atwater Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Lurer på om noen har vært borti dette problemet før. Jeg prøver å legge til 2 gmail kontoer i mail.app. Men når jeg skal aktivere mailen under innstillinger - internett kontoer, så står den bare og spinner. Har prøvd å fjerne kontoen og legge den til på nytt, men får ikke lagt til kontoene. Lenke til kommentar
blured Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Får ikke engang åpnet Mail.app i El Capital... Lenke til kommentar
atwater Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Glemte å si at jeg fortsatt sitter på Yosemite Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har sortert notater i egne mapper etter nyeste oppdatering til iPad, og får jo nå endelig testet nye Notater på Mac også. Det som derimot er litt pussig er at notatene som jeg hadde sortert i forskjellige mapper, ikke ligger i de mappene dine skal på Notater på Mac. Det var vel et par notat-ark som var i de riktige mappene, men ellers var resten urørt. Er det noen innstilling jeg må fikse på? Jeg har skrudd på Notater i iCloud, så det skal jo i teorien synkroniseres korrekt. Notater-appen er forøvrig lik på iPad og iPhone, der notatene er sortert i riktig mapper på begge enhetene. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Oppgraderte til El Capitan i går, og nå får jeg plutselig ikke sendt mail fra Macen. Den finner ingen SMTP-tjener, noe jeg ikke skjønner hvorfor. Den har da alltid gjort dette selv. Mailen funket fint før oppgraderingen, ettersom jeg fikk sendt og motta mail. Jeg har ikke problemer med å motta mailer heller, så gjelder kun utgående. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Nå er jeg jæææævla forvirret. Igår så lastet jeg ned OS X El Capitan. For noen timer siden så fikk jeg opp en oppdatering i App Store som heter "OS X El Capitan Public Beta" versjon 10.11.1 Jeg la ikke merke til at det sto public beta så jeg gikk bare videre og lastet ned og installerte den (608 MB tror jeg det var), og nå fikk jeg enda en oppdatering i App Store der hvor det står "OS X El Capitan Public Beta 10.11.1". Jeg kjørte beta fra før av, men jeg installerte den endelige versjonen. Er jeg med i en slags beta-greia for fremtidige oppdateringer?? For det andre så lurer jeg på om den laster ned oppdateringer automatisk siden det ser ut til at den allerede er klar til å installere. E: Det ser ut til at jeg fortsatt er med i OS X Beta Program selv om jeg installerte den endelige versjonen. Er det uansett mulig å slå av automatisk nedlastning av oppdateringer? E2: Bare glem det. Melder meg ut av betaen. Da får jeg nok ikke oppdateringer så ofte uansett Endret 1. oktober 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
atwater Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Går du inn på System innstilinger - App Store, så er det et valg der om du skal få beta oppdateringer. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hver gang jeg prøver å gå tilbake til en nettside ved hjelp av gestures på trackpaden så fryser Safari. Funker helt fint hvis jeg bare bruker de vanlige knappene øverst til venstre. Lenke til kommentar
Agurk43 Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Overraskende mye bugs i El Capitan med tanke på at dette skulle være en bugfix-release. Angrer meg litt på at jeg oppdaterte så fort. Edit: har rundt 5 timer batteritid på min MacBook Air 2015 vs. 10-11 timer før update. Har lest litt på nettet om Spotlight driver å indekserer endel de første dagene med El Capitan, så håper jeg får bedre batteritid utover uka. Endret 3. oktober 2015 av Agurk43 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Opplevd to bugs: 1. Ved scrolling på en side med mange bilder lagger maskinen litt, det gjorde den ikkje i Yosemite. 2. Når du sender ein mail eller lukker et "compose new mail" vindu mens Mail.app kjører i fullskjerm, kræsjer Mail.app. Mailen blir dog sendt. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) . Endret 12. oktober 2015 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
ozone Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Kan noen med peiling forklare meg følgende merkverdighet: (Jeg har en Mac Mini mid-2011 som jeg utelukkende bruker som musikkspiller via Airplay til kompatible høyttalere.) Jeg har tidligere stusset litt over at systemdisken har 14 GB 'other', siden jeg ikke har dokumenter eller noe annen bruk av Mac'en, men har ikke forsket nærmere på det. Jeg installerte idag en intern 256GB SSD i tillegg til systemdisken, formaterte den som 'mac extended', og kopierte musikk inn på den til den var helt full (Wav og mp3 jeg har samlet meg i årenes løp). Det rare er at når jeg nå sjekker 'storage', så er det 11.5 GB 'other' på den også! Noen timer etter jeg installerte og formaterte disken, og utelukkende kopierte inn musikk! Hva i alle dager er dette for fil(er) som tar så mye av disken min, og som ikke synes i finder, og hvordan har det kommer dit så raskt og uten å spørre meg? Hvis det er noe slags systemfiler, hvorfor har jeg fremdeles 14 GB 'other' på systemdisken? EDIT - OS: 10.10.5 Yosemite Endret 12. oktober 2015 av ozone Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Bruk dette programet for å få bedre oversikt: http://www.macupdate.com/app/mac/19515/grandperspective Other er som regel filer av en ikke kjent type. Hvis den ikke er satt til å gjenkjenne enkelte musikk-filer, så vil jo de også være 'other'. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Other er som regel filer av en ikke kjent type. Hvis den ikke er satt til å gjenkjenne enkelte musikk-filer, så vil jo de også være 'other'. Godt poeng! Det tenkte jeg ikke på Der er jo massevis av FLAC og wma, så der er nok forklaringen! Jeg ble rimelig pissed når der var Gigavis med 'other' når det bare skulle være audio... Takker! Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Ikke bare iMac'ene som er nytt på apple.no i dag. Prisene på Mac er også ganske nye... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 kursforandring, tenker jeg Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Mye kan sikkert skyldes på valutakurser men når omtrent samtlige Macbooks har fått et påslag på ca. kr. 2500,- begynner det å bli noe drøyt... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Airdrop er like pikk og upålitelig enda ja. Er ikke ofte jeg har brukt det, men du kan banne på at det alltid er noe faenskap når det skal brukes. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ingen 980M i SLI denne gangen heller. M395X er ikke noe dårlig kort, så er det sagt. (Og ja, jeg vet, jeg kan bygge en spill-PC ved siden av for de pengene det hadde kostet.) Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Mac in the office, Playstation in the living room, Prostitute in the bedroom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå