Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tør å vedde på at det er batteriet som har est litt.

 

Ja du, når du sier det så har jeg faktisk hørt om slike tilfeller før. I dag hørte jeg viften før aller første gang også, og maskinen var veldig varm under lading. Er det batteriet som er på vei å melde seg ut mon tro?

 

EDIT: Står normal under tilstand da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har vel i utgangspunktet ikke de samme rettighetene på batteri som på resten av maskinen, men vet at Apple og andre selskaper har tapt mot FTU og fobrukerrådet i og med at dette er maskiner som har batteriet som ikke er utskiftbart for sluttbruker og det derfor fort regnes som endel av enheten og ikke en egen komponent som skal ha kortere levetid.

 

Ville vel startet med å levere der du kjøpte den og søke reklamasjon, om de skulle være kranglete så ville jeg hørt med fobrukerrådet og eventuelt skalert det opp mot FTU ved behov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg den massive prisøkningene på mac?

 

Jesus christ, jeg husker ikke gamle prisen, men 22490 kr for standard macbook pro retina 15", uten dedikert skjermkort. woah!

 

Vet jo at fra jobben at priser på elektronikk går opp, men jeg føler denne prisøkningen er ganske "esktrem", var ikke gamle prisen 18 000 kr eller noe.

 

15000 kr for standard macbook.

15000 kr for standard macbook pro retina 13"

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Ingen 980M i SLI denne gangen heller. M395X er ikke noe dårlig kort, så er det sagt. (Og ja, jeg vet, jeg kan bygge en spill-PC ved siden av for de pengene det hadde kostet.)

 

Geir :)

Ikke bare det, men AMD m395, ligger rundt gtx 965m og gtx 970m. Skuffet at vi ikke får Nvidia. Ja deres chipper koster mer, men 2gb  videominne på m395 som standard på en 5k skjerm er ikke akkurat heldig heller.

 

Har du lyst på 4gb, må du ut med 3000 kr ekstra (lol)

 

Til og med gtx970m, kommer standard med 3gb vram, og kan fåes i 6gb. gtx980m har 4gb som standard, og kommer i 8gb. Glad i Apple, og deres produkter, men noen ganger føler jeg som jeg blir rævkjørt.

 

Nå vet ikke jeg om dette er et samarbeid som skal vare en stund, pga samarbeidet med TCON kontrolleren. Still, litt kjipt å bli stående igjen med en GPU som ikke når opp. 

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hva er det med Safari og Twitter egentlig? Innebygde (embeded) tweets laster jo nesten aldri inn og når jeg deretter prøver å gå til twitter.com så skjer det ingenting. Det funker helt fint i Chrome. Jeg må faktisk slå WiFi av og på for at det skal fungere fint igjen i en liten stund til.

Har slått av deaktivering av programtillegg fra innstillinger uten at det hjelper.

Lenke til kommentar

Har hørt en sånn piano-lyd ved to anledninger de siste dagene uten at det kommer opp noen notification eller noe slikt. Hadde en FB-fane oppe, men jeg fikk ikke noe nytt varsel der da. Noen som vet hvor den kan komme fra?

E: Never mind. Var visst FB likevel, men jeg har fått mange varsler imens jeg har hatt FB åpen uten å få noen lyd så jeg syntes at det var litt merkelig.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Jeg prøver å åpne iPhoto Library/Photos Library i Finder, men får da opp mange ulike mapper, .plist- og .data-filer. Går via «Masters»-mappa, men da er bildene sortert etter år og deretter random mappenavn istedenfor det de faktisk heter i selve iPhoto-appen.

 

Det jeg lurer på da er om det er mulig å importere bilder fra iPhonen til en spesifikk mappe gjennom f.eks. iTunes, og evt. hvordan?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Hvilket bildeimport-program? Photos? Jeg synes det blir altfor uoversiktlig og tungvint når jeg har så mange mapper å sortere bildene mine i. Da er det lettere å gjøre importeringen/sorteringen i Finder.

 

e: Slik jeg forstår det, kan man kun synce bilder fra mac-en tilbake til iPhone gjennom iTunes. Det er altså ikke mulig å importere bilder fra iPhonen og til en mappe - de må importeres til iPhoto/Photos…

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Programmet heter Bildeoverføring på norsk. Mener det heter Image Capture om du har engelsk språk på ditt OS.

 

Tusen takk, det fungerte strålende. Eneste ulempen er at man må slette bildene manuelt fra mobilen etter importering.

Lenke til kommentar

Det SKAL være en rute du kan hake av i for å få programmet til å slette bilder etterhvert som de importeres. Se nede til venstre.

 

post-38764-0-81427300-1445879776.png

 

 

Hvis den ikke dukker opp med en gang, prøv å bytte hvilket program som skal åpnes nå du kobler til telefonen, og tilbake igjen til whatever. Da poppet den opp hos meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Hvis den ikke dukker opp med en gang, prøv å bytte hvilket program som skal åpnes nå du kobler til telefonen, og tilbake igjen til whatever. Da poppet den opp hos meg.

 

Jeg finner den ikke. Hvordan velger jeg hvilke programmer som åpnes når jeg kobler til mobilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...