Andynator Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Hei. Første gang jeg skriver her inne. Lurte på om det kommer en ny macbook pro (13 eller 15") i 2016 eller om det bare er å kjøpe en 2015 modell? Øyvind Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Siterer meg selv fra forrige side. MacRumors har en egen "Buyer's Guide", med oversikt over rykter, hvor lenge siden siste release, hvor langt tid det pleier å være mellom hver gang, osv. [link] Som du ser av linken, så er har det aldri gått så lang tid mellom to MBPr oppgraderinger, så det er mye som tyder på at det som nå kommer er en større oppgradering. (Ny generasjon prosessorer, endringer i tilkobling (blant annet USB-C her også?), og muligens nytt design). De fleste forventer at den blir presentert under WWDC (Apple Worldwide Developers Conference) i juni. Men Apple holder som vanlig kortene tett til brystet, så det er vanskelig å si helt sikkert. Så personlig så hadde jeg ventet med å kjøpe en ny MBPr nå om du har muligheten til det. Endret 2. mai 2016 av blured 2 Lenke til kommentar
Archer Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 (endret) Satt å så en video da min MackBook Pro plutselig slo seg av. Når jeg nå prøver å slå på kommer eplet opp, og så blir jeg stående fast på en hvit skjerm. I tillegg er det også blå striper på tvers over skjermen. Hva kan jeg gjøre for å få fikset dette? Er litt krise da jeg ikke får til å starte maskinen.Jeg har prøvd det meste av løsninger, men ingenting virker. Jeg fant derimot denne tråden (https://www.ifixit.com/Answers/View/70171/Startup+chime,+no+boot,+white+screen+of+death), og det virker som personen hadde samme problem som meg. Tror dere at dette er løsningen, eller finnes det noe annet jeg kan gjøre? Oppdatering: Etter å ha prøvd alt mulig uten noe resultat, så slo den seg nå på helt normalt. Rart, men glad den endelig fungerer igjen. Endret 6. mai 2016 av Archer Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Oppdatering: Etter å ha prøvd alt mulig uten noe resultat, så slo den seg nå på helt normalt. Rart, men glad den endelig fungerer igjen. Ta backup! Nå!! Geir 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Jepp, og etterpå kjører du en sånn healthcheck: https://support.apple.com/en-us/HT202731 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Selvfølgelig ikke, men det er tross alt vanlig USB-C det er snakk om, ikke noe hokkus-pokkus Apple-inngang, så da skulle det vel finnes andre produsenter som klarer å lage enkle overganger til USB-A+C uten at det koster 900 kr? Er jo ikke nødvendig å kaste bort penger heller. Fant denne hos Komplett. Har ikke testet den selv eller prøvd den nye MacBook-en. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Perfekt! Tusen takk. USB-C, USB-A (2 stk) og to minnekortinnganer til halve prisen vil jeg si er en god deal Lenke til kommentar
Archer Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Nå skjedde det samme som jeg skrev tidligere i tråden. Lurer på hva det kan være som forårsaker dette? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hva gjorde du rett før? Så du på video begge gangene? Veldig krevende video? Brukte den mye CPU? Flash for eksempel? Lenke til kommentar
Archer Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Første gang var det video, og andre gang var det vel bare Facebook oppe mener jeg. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Denne dukket opp i dag, kan det være problemet? http://www.macrumors.com/2016/05/13/macbook-pro-system-freezes-os-x-10-11-4/amp/ I så fall tror jeg bare du må vente på neste oppdatering og håpe at de løser problemet... Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Har også opplevd dette flere ganger. Første gang var like etter at jeg oppdaterte. Da inne på YouTube. Endret 13. mai 2016 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Skjedd to ganger det siste kvarteret, mer enn hele forrige uke til sammen. ffs Apple Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Merkelig. Her har vi tre MBP i samme hus, og ingen har restartet i det hele tatt. Det er helt klart noen variabler involvert. Lenke til kommentar
Archer Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Problemet her er at maskinen fryser, slår seg av og er umulig å få slått på igjen. Nå igjen står den og henger på lasteskjermen. Har fått skrevet inn passordet, men lengre kommer jeg ikke.. Maskinen er fra 2011, så spørs om jeg må investere meg i en ny når det kommer ut nye modeller! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Hva med konsollen? Console.app, klipp ut det som skjedde rett før og rett etter restarten, og paste det her under en spoiler. Uansett er det helt klart verdt en formattering. 2011 er lenge siden, men husk at særlig på CPU-fronten har det nesten ikke vært utvikling. På batteri og harddisk har det vært ENORM utvikling, men likevel Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Hva tror dere man kan få for en Macbook Air 13-tommer fra 2012? Ingen riper eller problemer med den. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Hvordan installerer jeg Soundcast? Får bare opp en mappe med innhold inkl. ikon. Lastet ned fra Github som zip. I den videoen så skal det være et program man kan kjøre. Ingen .dmg-endelse i videoen dog. 0:57 E: Never mind, lastet ned zipen fra et annet std og da ble den unzippet slik som den skulle. Endret 2. juni 2016 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Er det noen som vet sånn ca når thunderbolt 3 kommer til mac? Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Tipper det kommer sammen med neste generasjon MBP. Altså slutten av sommeren eller til høsten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå