Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Har fått et Apple Magic Keyboard, et veldig godt tastatur, men en ting irriterer meg. Mediaknappene som er på F7-F12 fungerer ikke. Er det noen som har vært borti samme problem?

Googlet en god del, men finner ikke ut av hvordan jeg kan løse det.

 

EDIT:

Ser på apple.no at det er kompatibelt med OSX 10.11 og nyere, kan det være grunnen? Jeg sitter på Yosemite.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om alle programmene dine fremdeles fungerer!

Jeg opplevde at et par litt eldre program (som jeg er veldig avhengig av) ikke klarte å starte under El Capitan.

Jeg måtte legge tilbake backupen med Yosemite.

Har ikke funnet noen programmer som ikke fungerer etter oppgradering.

 

Det var da utrolig rart at mediatastene ikke skulle fungere? Jeg hørte noen rykter om at bluetooth tilkoblingen bare fungerte under elCap, men hvis mediatastene ikke fungerer må jo det bety at de har byttet kodene tastaturet sender...

 

Merkelig.

Alle andre taster unntatt mediefagene fungerte helt fint, nå sjekket jeg ikke den andre tastene som går fra F1-F12.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kanskje et litt dumt spørsmål, men om jeg har alle filene mine på iDrive som da kan åpnes både på iPaden og macen, bruker jeg da opp plass på ipaden/macen da? 

 

Jeg vurderer å bare kjøpe 16gb iPad mini 4, ettersom jeg kun har alt jeg trenger på iDrive. Men hvis det bruker plass på selve enheten også, må jeg nok opp i 64gb. Samme gjelder forsåvidt bilder også

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Husk på at man må laste ned for å se på ting man har på iCloud driver.

Bruker du iCloud Photos, må du også ha bildene lokalt på alle enhetene, men du kan bruke lavere kvalitet. Ca 3000 bilder blir til 700mb

Lenke til kommentar

Realistisk at det kan komme noen gode tilbud på Macbook Air om disse fases ut til fordel for nye Macbook? Har vel vært snakk om at det ikke kommer nye modeller av disse?

Trenger ny maskin til studiebruk, og Air 11" hadde passet fint, men ser den ligger på 8490kr flere steder. Synes det er dyrt når den ikke engang har retina skjerm.

Lenke til kommentar

Husk på at man må laste ned for å se på ting man har på iCloud driver.

Bruker du iCloud Photos, må du også ha bildene lokalt på alle enhetene, men du kan bruke lavere kvalitet. Ca 3000 bilder blir til 700mb

Men er ikke dette en instilling på hver enkelt device? Jeg har ikke iPaden min her, så jeg får ikke sjekket.

Lenke til kommentar

Realistisk at det kan komme noen gode tilbud på Macbook Air om disse fases ut til fordel for nye Macbook? Har vel vært snakk om at det ikke kommer nye modeller av disse?

 

Trenger ny maskin til studiebruk, og Air 11" hadde passet fint, men ser den ligger på 8490kr flere steder. Synes det er dyrt når den ikke engang har retina skjerm.

Tjah, temmelig realistisk vil jeg si. Vanlig er rabatt opp mot 20%, men som regel er de flinke til å styre logistikken så butikkene ikke har mye på lager når de annonserer nye modeller eller fjerner gamle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Husk på at man må laste ned for å se på ting man har på iCloud driver.

Bruker du iCloud Photos, må du også ha bildene lokalt på alle enhetene, men du kan bruke lavere kvalitet. Ca 3000 bilder blir til 700mb

Men er ikke dette en instilling på hver enkelt device? Jeg har ikke iPaden min her, så jeg får ikke sjekket.

 

 

hva tenker du på, icloud photos? det er en innstilling pr. enhet ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...