Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) Kan noen anbefale et bra og gratis "paint" program? Endret 20. juni 2017 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Pixelmator er vel det er er anbefalt til Mac, om du ikke skal ha GIMP (gratis) eller Photoshop (dyrt). Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Mulig jeg er på vidden, men sammenligne med jpg? Jpg har aldri vært bra. Har alltid brukt .png fordi det gir mye bedre kvalitet? Eller er man i 2017 opptatt av KiB man sparer på bilder?Klart det er viktig med plassbesparelse, men kanskje minst like viktig er de mulighetene HEIF gir: https://en.wikipedia.org/wiki/High_Efficiency_Image_File_Format#Feature_comparison Veldig mye bedre??? Hvis du ser på det grønne nederst (jeg går ut i fra det er gress), så ser du mye mer detaljer der i .jpg. I HRIF er jo alt bare sløret vekk til en grønn masse. EDIT: Når jeg ser nørere etter så gjelder det jo hele bildet. Eneste fordelen jeg kan se er at .jpg artifaktene rundt kanter og kontraster er borte i HRIF, og det er jo et bra pluss. Haha! Sorry altså, men det at JPG-bildet er pikselert og skarpe overganger mellom fargene hvor HEIF gir bedre overganger og mer detaljer betyr ikke at HEIF er vaska ut. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 ...og skarpe overganger mellom fargene... Også kalt detaljer... Lenke til kommentar
C.. Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Lenge til DNB kjører på med et supertilbud med 25% hos Expert (Power) igjen tro? Kunne tenkt meg å byttet ut min triste MacBook Air fra 2014 nå som skattepengene kommer! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 ...og skarpe overganger mellom fargene... Også kalt detaljer... Hæ? Nei? Lysegrønn -> grønn -> mørkegrønn Lysegrønn x2 -> mørkegrønn Den nederste har skarpere overgang fordi den har mindre informasjon/detaljer. Her illustrert litt bedre: Jeg velger den "utvaska" øverste linja jeg. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Du kan si hva du vil, men det synes mer detaljer i JPG bildet enn det andre bildet i denne tråden. Hva som er best i bilder med normal oppløsning aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 (endret) Kan melde om ny runde med 20% DNB rabatt hos Power Torsdag 29.juni - Lørdag 1.juli. Endret 27. juni 2017 av Mala Lenke til kommentar
C.. Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Se der ja, da blir det endelig maskin på meg! Blir nok en MacBook Pro 13", men spørsmålet er om man skal ta med eller uten touch bar. Blir det brukt av dere som har hatt maskinen en stund? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Modellen med Touch Bar har endel raskere CPU, raskere integrert skjermkort, kommer med 2x ekstra USB-C/Thunderbolt3 porter osv.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 MEN den har Touch Bar Jeg har 15", så jeg måtte ha Touch Bar. Fingerprint login - ok. Touch bar - gtfo! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Virker som noe unødig jåleri uten like enda ja. Hadde selv valgt uten, men jeg har verken penger eller tanker om å kjøpe ny enda da Eller...tanker har man jo, sånn sett Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Snakket med Apple på telefon i en halvannen time i dag. De trenger to måneder på å erstatte en iPad som ble levert med feil. Utvilsomt den dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. Noen som vet om Apple har en mailadresse for klager elns.? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Hørtes spesielt ut. Hvordan fortonet telefonsamtalen seg og hvilken feil er det snakk om? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Kort fortalt: Fikk levert iPad med løs skjerm. Kom ulyder ved normal bruk. De skulle absolutt sende en eske til meg for retur og det tok en evighet før den kom hit og tilbake til dem i Nederland. De fant visst ikke feilen, så de sendte den i retur med engang. Må nå vente på den, ny eske for retur osv. Det vil ta rundt to måneder totalt nå. Han på telefonen var helt enig i at dette var dårlige greier. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Jeg har selv hatt nesten kun negative erfaringer med kundeservicen til Apple. Jeg hadde en episode der en Macbook Air sluttet å fungere helt uten videre, etter bare 1 mnd. Jeg fikk beskjed om at det tok 1-2 mnd før jeg fikk en ny, etter at de hadde sjekket den for feil så klart. Halvåret etter sluttet harddisken å fungere, og fikk prate med ei utenlandsk dame som snakket svensk/dansk/finsk/engelsk (en blanding, hun var iallefall ikke norsk) etter å ha måtte betale for å få hjelp. Hun var visst litt høyere oppe i systemet enn de vanlige man hører på telefonen, og dette skulle også ta 1-2 mnd å få fikset. Jeg måtte sende den til service i en helt annen by, der jeg så klart måtte betale for frakt selv (noe man ikke skal måtte gjøre, så vidt jeg husker loven?). Det viste seg derimot at servicekontoret var bokstavelig talt rett over gata for meg, i nabobygget. Videre kunne de ikke gi meg en låne-PC mens dette pågikk, selv om jeg spesifikt nevnte at det er midt i eksamenstiden og jeg var avhengig av PC. Det at jeg har krav på låne-PC var visstnok også helt nytt for dem, og jeg måtte vel ramse opp 3-4 forskjellige lover som de hadde brutt (jeg studerte juss på denne tiden, så dette var ting jeg hadde peiling på). Det tok heldigvis bare 3 uker totalt, så ting ordnet seg til slutt, men jeg har nok vært veldig uheldig med alle mine enheter fra Apple. Det har vært noe feil med samtlige enheter, og jeg er også en person som er ekstrem forsiktig med elektronikk Så forhåpentligvis er jeg bare et unntak. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 M4ds: Siden du studerer juss, du kan jo lese hele §30 i forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 (endret) Det er altså ikke bare jeg som har negative erfaringer. Har skrevet en lengre tråd om saken min her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1779132 Endret 4. juli 2017 av erlendks Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Jeg har også hatt negative erfaringer med kundeservicen til Apple. I en periode fra januar til april var macen min mer på verksted enn hos meg. Dette resulterte i bytte av en del og neste gang ingen feil funnet. Denne feilen oppstår enda på min MacBook Pro 13,3 med TB. Har hatt 3(!!) forskjellige såkalte "Senior advisors" som skulle løse denne saken på "best mulig måte". Alle sammen har bare på mystisk vis kuttet kontakten med meg. Vet ikke hvor jeg skal ta saken videre per nå... Kanskje pressekontakten til Apple i Norge er neste steg. Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Fortsett å send den inn. 3 ganger med samme feil, så har man krav på heving av kjøp eller nytt produkt. Norsk forbrukskjøpslov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå