Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-df17e
Skal du på langtur? Eg har heldigvis to batteri til macbooken, så eg kan omtrent reise til karibien utan å trenge ekstern straumkilde. :)

8802817[/snapback]

Nei bare for å ha det i tilfelle biltur og slikt ;)

8803029[/snapback]

MagSafe Airline Adapter kan ikke kobles til strømuttak i bil.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

32-bits VS 64-bits OS. smile.gif Spørs litt på hvilken utgave du har og...

Hmm, ja og ZFS er jo et 128 bits filsystem, er det derfor kanskje?

MagSafe Airline Adapter kan ikke kobles til strømuttak i bil.

smile.gif

Hm, så smart jeg er da :hrm:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg kjøpte forresten min første Mac i går - en svart MacBook - og jeg er forelsket. Så tviler på at dette blir min siste Mac :)

Men et par spørsmål:

Hvordan i alledager får jeg til page-down/up ?

Hvilken hvilken IRC klient anbefaler dere ? Jeg har tidligere brukt Xchat i både Windows og Linux, men vil ikke rote med å sette opp Xorg i OSX.

Og finnes det et godt alternativ til Terminalen ? Eller, Terminalen i seg selv er helt grei, men savner tabs.

Lenke til kommentar

KRIIIIISE! Jeg får kanskje ikke beholde macen jeg låner fra skolen i sommerferien, og jeg skal jobbe en del. Fins det noen steder man kan låne/leie en macbook pro/-non-pro billig? Jævla stress å kjøpe en macbook, også selge den når skolen starter igjen :(

Lenke til kommentar
KRIIIIISE!  Jeg får kanskje ikke beholde macen jeg låner fra skolen i sommerferien, og jeg skal jobbe en del. Fins det noen steder man kan låne/leie en macbook pro/-non-pro billig? Jævla stress å kjøpe en macbook, også selge den når skolen starter igjen :(

8811185[/snapback]

"ohnoes, den har blitt stjålet" ;)

Lenke til kommentar

Deilig, fikk telefon fra Eplehuset nå, MB'en sendes idag med over natten ekspress :)

Da blir det MB 2.16 C2D, 250GB 5400rpm disk og 2GB ram :D

Hadde det bare gått an å oppgradere skjermkortet i den til et 8600M GT som nye MBP har så hadde det vært drømme laptop'en.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Deilig, fikk telefon fra Eplehuset nå, MB'en sendes idag med over natten ekspress :)

Da blir det MB 2.16 C2D, 250GB 5400rpm disk og 2GB ram :D

Hadde det bare gått an å oppgradere skjermkortet i den til et 8600M GT som nye MBP har så hadde det vært drømme laptop'en.

8812823[/snapback]

Og den hadde hatt aliminiumskabinett. Da begynner vi å snakke.

Lenke til kommentar
Parallels har kommet med ny utgave av sin viritualiseringsløsning for mac med bla. utvidet støtte for 3D (DirectX 9 og OpenGL 1.5).

8813150[/snapback]

Snakker om gode nyheter! :D Det begynner virkelig å bli kos å bruke mac når man kan spille et omtrent hvilket som helst spill i et vindu.

Lenke til kommentar
Parallels har kommet med ny utgave av sin viritualiseringsløsning for mac med bla. utvidet støtte for 3D (DirectX 9 og OpenGL 1.5).

8813150[/snapback]

Snakker om gode nyheter! :D Det begynner virkelig å bli kos å bruke mac når man kan spille et omtrent hvilket som helst spill i et vindu.

8814473[/snapback]

Men hvis det er snakk om et krevende spill vil det vel fremdeles gå mye bedre gjennom boot camp, pga at da trenger du ikke å kjøre 2 OS samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...