Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

nå vet ikke jeg hvor langt pc laptops har kommet, men de holdt ihvertfall ikke like lenge som en macbook

har fortsatt en macbook pro fra 2010, god som ny, og da er ikke 18000kr mye når den holder så lenge

Lenke til kommentar

 

Touchbaren tror jeg er en gamechanger!

Vet ikke helt om jeg er enig med deg her. Første jeg tenkte når jeg så den var; "Hvem sitter og ser på tastaturet (touchbaren) når de sitter og jobber? Har man ikke hendene på mus/tastatur/pekeflate og øynene på skjermen?"

 

Fancy er den, men jeg er også litt usikker. Hvis jeg fortsatt trengte en bærbar maskin, så var det mer fristende. Men idag jobber jeg bare stasjonært, og bruker iPad'en mobilt. Så jeg ville nok hatt en stor skjerm i tillegg, og da havner jo Mac'en ute av synsfeltet. Hvis Apple lager et eksternt tastatur med stripen innebygget, og en iMac som kan drive den, så blir jeg glad.

 

En australsk/nederlandsk venn funderte litt på hvorfor en stripe får så mye applaus når de kunne gjort hele skjermen til en touch-skjerm...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Alternativet er jo en laptop med lavere specs. Jeg mener, disse maskinene er egentlig ganske bra og legger seg rimelig godt inn i prisklassen der konkurrerende laptoper er i dag. Se på X1 Carbon feks, den er ikke akkurat billig den heller, eller om du lemper litt utstyr inn i en XPS (til tilsvarende) så blir prisen høy på den også.

 

Som sagt, høy pris, men jeg mener du faktisk får det du betaler for her

 

Imho selvsagt :)

Lenke til kommentar

Hvem her inne vurderer å bytte over til Surface Book/andre Surface-produkter etter siste lansering? Jeg har i dag både iPhone og MBPr 15 late 2013 (som fortsatt fungerer helt fint), men synes Surface-produktene er veldig sexy.

 

Nå er jo Surface Book like dyr som nye MacBook Pro, så nei. Ikke eksisterer de i Norge heller.

Lenke til kommentar

 

 

Ja med disse prisene her går nok det som en lek skal du si :)

 

:p

Leste du IBM studien som sier at de sparte inn tre ganger prisen på maskinen når de gikk over til Mac...? De legger må over hele firmaet. Hele IBM. Titusener av maskiner.

 

 

 

Ikke fått med meg det nei :)

 

Enjoy: http://www.computerworld.com/article/2998315/apple-mac/every-mac-we-buy-is-making-and-saving-ibm-money-ibm.html

Og followup: https://www.jamf.com/blog/debate-over-ibm-confirms-that-macs-are-535-less-expensive-than-pcs/

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Hvem her inne vurderer å bytte over til Surface Book/andre Surface-produkter etter siste lansering? Jeg har i dag både iPhone og MBPr 15 late 2013 (som fortsatt fungerer helt fint), men synes Surface-produktene er veldig sexy.

Kjøpte meg en Surface 4 Pro av at den virket veldig sexy og hadde gode specs. Etter noen uker måtte jeg bare selge og ta tilbake macen. Rett og slett windows som blir mitt problem. Synes macOS flyter mye bedre. Så nei kjøper ikke flere surface-produkter.

Lenke til kommentar

Ser at med Apple sin lærerrabatt så kan jeg få nye MacBook Pro 13-tommer med Touch Bar til 17'900 kr. Fremdeles alt for dyrt spør du meg. Vi snakker tross alt maskinvare som ikke tilbyr noe utover det vanlige her. Det er vanlige Skylake SKU'er med integrert grafikk. Utvilsomt flotte maskiner, med flott byggekvalitet og den nye Touch Bar'en koster nok sikkert endel men syntes ikke det kan forsvare et hopp på et par tusenlapper i pris. Det Apple krever for å øke fra 8GB til 16GB RAM ligner jo heller ikke grisen, over 2'000 kr for 8GB med DDR3 RAM?

 

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på Mac-prisene, så virker jo som de har vært ganske så drøye i en periode allerede etter at ting ble justert etter svak kronekurs. Før denne lanseringen så startet jo faktisk MacBook Pro 13-tommer på 14'990 kr. Men jeg syntes den nye modellen burde startet på samme pris.  Selv modellen uten Touch Bar koster altså 1'000 kr mer enn hva MacBook Pro 13-tommer startet på før denne lanseringen, til tross for at denne modellen knapt tilbyr noe nytt annet enn litt forandret kabinett og at maskinvaren har gått ifra Intel Haswell til Intel Skylake.

