tc47 Skrevet 26. august 2015 Rapporter Del Skrevet 26. august 2015 Er det ikke inkludert når man kjøper Mac? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 7. september 2015 Rapporter Del Skrevet 7. september 2015 Noen som vet hvor lite/mye Magsafe 2 laderen tåler? Har en 2014 Retina Macbook pro 15". Holdt på med pcen i går og brukte pcen helt til den blækka (hadde 1 prosent strøm). Henter laderen. På vei bort mister jeg selve hvite klossen fra beltehøyde og ned på et tregulv. Har skjedd før og med andre ladere og. Men aldri vært et problem. Setter laderen inn i pcen men gir ikke strøm. Sjekker for brudd på kabel. Ingenting å se. Kan jeg vært så uheldig at den ikke tålte fallet. Pcen virker jo å fungere. Skal innom Eplehuset etter jobb å høre om de har en reserve lader å teste før jeg kjøper ny. Bare syntes det var rart at de tåler så lite. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. september 2015 Rapporter Del Skrevet 7. september 2015 Enig i at det er rart. Jeg har ikke utsatt laderen for akkurat det stuntet, men mye annet dumt opp igjennom årene, og de eneste problemene jeg har hatt er med kontakten til PCen. Lenke til kommentar
koots Skrevet 7. september 2015 Rapporter Del Skrevet 7. september 2015 Er ikke noe dritt eller noe i kontakten på PCen? Hadde det selv en gang som gjorde at den ikke ladet Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 7. september 2015 Rapporter Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Skaffet ny lader i dag. Og funker fint nå. Måtte ha vært uheldig mente han på Eplehuset. Som regel skal de tåle støt ganske greit. Men kunne vært vinkelen den falt på osv Men nå er det ihvertfall liv i macen igjen Endret 7. september 2015 av henrikrox Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. september 2015 Rapporter Del Skrevet 10. september 2015 Nå er El Capitan GM tilgjengelig for oss betatestere via App Storen i hvertfall. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 10. september 2015 Rapporter Del Skrevet 10. september 2015 Jeg er public betatester av El Capitan, og har fått alle updates i App Store av v5, v6 osv. men ingen GM vises i updates i App Store. Any idea why? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 10. september 2015 Rapporter Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Jeg er public betatester av El Capitan, og har fått alle updates i App Store av v5, v6 osv. men ingen GM vises i updates i App Store. Any idea why? Golden Master dukker ikke opp som en oppdatering i App Store, dette står i mailen fra Apple: If you are currently testing OS X El Capitan, please back up your Mac and do the following to install the GM Candidate. Go to your Purchased tab in the Mac App Store and click the Download button next to OS X El Capitan GM Candidate. Then click Continue to download the full OS X installer. When your download finishes, the installer will automatically launch. Follow the onscreen instructions to complete installation. Endret 10. september 2015 av -lemoncake Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. september 2015 Rapporter Del Skrevet 10. september 2015 Jeg installerte GM på en Mac Pro 2008 nå i dag. Den låste seg under oppdatering, men etter en omstart (tvunget avslåing ved å holde inne powerknappen) bootet den helt fint. Har ikke lagt merke til noen endringer, dog. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 10. september 2015 Rapporter Del Skrevet 10. september 2015 Hvordan er Wifi? Har vært helt elendig på Macen min. Bare igår så stoppet den å funke 4 ganger på litt over en time. Trengs ikke å gjøre mer enn å slå Wifi av og så på for å fikse den, men det er svært irriterende. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 10. september 2015 Rapporter Del Skrevet 10. september 2015 Jeg er public betatester av El Capitan, og har fått alle updates i App Store av v5, v6 osv. men ingen GM vises i updates i App Store. Any idea why? Golden Master dukker ikke opp som en oppdatering i App Store, dette står i mailen fra Apple: If you are currently testing OS X El Capitan, please back up your Mac and do the following to install the GM Candidate. Go to your Purchased tab in the Mac App Store and click the Download button next to OS X El Capitan GM Candidate. Then click Continue to download the full OS X installer. When your download finishes, the installer will automatically launch. Follow the onscreen instructions to complete installation. Ahh! Tusen takk for svar, da skjønner jeg. