Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, er det noen som har gått til innkjøp av en 21.5" 5k iMac enda? Jeg sikler på 27" selv, men kan ikke ta meg råd på minst et år.

 

Den er vel strengt tatt 4K. :)

 

Har ikke råd til noen av dem ennå. Og kan i grunnen ikke tenke meg å gå ned fra 27", har blitt bortskjemt sånn.

 

Unnskylder meg med at jeg vil ha bedre skjermkort først, og helst to av dem, så jeg kan spille tyngre Windows-spill...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg ikke bytter ut min (gamle) gaming-pc med en Mac, er vel for at jeg av og til spiller spill som bare finnes til Windows.

 

Jeg kjører spill på Windows 8.1 på Bootcamp på min iMac sen 2012. Det funker helt greit med spill som Skyrim på høy oppløsning og med mange mods. Den har dog bare et 680MX kort, så den klarer ikke all verden. Men Skyrim er jo fire år gammelt nå, så det er vel omtrent det man kan forvente.

 

Kjører også Windows 10 under Parallels, men har ikke installert det på Bootcamp enda.

 

...ellers bruker jeg Mac på jobben hver dag. Funker fint for meg.

 

 

Jeg brukte Windows-PC'er i noen år før Apple gikk over til Intel, siden kundene mine stort sett var Windows-folk. Men idag går det bare i Mac.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg går i større og større grad over til PS4, men det er noen spill som bare må med, som f.eks. Paradox Interactive sine strategispill (Europa Universalis er i ferd med å nærme seg 10% av mengden spilte timer i forhold til WoW - en periode av mitt liv jeg ikke husker mye av ;)

 

Jeg hadde ikke fått med meg at 21.5" var 4k - tenkte at de ville holde på 4k+arbeidsflate, som var en veldig god ide. Men samtidig er det jo relativt åpenbart at de som bruker en iMac til 4k-produksjon vil trives bedre med en 27"...

 

Bruker også utelukkende Apple på jobben. Det gjør vi alle, faktisk, og det gjorde vi på den forrige jobben min også - siden jeg jobber innenfor IT er det utrolig mange som setter pris på den enkle tilgangen til UNIX-shell, og det er jo så lite problemer med de at bedriften sparer penger siden vi slipper å bruke verdifull arbeidstid på debugging. 

Lenke til kommentar

Noen som vet om Apple nylig har sluttet å levere eldre versjoner av OSX til eldre Mac'er?

 

Jeg har byttet HD på Mac'er stadig vekk, og installert OSX på nytt med internett-recovery.

Da har alltid det originale versjon blitt installert; f.eks. Lion på en Mid-2011 Mac Mini, eller Mountain Lion på en Mid-2012 Mac Mini.

 

Nå holder jeg på med en Mid-2012 Mac Mini, men nå er det El Capitan som installeres direkte!

 

Jeg kan ikke bruke El Capitan! Jeg har flere program som kun funker opp til Yosemite, og derfor hadde det vært veldig kjekt å få Mountain Lion som før!

 

Har Apple nettopp endret policy?

Lenke til kommentar

Usikker, men tror tidligere versjoner av OS X kan lastes ned fra App Store. Jeg har skjult Lion, Mountain Lion og Mavericks (finner ikke Yosemite, fulgte med denne Mac-en). Men hvis jeg opphever dette, ligger den i lista over kjøpte programmer med knappen "Last ned". Installér så fra minnepenn.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Hvor stor ytelsesforskjell er det mellom i5 og i7 på MBP? Mer spesifikt disse to valgene;

 

13", 2,7 GHz tokjerners Intel Core i5 (Turbo Boost opptil 3,1 GHz)

15", 2,2 GHz firekjerners Intel Core i7 (Turbo Boost opptil 3,4 GHz)

 

Edit: svarer meg selv. 15" blir for stort, så den utelukkes.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Hei,

 

Vet ikke om dette er riktig tråd å spørre om dette, men gjør det likevel. 

 

Har fått lastet ned El Capitan på maskinen. Men får ikke til å installere den. Prøver å trykke på last ned igjen, men der står det allerede "Lastet Ned". Hva gjør jeg får å få oppdatert?

Endret av The_Viper
Lenke til kommentar

Lukk App Store og andre programmer og se om ikke installasjonsdialogen allerede er åpnet, men i bakgrunnen. Prøv en omstart og se om den dukker opp da. Hvis ikke, se om den ligger i Applications-mappa. Da er den ferdig nedlastet og kan startes derfra.

 

Geir :)

 

Herre fred at jeg ikke har sett det selv.... :eek:  Ja, men nå fikk jeg installert det i hvert fall! Tusen takk for hjelpen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...