Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor lite/mye Magsafe 2 laderen tåler? Har en 2014 Retina Macbook pro 15". Holdt på med pcen i går og brukte pcen helt til den blækka (hadde 1 prosent strøm). Henter laderen. På vei bort mister jeg selve hvite klossen fra beltehøyde og ned på et tregulv. Har skjedd før og med andre ladere og. Men aldri vært et problem.

 

Setter laderen inn i pcen men gir ikke strøm. Sjekker for brudd på kabel. Ingenting å se. Kan jeg vært så uheldig at den ikke tålte fallet. Pcen virker jo å fungere. Skal innom Eplehuset etter jobb å høre om de har en reserve lader å teste før jeg kjøper ny. Bare syntes det var rart at de tåler så lite.

Lenke til kommentar

Jeg er public betatester av El Capitan, og har fått alle updates i App Store av v5, v6 osv. men ingen GM vises i updates i App Store. Any idea why?

 

Golden Master dukker ikke opp som en oppdatering i App Store, dette står i mailen fra Apple:

 

If you are currently testing OS X El Capitan, please back up your Mac and do the following to install the GM Candidate. Go to your Purchased tab in the Mac App Store and click the Download button next to OS X El Capitan GM Candidate. Then click Continue to download the full OS X installer. When your download finishes, the installer will automatically launch. Follow the onscreen instructions to complete installation.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

 

Jeg er public betatester av El Capitan, og har fått alle updates i App Store av v5, v6 osv. men ingen GM vises i updates i App Store. Any idea why?

 

Golden Master dukker ikke opp som en oppdatering i App Store, dette står i mailen fra Apple:

 

If you are currently testing OS X El Capitan, please back up your Mac and do the following to install the GM Candidate. Go to your Purchased tab in the Mac App Store and click the Download button next to OS X El Capitan GM Candidate. Then click Continue to download the full OS X installer. When your download finishes, the installer will automatically launch. Follow the onscreen instructions to complete installation.

 

Ahh! Tusen takk for svar, da skjønner jeg. :) 

Lenke til kommentar

Jaja, men jeg har allerede installert El Capitan-betaen. Den oppdaterte jeg til versjon 6 den 5. september. Og nå under "Kjøpt" så har GM Candidate dukket opp. Når jeg trykker på last ned så spør den om jeg vil fortsette med følgende melding "OS X versjon 10.11 er allerede installert på maskinen. Bruk Oppdateringer-siden til å installere 10.11-oppdateringen, eller klikk på Fortsett for å laste ned hele OS X-installereren."

 

 

Det er altså ingenting i oppdateringer-siden. Sist jeg oppdaterte OS X derfra var som nevnt den 5. september.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Har kun handlet telefoner og datamaskiner av typen apple de siste 10 årene. MEN nå virker det som innovasjonen og nytenkingen er helt vasket ut av selskapet. Andre aktører leder ann på innovasjon, "kule" features osv, mens det virker på meg som om Apple kun stjeler/låner litt her og der. iPhone 6s er vel i det store og hele den samme telefonen som 6`ern. iPad`n står på standbye, om man ser bort fra en pro til 10 lapper og en penn til 900kr. Vær så snill Apple, amaze me igjen!

 

Jeg er jo et kjøpetryne deluxe, og legger godviljen til omtrent alltid!

Endret av PanserJohan
Lenke til kommentar

Har kun handlet telefoner og datamaskiner av typen apple de siste 10 årene. MEN nå virker det som innovasjonen og nytenkingen er helt vasket ut av selskapet. Andre aktører leder ann på innovasjon, "kule" features osv, mens det virker på meg som om Apple kun stjeler/låner litt her og der. iPhone 6s er vel i det store og hele den samme telefonen som 6`ern. iPad`n står på standbye, om man ser bort fra en pro til 10 lapper og en penn til 900kr. Vær så snill Apple, amaze me igjen!

 

Jeg er jo et kjøpetryne deluxe, og legger godviljen til omtrent alltid!

 

Vel, du har i alle fall ikke lagt godviljen til her. Du mener at f.eks Mac Pro, iMac Retina 5K, MacBook med Force Touch, og Apple Watch ikke er innovative og nytenkende produkt? Jeg tror du er på bærtur, og at du har fattet veldig lite av Apples produktfilosofi til tross for at du angivelig har handlet Apple-enheter i 10 år.

 

iPhone 6S er definitivt ikke "den samme telefonen som 6`ern". For mens det ytre ser likt ut, er jo det indre langt fra det samme og vesentlig forbedret. Jeg vil påstå at 6S/6S Plus er den største og viktigste lanseringen siden iPhone 4 kom i 2010, og 3D Touch har potensiale til å faktisk endre og forbedre måten vi bruker telefonene på. iPad står på "standbye" bare når du velger å se bort fra de største nyhetene fra Apples side i det segmentet på flere år.

 

Jeg er redd for at du ikke kommer til å bli "amazed" igjen av Apples lanseringer, siden media gjør en alt for "bra" jobb med å lekke de fleste nyhetene på forhånd, slik at selve presentasjonene blir for mye av et antiklimaks som mer eller mindre bekrefter lekkasjene og ryktene...

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...