 

 

Kan ikke helt fri meg i fra følelsen at Apple rett og slett priser seg selv ut?

 

Forhåndsbestill maskinen med DNB Mastercard i morgen på Expert, RamGuy. Greit å få 20% rabatt! :)

Lenke til kommentar

 

Ser at med Apple sin lærerrabatt så kan jeg få nye MacBook Pro 13-tommer med Touch Bar til 17'900 kr. Fremdeles alt for dyrt spør du meg. Vi snakker tross alt maskinvare som ikke tilbyr noe utover det vanlige her. Det er vanlige Skylake SKU'er med integrert grafikk. Utvilsomt flotte maskiner, med flott byggekvalitet og den nye Touch Bar'en koster nok sikkert endel men syntes ikke det kan forsvare et hopp på et par tusenlapper i pris. Det Apple krever for å øke fra 8GB til 16GB RAM ligner jo heller ikke grisen, over 2'000 kr for 8GB med DDR3 RAM?

 

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på Mac-prisene, så virker jo som de har vært ganske så drøye i en periode allerede etter at ting ble justert etter svak kronekurs. Før denne lanseringen så startet jo faktisk MacBook Pro 13-tommer på 14'990 kr. Men jeg syntes den nye modellen burde startet på samme pris. Selv modellen uten Touch Bar koster altså 1'000 kr mer enn hva MacBook Pro 13-tommer startet på før denne lanseringen, til tross for at denne modellen knapt tilbyr noe nytt annet enn litt forandret kabinett og at maskinvaren har gått ifra Intel Haswell til Intel Skylake.

 

 

Kan ikke helt fri meg i fra følelsen at Apple rett og slett priser seg selv ut?

Forhåndsbestill maskinen med DNB Mastercard i morgen på Expert, RamGuy. Greit å få 20% rabatt! :)

Tror ikke den DNB rabatten gjelder forhåndsbestilling :)

Lenke til kommentar

 

 

Ser at med Apple sin lærerrabatt så kan jeg få nye MacBook Pro 13-tommer med Touch Bar til 17'900 kr. Fremdeles alt for dyrt spør du meg. Vi snakker tross alt maskinvare som ikke tilbyr noe utover det vanlige her. Det er vanlige Skylake SKU'er med integrert grafikk. Utvilsomt flotte maskiner, med flott byggekvalitet og den nye Touch Bar'en koster nok sikkert endel men syntes ikke det kan forsvare et hopp på et par tusenlapper i pris. Det Apple krever for å øke fra 8GB til 16GB RAM ligner jo heller ikke grisen, over 2'000 kr for 8GB med DDR3 RAM?

 

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på Mac-prisene, så virker jo som de har vært ganske så drøye i en periode allerede etter at ting ble justert etter svak kronekurs. Før denne lanseringen så startet jo faktisk MacBook Pro 13-tommer på 14'990 kr. Men jeg syntes den nye modellen burde startet på samme pris. Selv modellen uten Touch Bar koster altså 1'000 kr mer enn hva MacBook Pro 13-tommer startet på før denne lanseringen, til tross for at denne modellen knapt tilbyr noe nytt annet enn litt forandret kabinett og at maskinvaren har gått ifra Intel Haswell til Intel Skylake.

 

 

Kan ikke helt fri meg i fra følelsen at Apple rett og slett priser seg selv ut?

Forhåndsbestill maskinen med DNB Mastercard i morgen på Expert, RamGuy. Greit å få 20% rabatt! :)

Tror ikke den DNB rabatten gjelder forhåndsbestilling :)

 

 

Jo, det gjør den :) 

Lenke til kommentar

Er den nye MBP overpriset? Nope.
Jeg kjøpte en makset 12" hvit iBook G3 ny i 2001, med innebygd modem, airportkort, DVD-leser/CD-brenner og 10GB harddisk. Jeg betalte ca 24.000 kr for den og var godt fornøyd. Kjempemaskin! Det var den jeg lærte meg å bruke OS X på, opprinnelig ble den levert med Mac OS 9. Den er forøvrig fortsatt i live og brukes fortsatt av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...