ozone Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Et godt eksempel på hvordan lover og regler alltid henger litt etter utviklingen, dessverre... Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Æsj. Nå kommer følelsen. Har egentlig en xps 15 i bestilling (den nye med kaby lake og gtx 1050). Prøvde en kompis sin xps i dag og er egentlig ganske skuffet (kom fra retina macbook pro). Alt fra hinge til flekker på carbon greia osv. Merker lysten for den nye macbook pro 15 kommer sigende. Tenker da på basic 15 tommeren med 450 gpu. Da egpu kan løse grafikkkreftene hvis det skulle være behov for det. Driver en del med grafikk/web og photo. Og har faktisk sett touchbar brukt til noe bra i noen apper. Så til dere som har 15". Er dere fornøyd. Ihvertfall nå som batteritiden er forberedt? Noe dere savner? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Ble an macbook pro 15 m/460. Tror det blir bra Trenger nå dog en ny skjerm med usb-c. Kom over denne tilfeldig 27" 4k, IPS, prisen var jo meget grei også http://store.hp.com/us/en/pdp/accessories-88342--1/hp-envy-27-27-inch-display-w5a12aa-aba Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Ble an macbook pro 15 m/460. Tror det blir bra Trenger nå dog en ny skjerm med usb-c. Kom over denne tilfeldig 27" 4k, IPS, prisen var jo meget grei også http://store.hp.com/us/en/pdp/accessories-88342--1/hp-envy-27-27-inch-display-w5a12aa-aba Ser den. Hele USB-C greia er helt fantasisk. Har en skjerm selv med USB-C og oppsettet er helt fantastisk. Aldri tom for strøm på maskinen og det er så lett å koble opp. Synd at jeg er så plaget med macen og har feil på skjermen da. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Ble an macbook pro 15 m/460. Tror det blir bra Trenger nå dog en ny skjerm med usb-c. Kom over denne tilfeldig 27" 4k, IPS, prisen var jo meget grei også http://store.hp.com/us/en/pdp/accessories-88342--1/hp-envy-27-27-inch-display-w5a12aa-aba Ser den. Hele USB-C greia er helt fantasisk. Har en skjerm selv med USB-C og oppsettet er helt fantastisk. Aldri tom for strøm på maskinen og det er så lett å koble opp. Synd at jeg er så plaget med macen og har feil på skjermen da. Nice, gleder meg til å teste oppsettet, tror det blir bra Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Ble an macbook pro 15 m/460. Tror det blir bra Trenger nå dog en ny skjerm med usb-c. Kom over denne tilfeldig 27" 4k, IPS, prisen var jo meget grei også http://store.hp.com/us/en/pdp/accessories-88342--1/hp-envy-27-27-inch-display-w5a12aa-aba Ser den. Hele USB-C greia er helt fantasisk. Har en skjerm selv med USB-C og oppsettet er helt fantastisk. Aldri tom for strøm på maskinen og det er så lett å koble opp. Synd at jeg er så plaget med macen og har feil på skjermen da. Nice, gleder meg til å teste oppsettet, tror det blir bra Ja! Leverte tilbake min Acer i dag og bestilte denne i stede: https://www.dustinhome.no/product/5010961025/thinkvision-x1 Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) Jeg fikk min nye Macbook Pro i dag, og satte meg ned for å oppdatere den. Den laster ned den siste store oppdateringen som kom for ikke altfor lenge siden, men den stoppet etter ca 1/4 av den progresjonsbaren. Der stod den ca 30 min før jeg restartet maskinen i håp om at det kanskje var grunnen til at den ikke gikk videre. Det sto bare "Installerer - Beregner...", og tiden som gjenstod kom aldri opp. Nå, etter å ha restartet den, laster den altså ned igjen. Men nå står den bom stille på ca 2-3 mm uti baren. Tar dette ekstra lang tid siden det er såpass stor oppdatering, eller er det noe jeg gjør feil? Kan ikke huske at dette skjedde på min Macbook Air. EDIT: Jeg avbrøyt installeringen og startet den på nytt. Det fikset det Endret 30. januar 2017 av M4ds Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 På forhånd beklager jeg for tråden kanskje teitest innlegg, særlig for dere som er kjent med iOS og MacOS fra før, men her om dagen så fikk jeg et bilde på sms av dama. Dette bildet skulle jeg