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Hvilken versjon er GM-oppdateringen? Når jeg prøver å laste den ned så får jeg beskjed om at jeg allerede har 10.11 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Det er en egen separat nedlasting via Mac AppStore, ikke en oppdatering. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Jaja, men jeg har allerede installert El Capitan-betaen. Den oppdaterte jeg til versjon 6 den 5. september. Og nå under "Kjøpt" så har GM Candidate dukket opp. Når jeg trykker på last ned så spør den om jeg vil fortsette med følgende melding "OS X versjon 10.11 er allerede installert på maskinen. Bruk Oppdateringer-siden til å installere 10.11-oppdateringen, eller klikk på Fortsett for å laste ned hele OS X-installereren." Det er altså ingenting i oppdateringer-siden. Sist jeg oppdaterte OS X derfra var som nevnt den 5. september. Endret 11. september 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Da velger du å fortsette og peiser på Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 Så det er ikke samme versjon som jeg installerte i forrige uke? Under Om denne maskinen så står det jeg kjører versjon 10.11 Beta (15A278b). Noen som har installert GM Candidate som kan sjekke hvilken versjon det er? Vet ikke om jeg orker å laste ned 6GB og bruke tid på installere det. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 11. september 2015 Rapporter Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Denne er fra GM: Endret 11. september 2015 av magnusalex Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Har kun handlet telefoner og datamaskiner av typen apple de siste 10 årene. MEN nå virker det som innovasjonen og nytenkingen er helt vasket ut av selskapet. Andre aktører leder ann på innovasjon, "kule" features osv, mens det virker på meg som om Apple kun stjeler/låner litt her og der. iPhone 6s er vel i det store og hele den samme telefonen som 6`ern. iPad`n står på standbye, om man ser bort fra en pro til 10 lapper og en penn til 900kr. Vær så snill Apple, amaze me igjen! Jeg er jo et kjøpetryne deluxe, og legger godviljen til omtrent alltid! Endret 12. september 2015 av PanserJohan Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Og du tror at de leser dette forumet...? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Har kun handlet telefoner og datamaskiner av typen apple de siste 10 årene. MEN nå virker det som innovasjonen og nytenkingen er helt vasket ut av selskapet. Andre aktører leder ann på innovasjon, "kule" features osv, mens det virker på meg som om Apple kun stjeler/låner litt her og der. iPhone 6s er vel i det store og hele den samme telefonen som 6`ern. iPad`n står på standbye, om man ser bort fra en pro til 10 lapper og en penn til 900kr. Vær så snill Apple, amaze me igjen! Jeg er jo et kjøpetryne deluxe, og legger godviljen til omtrent alltid! Vel, du har i alle fall ikke lagt godviljen til her. Du mener at f.eks Mac Pro, iMac Retina 5K, MacBook med Force Touch, og Apple Watch ikke er innovative og nytenkende produkt? Jeg tror du er på bærtur, og at du har fattet veldig lite av Apples produktfilosofi til tross for at du angivelig har handlet Apple-enheter i 10 år. iPhone 6S er definitivt ikke "den samme telefonen som 6`ern". For mens det ytre ser likt ut, er jo det indre langt fra det samme og vesentlig forbedret. Jeg vil påstå at 6S/6S Plus er den største og viktigste lanseringen siden iPhone 4 kom i 2010, og 3D Touch har potensiale til å faktisk endre og forbedre måten vi bruker telefonene på. iPad står på "standbye" bare når du velger å se bort fra de største nyhetene fra Apples side i det segmentet på flere år. Jeg er redd for at du ikke kommer til å bli "amazed" igjen av Apples lanseringer, siden media gjør en alt for "bra" jobb med å lekke de fleste nyhetene på forhånd, slik at selve presentasjonene blir for mye av et antiklimaks som mer eller mindre bekrefter lekkasjene og ryktene... Endret 12. september 2015 av Newton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå