Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurdere å gå over til Chrome snart selv, men jeg liker hvordan man kan se sidene når man holder på navigere fram eller tilbake med gestures på trackpaden. 

Safari er jævla merkelig, plutselig så kan jeg ikke laste inn Google, Facebook, Twitter og/elle YouTube, eller så kan jeg laste inn YouTube, men noen av miniatyrbildene på videoene vil ikke laste inn. Alt annet fungerer fint. Det eneste som fikser problemet er å slå wifi på og av. Har også ofte problemer med å koble til gjestenettet på Deichman. Sliter med å få opp popupen for å logge inn.

 

Må helt ærlig si at dette "it just works"-"ryktet" er veldig overdrevet, har hatt nok av småproblemer. Men jeg liker likevel Macen, spesielt Force Touch synes jeg kan være nyttig, men det er en del funksjoner som jeg liker bedre på Windows enn på OS X, men det er nok smak og behag.

Endret av Mr. President™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Chrome i Windows og syntes det er det suverent beste alternativet, men Chrome til mobil (både iOS og Android) syntes jeg fungerer forferdelig dårlig på egentlig alle mulige måter. Enestse positive er synkroniseringen mot Chrome på desktop. Scorer dårligere på samtlige ytelsetester, har ikke støtte for ad-block og bruker skjermarealet en hel del dårligere enn Safari.

 

På Mac så foretrekker jeg også Safari, først og fremst fordi Chrome til Mac OS X er elendig optimalisert og reduserer batteritiden på Macen med 2-3 timer sammenlignet med Safari og sitter å brukere over fem ganger så mye CPU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, opplever en svært rar ting for tiden. Når jeg skal se på videoene på telefonen dukker det opp en sirkel mitt på skjermen. Den kan stå lenge å snurre før jeg får se videoen. Av og til kan det også komme opp et ! midt i sirkelen. 

 

Telefonen har over 2gb ledig lagringsplass og kjører iOS 9.3.1 

Er det noen av dere som har opplevd dette? Hva kommer det av? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

IT-avisen skriver m7-prosessor, men finner ikke den på de norske apple-sidene.

 

Hadde håpet på en ekstra port av noe slag, men det er tydelig at Apple mener denne maskinen er en ultraportabel bærbar maskin som ikke skal kobles til noe som helst hvis det ikke er trådløst.

Lenke til kommentar

Har noen hørt noe snakk om at News skal komme til Norge på iPad etc.? Hadde vært veldig greit å ha den appen og lese nyheter på den måten. 

 

Og før var det mulighet å abonnere på magasiner etc., men jeg klarer ikke finne den muligheten i noen app på ipaden. Noen som vet hvor den muligheten er?

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd error 4005 i iTunes? Opplever det nå på en helt ny iPhone 5s. Har googlet og prøvd det som står på Apple sine nettsider, men det fungerer fortsatt ikke. Når jeg gjenoppretter telefonen står det bare "venter på iPhone" og så kommer det opp en dialogboks om at det har oppstått en feil. 

 

Er det noen som vet om DFU-mode enda eksisterer i iOS 9? Har hørt at det ikke eksisterer lengre. 

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd ved flere anledninger med forskjellige iPhone's at det kan oppstå komplikasjoner når telefonen gjør en omstart i gjennoppretningsprosessen hvor den ikke klarer å kommunisere med iTunes igjen etterpå. Har bare vært å nappe kabelen ut og inn av maskinen mens iTunes sier "Venter på iPhone" og vips så går den videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...