Uderzo Skrevet 23. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2015 Se linken jeg la ved i mitt forrige innlegg, feilen ligger hos outlook. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2015 Hvilke måter er det man kan kontrollere en Apple TV på? 1: Fjernkontrollen som følger med Apple TV 2: iOS-device med fjernkontroll-app 3: ??? Ingen av disse er god nok for meg, da fjernkontrollen forsvinner i sofaen hele tiden og er et herk å skrive med når man skal søke. Og ikke har jeg noe iOS produkt, bare Apple TV og MBP. Dama har en iPad 2, men jeg bruker den aldri og gidder ikke hente den for å bruke Apple TV hver gang. Jeg har to løsninger som hadde vært perfekt 1: Eget program til OSX som lar meg kontrollere en Apple TV (Ikke Airplay Mirroring eller noe sånt, for input-lagen er ubrukelig). 2: App til Android tilsvarende remote-appen til iOS evt: 3: Universalfjernkontroll med flere taster. Denne løsningen er kjip, men fortsatt bedre i bruk enn AppleTV-kontrollen. Jeg bruker Logitech Harmony Ultimate. Da kan du bruke selve fjernkontrollen, eller en hvem som helst iOS eller Android enhet med tilhørende app. Her har vi fjernkontroll på alle telefoner og nettbrett, og én av de er alltid i rekkevidde Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Hei, kort spørsmål: Jeg har fått i oppgave å sentralisere backup av min kone og min søsters maccer. Selv er jeg windows/linux mann og hjemme så snurrer en windows server 2012 r2. Hvordan får jeg tatt backup av slekningers maccer over til min windows server? Time Machine er ute av bildet grunnet mangel på AFP etter hva jeg forstår. Er det noen apper som fikser jobben? merk: maccene vil befinne seg uten for hjemmenettet til tider, så backup må fungere via nettadresser. Jeg har testet Crashplan, men den skiten er ustabil og alle backup slettes hvis man reinstallerer softwaren. (så mye for den backupen). Bare dårlig erfaring. NAS er også utelukket, kjører Windows server siden ingen NAS håndterer bruken min. Så hva anbefaler dere som er godt kjent med Mac? Endret 29. juli 2015 av N|troXx Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 jeg anbefaler en NAS som støtter AFP Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 jeg anbefaler en NAS som støtter AFP NAS er utelukket, kjører plex mediaserver og en del annet på serveren som ingen nas klarer. Og vil ikke ha enda en boks i huset. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Du kan jo eventuelt fyre opp Mac OS X 10.10 i VMWare? Hyper-V ville jo vært ideelt, men tror ikke du vil få det til å fungere med Mac OS X. Men vet av erfaring at det vil fungere med VMWare om du trisker litt. Grafikkytelsen vil være ræva, men hva gjør vel det? Legg inn Mac OS X Server programvaren så du kan kjøre Time Machine Backups til den virtuelle Mac OS X installasjonen og sørg for at den har en dynamisk virtuell disk. Eventuelt så kan du jo kjøre løsninger som NAS4Free, FreeNAS eller lignende virtuelt, de skal alle ha støtte for mappedeling via AFP som du da skal kunne benytte mot Time Machine Backup. Det er uten tvil Time Machine du vil kjøre for backup, det er ingen tredjepartløsninger som vil fungere like flott og sømløst som Time Machine Backup og om noe skulle gå til helvete så er det latterlig enkelt å navigere igjennom historikk, og ikke minst så er det såre enkelt å få gjennopprettet en Mac via en Time Machine Backup, eventuelt migrere fra en Mac til en annen osv.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg kjører plex på frenas. Ingen problemer. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Takk for svar, jeg har ikke blitt noe klokere, tipsene er sikkert supre, men har prøvd div Viritualisering osv og jeg orker ikke alt det styret: Jeg skal ikke ha Time Machine da dette benytter seg av AFP protokollen som ikke støtter Windows, jeg er heller ikke helt fornøyd med Time machine mot netatalk, ikke bestandig mac kobler seg opp, og en del ekstra konfigurering. Jeg har heller ikke behov for bare-metal restore av mac (det skal jeg klare å fikse hvis installasjonen feiler). Jeg er kun ute etter noe som kan ta incrementell backup av brukermappen og kopiere den over til en windows server, slik at jeg etter en reinstall/whatever lett kan kopiere dokumenter og bilder tilbake til maccen. Gjerne noe i mac app store, for å holde app oppdatert. Shruggie: FreeNAS er en PC distro, og der har jeg per i dag Windows som OS. Har vurdert div Linux distroer, men slått meg til ro med Windows server siden resten av maskinene i hjemmet er windows+ windows mobiltelefoner. Men takker uansett for tipset. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Kanskje dette søket kan gi deg litt info...? https://goo.gl/wOXTuE Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Er vel noe som heter "SuperDuper" som var veldig populært for noen år siden hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 eller så kan du jo se om carbon copy cloner er noe for deg. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. august 2015 Rapporter Del Skrevet 4. august 2015 Noen som vet om en måte å få virtuell CD/DVD-rom på Mac? Ønsker å brenne ut en lydbok fra iTunes til en virtuell CD. Kan alltids bruke Apple SuperDrive å brenne til fysisk CD, men det vil være en hel masse bortkastet tid og CD-plater. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. august 2015 Rapporter Del Skrevet 4. august 2015 Nei. en virtuell CD er som regel definert som en .iso-fil, og er et format som ikke kan brukes som audio-cd. Hvorfor vil du dette, kanskje det finnes et smart alternativ? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. august 2015 Rapporter Del Skrevet 4. august 2015 Fordi jeg vil ha lydbøkene inn i Music.app på iPhone fremfor den helt utilregnelige Audible.app, kan alltids overføre disse Audible AAX-filene direkte men de er unødvendig store, kan få de til å bli under halve størrelsen ved å konvertere de med QAAC og TVBR og redusere fra stereo til mono men eneste måten å få omgjort fra AXX som er Audible sin propritære DRM på en M4B fil så må den først brennes på CD via iTunes og deretter rippes tilbake til iTunes og da vil den være DRM-fri og jeg kan styre som jeg selv vil. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. august 2015 Rapporter Del Skrevet 4. august 2015 Jøss, jeg digger Audible. Men jeg bruker Android, da. Jeg har kjøpt bøker på nytt hos Audible bare for å få de inn i samme app. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. august 2015 Rapporter Del Skrevet 5. august 2015 Jeg vet ikke om denne - http://www.ahamediasoft.com/virtual-cd-burner/ - kan brukes. Mye av det de skriver "høres riktig ut", men jeg har ikke studert det noe nærmere. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 7. august 2015 Rapporter Del Skrevet 7. august 2015 Noen som vet hvor Apple Store Norge sender produkter fra (MacBook Pro)? Kommer de på dør eller på postkontoret ved ekspresslevering? Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. august 2015 Rapporter Del Skrevet 7. august 2015 Om de har lager i Norge, så regner jeg med at det befinner seg et sted på Østlandet / Oslo regionen. Ekspresslevering er vel stort sett alltid budbil av noe slag hjem på døren. Personlig så har jeg litt blandede erfaringer med dette (ikke bestilt fra Apple riktignok), men det kommer hovedsakelig an på sjåføren. Noen ringer i tre sekunder, og sier at de har forsøkt å levere den hjem til deg basert på dette, tar ikke telefonen når en ringer tilbake osv. Mens andre er veldig serviceinnstilte. Et google søk viser at Apple stort sett bruker TNT i Norge. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. august 2015 Rapporter Del Skrevet 7. august 2015 Mine produkter har kommet fra Irland. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 7. august 2015 Rapporter Del Skrevet 7. august 2015 Dem bruker visst DHL Express. Sendes fra Eindhoven. Når på dagen kommer den? Vil ha den på ettermiddagen :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå