Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siterer meg selv fra forrige side. 

 

MacRumors har en egen "Buyer's Guide", med oversikt over rykter, hvor lenge siden siste release, hvor langt tid det pleier å være mellom hver gang, osv. [link]

 

Som du ser av linken, så er har det aldri gått så lang tid mellom to MBPr oppgraderinger, så det er mye som tyder på at det som nå kommer er en større oppgradering. (Ny generasjon prosessorer, endringer i tilkobling (blant annet USB-C her også?), og muligens nytt design). De fleste forventer at den blir presentert under WWDC (Apple Worldwide Developers Conference) i juni. Men Apple holder som vanlig kortene tett til brystet, så det er vanskelig å si helt sikkert.

 

Så personlig så hadde jeg ventet med å kjøpe en ny MBPr nå om du har muligheten til det.

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Satt å så en video da min MackBook Pro plutselig slo seg av. Når jeg nå prøver å slå på kommer eplet opp, og så blir jeg stående fast på en hvit skjerm. I tillegg er det også blå striper på tvers over skjermen. Hva kan jeg gjøre for å få fikset dette? Er litt krise da jeg ikke får til å starte maskinen.

Jeg har prøvd det meste av løsninger, men ingenting virker. Jeg fant derimot denne tråden (https://www.ifixit.com/Answers/View/70171/Startup+chime,+no+boot,+white+screen+of+death), og det virker som personen hadde samme problem som meg. Tror dere at dette er løsningen, eller finnes det noe annet jeg kan gjøre?

 

Oppdatering: Etter å ha prøvd alt mulig uten noe resultat, så slo den seg nå på helt normalt. Rart, men glad den endelig fungerer igjen.

Endret av Archer
Lenke til kommentar

Problemet her er at maskinen fryser, slår seg av og er umulig å få slått på igjen. Nå igjen står den og henger på lasteskjermen. Har fått skrevet inn passordet, men lengre kommer jeg ikke..

 

Maskinen er fra 2011, så spørs om jeg må investere meg i en ny når det kommer ut nye modeller!

Lenke til kommentar

Hva med konsollen? Console.app, klipp ut det som skjedde rett før og rett etter restarten, og paste det her under en spoiler.

 

Uansett er det helt klart verdt en formattering. 2011 er lenge siden, men husk at særlig på CPU-fronten har det nesten ikke vært utvikling. På batteri og harddisk har det vært ENORM utvikling, men likevel :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan installerer jeg Soundcast? Får bare opp en mappe med innhold inkl. ikon. Lastet ned fra Github som zip.

I den videoen så skal det være et program man kan kjøre. Ingen .dmg-endelse i videoen dog. 0:57

 

E: Never mind, lastet ned zipen fra et annet std og da ble den unzippet slik som den skulle.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...