croppe, så åpnet opp fanen i iOS for å gjøre dette. Jeg la merke til en ny meny der som jeg ikke hadde sett før, hvor det sto "Trykk for å dele via AirDrop" - pling så var den sendt til Macbooken. Så sinnsykt genialt! Sånne ting har jeg ikke vært vant med før, hvem trenger kabel?Sorry, jeg bare er veldig fornøyd med laptopen, den passer meg helt perfekt, lite å klage på enda, så dere kan gå tilbake til det dere holdt på med nå 7 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Ja, det der er et par år gammelt, og fungerer bare på nyere maskiner. Glimrende for oss som bruker det jevnlig 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Ligger litt etter på sånt jeg Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 På forhånd beklager jeg for tråden kanskje teitest innlegg, særlig for dere som er kjent med iOS og MacOS fra før, men her om dagen så fikk jeg et bilde på sms av dama. Dette bildet skulle jeg croppe, så åpnet opp fanen i iOS for å gjøre dette. Jeg la merke til en ny meny der som jeg ikke hadde sett før, hvor det sto "Trykk for å dele via AirDrop" - pling så var den sendt til Macbooken. Så sinnsykt genialt! Sånne ting har jeg ikke vært vant med før, hvem trenger kabel? Sorry, jeg bare er veldig fornøyd med laptopen, den passer meg helt perfekt, lite å klage på enda, så dere kan gå tilbake til det dere holdt på med nå Det går også an å kopiere tekst fra enten iPhonen eller Macen, for så gå i motsatt enhet å lime inn. Veldig greit hvis du har en tekst på en av enhetene som skulle vært over på den andre. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Det visste jeg heller ikke - takk for tipset! Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Jeg kan tenke meg å høre på et album som aldri ble offisiellt utgitt, bare sluppet til nedlasting på nettet. Jeg bruker Apple Music og har plass i iCloud. Er det slik at hvis jeg aktiverer iCloud Musikkbibliotek (og iTunes Match?) og legger albumet i iTunes vil den da dukke opp på mine andre enheter sammen med vanlig strømme-musikk? Jeg bruker per nå ikke iTunes, men det er absolutt verdt å prøve ut om det faktisk er slik. Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Ja, var derfor jeg brukte Apple Music en periode. Svært mye musikk er ikke tilgjengelig der eller på Spotify. Men med Apple Music så blir også all musikken du har i iTunes biblioteket ditt tilgjgengelig for streaming. (Har du mye musikk vil riktignok den synkroniseringen ta noen dager, og de har vel et tak på 30- eller 50.000 låter, men det er innenfor for de fleste...). Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Det funket strålende. Hadde ikke forventet å bruke iTunes til musikk igjen, men det ble nyttig til denne lille oppgaven. Neste forbedringspotensiale for Apple; la meg gjøre dette direkte på "fremtidens computer", iPad. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Hvis iPad er fremtidens computer, så er jeg fremtidens "tidligere utvikler som ser etter nytt yrke". Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Da var det tilbake til en MacBook Pro 13 Tidlig 2011 mens min MacBook Pro 13 med touch bar er på verkstedet en liten tur. Det oppsto rett og slett alt for mange rare bugs med maskinen, så håper de finner feilen på verkstedet! Det er rett og slett den verste MacBooken jeg har hatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Er det forsvarlig å kjøpe Macbook med 8gb minne i 2017? Den må vare i fem år. Hvor sterk trenger maskinen å være for å vise video i 1080p og 60fps, uten lagg, på youtube? Lenke til kommentar
blured Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Jeg ville i hvert fall ikke gjort det. Oppgraderte allerede i 2011 min MBP til 16GB pga jeg synes det alt for ofte skjedde at den måtte lese fra disk for å holde tritt. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Min 2012 MBP med 8 GB funker fjell enda, men hadde neppe kjøpt med bare 8 i dag, når det ikke er mulig å oppgradere i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå