johanf Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Som sagt. Se nede til venstre i programvinduet. I verste fall er det en liten firkant du må trykke på [^] for å "åpne" den skuffen som viser det bildet jeg har i mitt forrige innlegg. Jeg finner den ikke. Hvordan velger jeg hvilke programmer som åpnes når jeg kobler til mobilen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Det løste seg! Måtte trykke på den lille nedtrekksmenyen der, ja. Takk igjen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Så, er det noen som har gått til innkjøp av en 21.5" 5k iMac enda? Jeg sikler på 27" selv, men kan ikke ta meg råd på minst et år. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Så, er det noen som har gått til innkjøp av en 21.5" 5k iMac enda? Jeg sikler på 27" selv, men kan ikke ta meg råd på minst et år. Den er vel strengt tatt 4K. Har ikke råd til noen av dem ennå. Og kan i grunnen ikke tenke meg å gå ned fra 27", har blitt bortskjemt sånn. Unnskylder meg med at jeg vil ha bedre skjermkort først, og helst to av dem, så jeg kan spille tyngre Windows-spill... Geir Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Eneste grunnen til at jeg ikke bytter ut min (gamle) gaming-pc med en Mac, er vel for at jeg av og til spiller spill som bare finnes til Windows. ...ellers bruker jeg Mac på jobben hver dag. Funker fint for meg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Eneste grunnen til at jeg ikke bytter ut min (gamle) gaming-pc med en Mac, er vel for at jeg av og til spiller spill som bare finnes til Windows. Jeg kjører spill på Windows 8.1 på Bootcamp på min iMac sen 2012. Det funker helt greit med spill som Skyrim på høy oppløsning og med mange mods. Den har dog bare et 680MX kort, så den klarer ikke all verden. Men Skyrim er jo fire år gammelt nå, så det er vel omtrent det man kan forvente. Kjører også Windows 10 under Parallels, men har ikke installert det på Bootcamp enda. ...ellers bruker jeg Mac på jobben hver dag. Funker fint for meg. Jeg brukte Windows-PC'er i noen år før Apple gikk over til Intel, siden kundene mine stort sett var Windows-folk. Men idag går det bare i Mac. Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg går i større og større grad over til PS4, men det er noen spill som bare må med, som f.eks. Paradox Interactive sine strategispill (Europa Universalis er i ferd med å nærme seg 10% av mengden spilte timer i forhold til WoW - en periode av mitt liv jeg ikke husker mye av Jeg hadde ikke fått med meg at 21.5" var 4k - tenkte at de ville holde på 4k+arbeidsflate, som var en veldig god ide. Men samtidig er det jo relativt åpenbart at de som bruker en iMac til 4k-produksjon vil trives bedre med en 27"... Bruker også utelukkende Apple på jobben. Det gjør vi alle, faktisk, og det gjorde vi på den forrige jobben min også - siden jeg jobber innenfor IT er det utrolig mange som setter pris på den enkle tilgangen til UNIX-shell, og det er jo så lite problemer med de at bedriften sparer penger siden vi slipper å bruke verdifull arbeidstid på debugging. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Noen som vet om Apple nylig har sluttet å levere eldre versjoner av OSX til eldre Mac'er? Jeg har byttet HD på Mac'er stadig vekk, og installert OSX på nytt med internett-recovery. Da har alltid det originale versjon blitt installert; f.eks. Lion på en Mid-2011 Mac Mini, eller Mountain Lion på en Mid-2012 Mac Mini. Nå holder jeg på med en Mid-2012 Mac Mini, men nå er det El Capitan som installeres direkte! Jeg kan ikke bruke El Capitan! Jeg har flere program som kun funker opp til Yosemite, og derfor hadde det vært veldig kjekt å få Mountain Lion som før! Har Apple nettopp endret policy? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Jepp, leste noe om det. Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Ja, du får kun det nyeste nå. Så jeg er egentlig glad for at jeg alltid lagret img-filene for hvert OS. (Du kan fortsatt finne disse med torrents vil jeg tro.) Så jeg installerer fra usb-pen eller dvd. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) Usikker, men tror tidligere versjoner av OS X kan lastes ned fra App Store. Jeg har skjult Lion, Mountain Lion og Mavericks (finner ikke Yosemite, fulgte med denne Mac-en). Men hvis jeg opphever dette, ligger den i lista over kjøpte programmer med knappen "Last ned". Installér så fra minnepenn. Endret 1. november 2015 av Pey'J Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Hos meg ligger Mavericks, Yosemite og El Capitan i "Purcashed"-fanen i hvert fall, så sjekk der. Endret 3. november 2015 av Slettet-w7DZlO15 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 http://www.macrumors.com/2015/09/29/older-software-returns-mac-app-store/ 1 Lenke til kommentar
atwater Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Noen som har erfaring med Airport Extreme? Har en Airport Express nå og er veldig fornøyd, eneste minuset er at den ikke støtter mer en 100 Mbit, så får ikke utnyttet bredbåndet helt. Ser også at Airport Extreme koster 2199,- og det er en veldig stiv pris, får man det man betaler for? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 AirPort Extreme tilsvarer noe mellom Asus RT-AC66 og AC68U hva gjelder maskinvare. Så den er ikke så fryktelig ille priset men er naturligvis ikke like fleksibel hva gjelder konfigurasjon. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Noe som absolutt kan være positivt etter min erfaring. Rutere har ELENDIG programvare som regel. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Hvor stor ytelsesforskjell er det mellom i5 og i7 på MBP? Mer spesifikt disse to valgene; 13", 2,7 GHz tokjerners Intel Core i5 (Turbo Boost opptil 3,1 GHz) 15", 2,2 GHz firekjerners Intel Core i7 (Turbo Boost opptil 3,4 GHz) Edit: svarer meg selv. 15" blir for stort, så den utelukkes. Endret 13. november 2015 av Henrik C Lenke til kommentar
The_Viper Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Hei, Vet ikke om dette er riktig tråd å spørre om dette, men gjør det likevel. Har fått lastet ned El Capitan på maskinen. Men får ikke til å installere den. Prøver å trykke på last ned igjen, men der står det allerede "Lastet Ned". Hva gjør jeg får å få oppdatert? Endret 13. november 2015 av The_Viper Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Lukk App Store og andre programmer og se om ikke installasjonsdialogen allerede er åpnet, men i bakgrunnen. Prøv en omstart og se om den dukker opp da. Hvis ikke, se om den ligger i Applications-mappa. Da er den ferdig nedlastet og kan startes derfra. Geir Endret 13. november 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
The_Viper Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Lukk App Store og andre programmer og se om ikke installasjonsdialogen allerede er åpnet, men i bakgrunnen. Prøv en omstart og se om den dukker opp da. Hvis ikke, se om den ligger i Applications-mappa. Da er den ferdig nedlastet og kan startes derfra. Geir Herre fred at jeg ikke har sett det selv.... Ja, men nå fikk jeg installert det i hvert fall! Tusen takk for hjelpen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå