Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Har nesten bestemt meg om å kjøpe Macbook Air eller Pro når det kommer nye modeller til sommeren evt senere i år, men jeg lurer litt på dette med Skype for Mac. Er det sånn at hvis man har en videosamtale med noen på Skype, og åpner nettleseren, så kan man fortsatt se personen man snakker med i et pop-up vindu over nettleseren som i Windows? Fungerer sånn med Chrome og Firefox med Windows i alle fall.. noen som vet om det er likt med Mac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen

 

Okei, men det er vel mulig å bare bruke vanlig øreplugger (sånn som følger med telefoner feks), så vil vel maskinen bruke den innebygde mikrofonen? Hovedsaken er jo at jeg kan snakke med motparten.

Noen som har peiling på det originale spørsmålet med videosamtale?

Lenke til kommentar

Du lurer på om Skype sitt videovindu holder seg "always on top" over andre apper? Jeg vet rett og slett ikke, jeg bruker Skype utrolig sjelden, og når jeg gjør det bruker jeg bare ipaden. Men dette er en vanlig feature på mac. Mer vanlig enn på Windows, faktisk. Så hvis Skype for Windows har det vil jeg tro at Skype for mac har det.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Jeg har to 27" Thunderbolt skjermer koblet til min MBP Retina 15", har sett litt rundt og ser flere som kobler til den ene thunderbolt skjermen inn i den andre og derfra 1 thunderbolt kabel til MacBook'en. Når jeg prøver dette, så er det kun den skjermen som er koblet til maskinen som fungerer.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan fikse dette? 

Lenke til kommentar

Jeg har to 27" Thunderbolt skjermer koblet til min MBP Retina 15", har sett litt rundt og ser flere som kobler til den ene thunderbolt skjermen inn i den andre og derfra 1 thunderbolt kabel til MacBook'en. Når jeg prøver dette, så er det kun den skjermen som er koblet til maskinen som fungerer.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan fikse dette? 

 

Er det en innstillingsmeny på skjermen der du kan sette inn og utgangs parametere?

Lenke til kommentar

 

Jeg har to 27" Thunderbolt skjermer koblet til min MBP Retina 15", har sett litt rundt og ser flere som kobler til den ene thunderbolt skjermen inn i den andre og derfra 1 thunderbolt kabel til MacBook'en. Når jeg prøver dette, så er det kun den skjermen som er koblet til maskinen som fungerer.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan fikse dette? 

 

Er det en innstillingsmeny på skjermen der du kan sette inn og utgangs parametere?

 

 

 

Glemte å nevne at dette er Apple sine thunderbolt skjermer og der er det vel innstillingsmeny?

Lenke til kommentar

Aiai, begynner å bli en smule irritert over at Apple helt åpenbart velger produktlinjer med et eneste mål for øye, nemlig å presse kunder over på veldig fordyrende utgaver og løsninger..

 

Har jo hele veien vært litt merkelig med 16GB, 64GB og 128GB på iPhone. Det er jo åpenbart for å få flere over på 64GB og det er jo litt så som så men det er tross alt ikke så fryktelig dyrt å gå fra 16GB til 64GB og for de av oss som normalt gikk for 32GB fikk jo nå 64GB for det som normalt ville ha vært prisen for 32GB osv..

 

Men så kom jo iPad Pro hvor de hopper rett fra å ha 32GB til 128GB, ingenting i mellom. Og skal du ha mulighet for simkort, ja da må du gå for 128GB... Men har ikke brydd meg så alt for mye da iPad Pro 12-tommer har vært et veldig nisjeprodukt.

 

Nå tyder derimot alt på at nye iPad Pro 9,7-tommer adopterer samme idiotiske løsningen med 32GB, 128GB og 128GB+LTE. Så for meg som alltid har gått for 64GB med LTE, og som strengtatt klarer meg med 32GB er pent nødt til å punge ut for utgaven med alt, alt for mye lagrning på hele 128GB bare fordi jeg er avhenggig av en utgave med simkort...

Lenke til kommentar

Ja jeg irriterer meg over det samme. Skal se de tviholder på 16GB utgavene av de kommende telefonene også bare for å tyne det siste ut av kundene. Hadde de bare dyttet inn 32GB i stedet for lusne 16 GB, hvor man effektivt sitter igjen med rundt 12 GB?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hei! 

 

Er det noen som vet hvorfor iPhonen til dama slår seg av helt tilfeldig? Den kan slå seg av på 30%, 50%, 60% osv. Det skjer veldig ofte når vi er ute, men det som er pussig er at min telefon ikke slår seg av. I begynnelsen hadde vi forskjellige deksler og tenkte kanskje det kunne være grunnen. Så vi byttet til samme deksel, men telefonen fortsetter å slå seg av nå og da. Hvorfor slår hennes telefon seg av, men ikke min?

 

Forøvrig hadde hun det samme problemet med sin iPhone 5s  

Lenke til kommentar

Hei! 

 

Er det noen som vet hvorfor iPhonen til dama slår seg av helt tilfeldig? Den kan slå seg av på 30%, 50%, 60% osv. Det skjer veldig ofte når vi er ute, men det som er pussig er at min telefon ikke slår seg av. I begynnelsen hadde vi forskjellige deksler og tenkte kanskje det kunne være grunnen. Så vi byttet til samme deksel, men telefonen fortsetter å slå seg av nå og da. Hvorfor slår hennes telefon seg av, men ikke min?

 

Forøvrig hadde hun det samme problemet med sin iPhone 5s  

 

Kan være kulde, utslitt batteri (da kan spenningen droppe under minimumsgrensen når belastningen øker selv om det står 50%), eller rett og slett harwarefeil (minne og slikt).

 

Hvis ikke det kan være de to første, så ville jeg prøvd med en total reset og gjenoppretting via iTunes.og USB-kabel.

Lenke til kommentar

Oppdaterte til 10.11.4 i går kveld og opplevde at Macen frøs helt ved to anledninger like etter. Var inne på YT begge gangene, kanskje tilfeldig siden jeg var der inne store deler av tiden, men ved begge anledningene så holdte jeg på å navigere inne på YT. Første gang trykket jeg på en video og da frøs den omtrent med en gang, men lyden spilte av i et par sekunder etter. Måtte holde inn strøm-knappen for å slå av Macen. Andre gangen så drev jeg å så på en video, men trykket på YouTube-logoen for å komme til forsiden da den frøs.

 

Sev ikke Force Touch fungerte. Ingen respons på noe som helst. Kan ikke huske sist den frøs slik så jeg er 100% sikker på at det er en feil som har oppstått etter oppdateringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...