vel det poenget mitt om at Apples policy er dustete. Men jeg tror jeg gir meg der. Det var ikke eksemplet mitt jeg ønsket å diskutere, men den faktiske saken. Geir Endret 26. april 2018 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Det er klart Apple har deler, de er bare ikke villig til å selge de til tredjeparts verksted! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 De tok jo med seg maskinen til både Apple og autorisert tredjepart, uten at de fikk hjelp. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Tror ikke det er mulig å forsvare Apple her. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 (endret) De tok jo med seg maskinen til både Apple og autorisert tredjepart, uten at de fikk hjelp. Ja, fordi de åpnet maskinen. Jeg snakker om scenariet fra Tom hvor en maskin bare har blitt ødelagt uten at noen idioter har tatt den fra hverandre først. Da vil de selvsagt få reparert maskinen. Hvis jeg går bort til baren og slår bartenderen i ansiktet, så vil jeg høyst sannsynligvis ikke få lov til å kjøpe en drink etterpå. Det betyr jo ikke at de ikke selger drinker - hvis du prøver å IKKE slå bartenderen i ansiktet, så er det relativt stor sannsynlighet for at du har bedre hell. Endret 26. april 2018 av Shruggie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå