Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Når GHz-racet stoppet var det fordi vi plutselig skulle få 20-30 cores i løpet av få år. Som programvareutvikler som ofte har så mange apps oppe at det ikke er mulig å telle var dette glimrende nyheter. WHERE IS IT?

 

 

Som programvareutvikler så vet du vel godt hvor vanskelig det er å optimalisere og spre arbeidsbelastning effektivt over flere kjerner/tråder på en god måte? Spesielt i et marked hvor man må ta høyde for at mange sitter med helt forskjellig mengder av kjerner/tråder tilgjengelig på sine systemer.

 

Grunnen til at vi ikke ser noen eksplosivt vekst av prosessorkjerner er nok todelt, men det handle nok først og fremst om at det ikke er spesielt hensiktsmessig når det kommer til forbrukerelektronikk per dags dato.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppgraderte til Boot Camp 6, og da fungerer alt smertefritt. :)

 

Hva er andres erfaringer med Office-pakken på OSX forresten? Jeg synes den fungerer veldig dårlig. Mangel på funksjoner, og dårlig optimalisering gjør at den føles treg. En av hovedgrunnene til at jeg har Win10 i tillegg, er for Office-pakke som faktisk fungerer tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

De av dere som har hatt MB 12" en stund nå, hvordan føler dere den er å skrive på, og hvordan fungerer den i hverdagen nå som dere har hatt den en stund og nyforelskelsen er (kanskje) borte?

 

Vurderer sterkt å bytte ut min 15" MBP fra 2010 siden jeg er fryktelig lei av å drasse med meg så mye hver dag, men jeg klarer ikke å bestemme meg mellom MBPr 13" eller MB 12". Bruker så og si aldri kontaktene på maskinen nå, og det er sjeldent jeg gjør noe mer krevende enn store word filer eller netflix, men jeg er likevel skeptisk til å kun gå for MBen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...