RamGuy Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg har fått sporing på min i dag, og jeg bestilte noen dager etter lansering. Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg har fått sporing på min i dag, og jeg bestilte noen dager etter lansering. Ahh, heldig. Venter fortsatt på expert Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jag bestilte på lanseringsdag, kommer denne uka ( er i oslo nå) Oppsprita 15" Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Kommer nok ikke før i Januar visst du bestiller idag. Okei, så kjipt. Tenkte å kanskje bestille til helga siden jeg hadde et lite håp om at det var litt billigere på black friday, og regnet med den skulle komme før jul hvis jeg bestilte rett fra Apple. Over en måned på leveringstid er jo meget skuffende spesielt nå før jul. :/ Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Det er så lite fortjeneste (annet enn for Apple selv) på Macer, at jeg ikke hadde hatt noen forhåpninger om rabatter på Black Friday. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg har fått sporing på min i dag, og jeg bestilte noen dager etter lansering. Ahh, heldig. Venter fortsatt på expert Har du hørt noe fra expert? Jeg fikk bare til svar "Du får en sms når den ankommer butikk". Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg har fått en foreløpig dato hos Elkjøp den 25.11, dvs til fredag, så da håper jeg den kommer da! :-) Vet hvordan Expert har trøbla med leveringer fra Apple tidligere, så når jeg fikk 20% rabatt hos Elkjøp som har bedre leveringsavtale enn Expert så ble valget enkelt for min del. 1 Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg har fått sporing på min i dag, og jeg bestilte noen dager etter lansering. Ahh, heldig. Venter fortsatt på expert Har du hørt noe fra expert? Jeg fikk bare til svar "Du får en sms når den ankommer butikk". Har bare hørt at de kommer fortløpende, kan kanskje spørre igjen snart :-D 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hvorfor bestilte dere den nye med Touch Bar egentlig? Lurer litt på hva hypen rundt en allerede brukt og meningsløs teknologi. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hvorfor bestilte dere den nye med Touch Bar egentlig? Lurer litt på hva hypen rundt en allerede brukt og meningsløs teknologi. Har vel vært noe som ligner, men ikke helt det samme. Mye Apple kommer med er vel "gammelt", men blir faktisk verdt å bruke da ting faktisk fungerer sømløst, og har en funksjon - i motsetning til mye annet... men blir spennende å se om dette har noe for seg! Virker i alle fall som appsupport for mange apper allerede er på plass. Skal dog ikke si at alt Apple lanserer er veldig fantastisk. 3D Touch er vel det beste eksempelet på det. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hva er galt med 3D touch? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hvorfor bestilte dere den nye med Touch Bar egentlig? Lurer litt på hva hypen rundt en allerede brukt og meningsløs teknologi. Fordi den leveres med 28W CPU? Og det var da voldsomt så negativ man var til Touch Bar.. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Hva er galt med 3D touch? Bare en anekdote fra meg, men jeg kjenner vel 20 stykk som har iPhone med 3D touch. Én av dem bruker funksjonen aktivt. Og gjett til hva? Jo, for å lese mailer uten at de blir markert som vist hos avsender... At 1/20 bruker funksjonen aktivt stemmer nok sikkert ikke, men jeg har en følelse av at det er veldig få. Har bestilt på Expert med 20% rabatt. En til mor, en til far og en til meg! Satser på de ankommer snart. Endret 24. november 2016 av deleder 1 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Var en drøm å gå fra 2010 modell til 2016 ? Alle bilder / videoer som vises av denne nye maskinen vises med dette bildet med levende eksplosive bilder , noen som vet hvordan mann får det ? ( det ligger ikke i maskinen ) http://itavisen.no/wp-content/uploads/2016/11/MBP13RD-TB-2016-SpGry-Orange_PR_00-0008-052-PRINT-4.jpg Endret 24. november 2016 av Andynator Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Da er min nye 13" Macbook Pro med Touch Bar, 512 GB SSD og 16GB RAM levert i dag i Bergen! :-) Av apple.no Lenke til kommentar
ozone Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Hva er galt med 3D touch? ...20 stykk som har iPhone med 3D touch. Én av dem bruker funksjonen aktivt.... Min erfaring er det samme. De fleste aktiverer 3D touch uforvarende, og blir bare forvirret av hele greia. Jeg liker longpress for hurtigmeny jeg! Da slipper man å trykke hardt med fingeren (som man kan ha vondt i) på glasset (som kan være knust). Longpress gjør jo akkurat samme nytten! (Når man 3-D-toucher trykker man jo også automatisk litt lenger tid uansett, så ingen tid tapt på å vente heller). I tillegg tar denne Taptic eller Haptic dingsen opp verdifull plass, vekt og bruker strøm. I mine øyne kunne 3D touch vært noe stort hvis det ble brukt overalt (f.eks i et bilspill der man kunne gi gass trinnløst etter hvor hardt man trykket, osv.), men slik det er nå,kan longpress gjøre alt 3D touch kan. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Utfordringen til 3D Touch / Force Touch er jo at det av natur er "usynlig". De fleste iOS-brukere har gjerne hatt iPhone/iOS i en god del år nå, så muskelminnet er i full sving og når det legges til funksjonalitet som er såpass usynlig og krever en såpass stor omvending av muskelminne og vane så blir det en stor utfordring. Selv så bruker jeg det når jeg husker det, men det er sjeldent. Bruker det jo hele tiden på Apple Watch, men det er jo et annet brukergrensesnitt, ett hvor jeg har hatt Force Touch hele tiden så det har alltid være en integrert del av måten jeg bruker klokka på. Og med såpass lite skjermareal så spiller jo Force Touch en noe større og viktigere rolle. Ingenting galt med 3D Touch / Force Touch som teknologi. Jeg er ikke helt enig i utsagnet ditt om at; "Longpress gjør jo akkurat samme nytten!". For meg så fremstår 3D Touch en hel del mer raskere. Nå kan riktignok longpress justeres så det tar kortere/lengre tid, men alt som har med longpress å gjøre iOS føles tregt sammenlignet med 3D Touch. Og min erfaring med longpress i Android på en Galaxy S7 Edge føles også tregere. Dette med Taptic / Haptic engine jo ikke noe tema nå som hjemknappen er kapasitiv. Ved å fjerne den så har vi jo ikke lenger noen god feedback bak hjemknappen og jeg personlig liker Taptic / Haptic engine på iPhone 7 / 7 Plus veldig godt og måten den gir feedback i forskjellige steder i OS-et osv.. En annen litt sånn klønete ting med 3D Touch er jo at det ikke eksisterer på iPad. For det skal sies, det er et par ting jeg har lagt meg som vane hvor jeg bruker 3D Touch og jeg føler meg temmelig dum når jeg plutselig sitter på en iPad Pro og forsøker å gjøre det samme og det skjer ingenting..... Glemmer alltid at jeg har Force Touch på MacBook også, det faller meg liksom aldri inn å trykke hardere på touchpad'en for å spole raskere osv... For det er en interaksjon jeg aldri har pleid å utføre. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Black Friday hos Apple i dag også. Få gavekort om du kjøper de gamle modellene http://www.apple.com/no/shop/gifts/one-day-shopping-event Her syns jeg de kunne shippet med gavekort for de nye modellene også skal jeg være ærlig, men Apple er ikke akkurat kjente for å kjøre "tilbud" på tingene sine Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Merkelig at de skal være så gjerrige. Gavekortet blir jo bare reinvestert i Apple sitt økosystem uansett, mest trolig enten iform av dongler eller App Store. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 De gir det ved kjøp av 12" Macbook vel å merke, men ja, jeg er enig med deg her, de kunne spandert på litt mer for nye kunder som ønsker et nytt produkt i fra samme år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå