d'espresso Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Trenger litt nødhjelp til lader i disse eksamenstider, og håper noen kan bistå.. Kabelen til laderen til min MBA har nå knelet.. Isolasjonen er borte, og "kabelen utenpå kabelen" (den som ligger rett på innsiden av isolasjonen/ytterlaget) har ikke kontakt.. Noen som vet om det går an å bruke denne, eller må man bruke denne?. Optimalt hadde kanskje vært å bruke en slik (for å slippe problemet jeg nå er i), kombinert med en USB-C - MagSafe 2-adapter.. Dersom noe slikt finnes. Men 29w holder kanskje ikke? Noen som forresten har erfaring med slik reparasjon? Vurderer å prøve meg.. Er vel ikke så hokus pokus. Men, viktigst alt; kan noe slikt skade Mac'en på noe som helst måte? Endret 14. november 2016 av d'espresso Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Noen som har begynt å få sendingsbekreftelse på MacBook Pro 2016 modeller ifra Apple.no?Er på 18ende ventedagen nå og status er fremdeles det samme, leveres 18-25 nov.Det bør vel strengt tatt si at det haster fra deres side nå :-) Har i mellomtiden kjøpt litt ekstrautstyr fra apple.no. Den ene var en dings der du kunne kople til usb,hdmi og usb-c. Den ble bestilt og mottatt før apple satte ned prisen, men her var de snille nok og tilbakebetale meg frivillig 230 kr :-) . Har og en usb-c til lightning som er på veil Endret 14. november 2016 av Andynator Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Jeg har 25/11 - 2/12 Jeg avbestilte og bestilte på nytt med studentrabatt dagen etter... I og for seg verdt ventetiden for å spare 2.000 objektivt sett... Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Hva er forskjellen ytelsesmessig når man sammenligner en MBa 13" (8gb RAM, 128gb) fra 2012 med den billigste MBP 13" uten touchbar? Jeg har programmer som Safari, FM17, lightroom og Twitter åpne samtidig, og vifta går fort som fy og ting går generelt sakte. Vurderer derfor å oppgradere til den nye Macbooken Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Da ble den sendt Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Ser på reddit at flere apple-butikker har nye Macbook Pro med og uten touch bar på lager. Håper virkelig min maskin nærmer seg snart :-) Slitsomt å bruke en MacBook Pro fra 2010:P Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Hvorfor opererer apple plutselig med sporingsnummer som selv TNT som står for levering ikke forstår ? Flere har ringt tnt og lurt på dette TNT har et tracking nr med 9 tall i sitt system , apple har levert fra seg 11 tall Så finn forsendelese hos apple er pr nå ubrukelig Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 De har forskjellige trackingsystemer. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 De har forskjellige trackingsystemer. så når apple viser til hvordan du kan spore forsendelsen sin så henviser de til ? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Til Apples interne trackingsystem selvsagt! Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Til Apples interne trackingsystem selvsagt! De sier at innen 24 timer skal det komme opp et valg der du kan spore forsendelsen ( det står og at de bruker tnt ) Så da forventes det vel at jeg skal kunne spore denne forsendelsen på en eller annen måte, da uten tnt/posten/bring osv Nb, valget: Finn forsendelse er kommet(uten at de 11 siffrene betyr noe for å kunne finne noe ) Endret 19. november 2016 av Andynator Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Litt rart, ser ikke ut til at modellen med Touch Bar kan konfigureres med 512GB på apple.no? Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Litt rart, ser ikke ut til at modellen med Touch Bar kan konfigureres med 512GB på apple.no? Jo, du må bare velge den modellen med 512GB :-) Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Jo, du må bare velge den modellen med 512GB :-) Ja, hadde det gått så. Kan velge 512GB på den uten Touch Bar, og kan velge mellom forskjellige CPUer osv, men ingen valg for SSD. Litt merkelig, mulig det bare er noe som er feil på sidene dems Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 (endret) Jo, du må bare velge den modellen med 512GB :-) Ja, hadde det gått så. Kan velge 512GB på den uten Touch Bar, og kan velge mellom forskjellige CPUer osv, men ingen valg for SSD. Litt merkelig, mulig det bare er noe som er feil på sidene dems Er to valg under 13" med Touch Bar. Så kan du konfigurere. Endret 20. november 2016 av Joakimsjo Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Derp Tenkte ikke på det engang jeg, i hodet mitt så var det der 15-tommeren, herregud så teit. Huff, snakker om å faktisk lese det som står skrevet (Takk) Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Ringte forøvrig Apple i dag, tenkte å forhøre meg om leveringstiden på 13" med Touch Bar. I følge han fyren jeg snakket med, så ligger det ann til levering (til kunde) rundt 3.-5. januar.Jeg reiser til utlandet den 4. så da blir det dessverre uten Touch Bar for meg, jeg har dessverre ikke tid til å vente så lenge, da Lenovo'n min virkelig har begynt å synge på det siste verset (skjerm som flimrer, battertid på hele 1.5 time osv) Litt synd, men for andre som kan vente så tenkte jeg at dette kunne være grei info å ha om de har lyst til å bestille i dag Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Det er feil på apple sine nettsider, sporingsinformasjonen viser 2 tall for mye ( de 2 siste ) Dropp dem og du får sporet forsendelsen din Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Kommer de ikke før i Januar? Det hørtes litt dårlig ut.. Hvordan er det mulig at enkelte her i tråden har fått sendingsbekreftelse da? Ingen som har kjøpt 13" med Touch Bar..? Tenkte å bestille en sånn selv. Veldig kjipt om den ikke kommer før på nyåret.. :/ Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Kommer de ikke før i Januar? Det hørtes litt dårlig ut.. Hvordan er det mulig at enkelte her i tråden har fått sendingsbekreftelse da? Ingen som har kjøpt 13" med Touch Bar..? Tenkte å bestille en sånn selv. Veldig kjipt om den ikke kommer før på nyåret.. :/ Kommer nok ikke før i Januar visst du bestiller idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå