Oriuss Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Noen som har bestilt nye MacBook pro 15" som har fått den / varsel om at den er sendt ? 18-25 NOV var og er beskjeden fremdeles. Bestilte fra Apple store 27 OKT Bestilte selv 13 tommeren på expert til 20990 med 20% rabatt, og har ikke hørt noe siden jeg bestilte den 29 oktober. Hvilken konfigurasjon bestilte du?Redd for at vi må vente lenge på maskinen fra Expert.Tipper vi ikke får den i år, men med 20% rabatt på et nylansert apple produkt går det greit for min del. Ja, blir nok ikke for til neste år De som har bestilt fra apple får nok først ja. Jobbet hos expert tidligere, og apple prioriterer seg selv og sine bestillinger før de sender ut til andre leverandører. Og det er også veldig begrenset antall som expert og elkjøp får i første omgang. 1 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Noen som har bestilt nye MacBook pro 15" som har fått den / varsel om at den er sendt ? 18-25 NOV var og er beskjeden fremdeles. Bestilte fra Apple store 27 OKT Bestilte selv 13 tommeren på expert til 20990 med 20% rabatt, og har ikke hørt noe siden jeg bestilte den 29 oktober. Hvilken konfigurasjon bestilte du? 15" med litt ekstra bidro til en sum på 35k , ingen prosenter her.... Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Ja, spesielt prisen for oppgraderingen fra 512GB til 1TB er grov... Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Ja, spesielt prisen for oppgraderingen fra 512GB til 1TB er grov... Jepp :-( Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 var det ikke slik at SSD var user replaceable da...? Eller var det bare den uten touchbar? Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Den var det på den uten touchbar, så da regner jeg med at den også er det på den med. Men det er uansett ikke billig for PCIe-baserte SSDer. Skal man kjøpe fra Komplett koster de fra Samsung f.eks 4400 eller 5800 for 1TB. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Og da uten at man er garantert like god hastighet... Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Frister å oppgradere min late 2013 modell. Men tror jeg skal klare meg med den i 2 år til. Til Apple tilbyr 32gb minne, og touch baren begynner å nå sitt potensiale. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Har lagt merke til at modellen med Touch Bar har et noe mindre batteri enn den uten. Vil dette ha mye å si for batteritiden tror dere, dere som har hatt Macbooks en stund, holder de det de lover? Hva kan man forvente med litt blandet bruk og relativt høyt styrkenivå på skjermen?Sitter nemlig litt på gjerdet ang med eller uten Touch Bar om dagen Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Up to 10 hours wireless web Up to 10 hours iTunes movie playback Min erfaring er at tidene Apple oppgir alltid er helt nøyaktige. Men det er verdt å merke seg at det er snakk om Safari og 10 timer med trådløs surfing. Chrome trekker endel mer strøm. Det samme gjelder iTunes (eller QuickTime) movie playback. Avspilling av .MP4 krever en god del mindre strøm enn å spille av .MKV f.eks. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Men er dette med lysstyrken på skjermen hakket før den er avslått, eller er det med en passelig lysstyrke? Endret 10. november 2016 av bshagen Lenke til kommentar
blured Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Standardinnstillingen på macOS er at den dimmer ned til hakk 12/16 (75% av maks) når den går på batteri. Og det er på den lysstyrken de beregner batterilevetiden. Personlig så tenker jeg nesten ikke over at den dimmer ned til det, og med mindre en sitter med sol rett på skjermen så er det ikke noe problem. De nye MBP skal vel være enda mer lyssterke også. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Good to know, takker og bukker - satser på at typen med Touch Bar, med en noe sprekere CPU (28W?) også holder ca 10 timer.Det er uansett et kjempehopp i forhold til min Lenovo Yoga 2 Pro som nå bare greier 3 timerJeg skulle egentlig ha 12"er, men jeg greier ikke forsvare prisen i forhold til 13"ern, som også er forholdsvis høy, men egentlig fortsatt enklere å svelge likevel, da den PCIe-SSD'en er grisedyr Endret 11. november 2016 av bshagen Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Noen som har begynt å få sendingsbekreftelse på MacBook Pro 2016 modeller ifra Apple.no? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Med eller uten Touch Bar? Den uten burde vel være i hendene på folk allerede antar jeg? Lenke til kommentar
clinton Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Noen som vet om touch bar kan slåes helt av under film f.eks? Kjedelig med refleksjon av touch bar på skjermen Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Med eller uten Touch Bar? Den uten burde vel være i hendene på folk allerede antar jeg? Med Touch Bar Lenke til kommentar
atwater Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Noen som vet om man kan bruke dette adaptere http://www.apple.com/no/shop/product/MMEL2ZM/A/thunderbolt-3-usb-c-til-thunderbolt-2-adapter?fnode=8b på MacBook 12" til å koble Apple sine Thunderbolt skjermer? Eller vil ikke 12" klare å kjøre en 27" thunderbolt skjerm? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 MacBook 12-tommer har vel bare tradisjonell USB Type-C port, altså ingen støtte for Thunderbolt. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Ah, trodde at så lenge det var USB C, så kunne man bruke dette adapteret. Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå