Agurk43 Skrevet 12. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2015 Blir bilder syncet automatisk uten at jeg må åpne 'bilder'-appen manuelt for at den skal synce? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2015 Så lenge du har iCloud Photos og lagt alle bilder i clouden så synces alt automatisk over alt Lenke til kommentar
atwater Skrevet 16. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2015 Tenkte å oppgradere SSD disken i min MBP Retina Late 2013, men trenger noen tips til hvilken SSD disk jeg skal velge. Hvordan er utvalget i Norge? Og hvilke SSD disker anbefales? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 16. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2015 Det finnes pr. idag ingen tredjeparts SSD erstatning/oppgradering for Macbook Pro Retina etter modell 10,1 og 10,2. Dvs. tidlig 2013 modeller. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Hvordan reklamerer man på en Mac? Den er kjøpt via telefon direkte fra Apple. Den er nesten 5 år gammel, og vil ikke skru seg på. Å ringe support til flere hundre kroner er ikke ønskelig. Det skal ikke koste noe for kunden når kunden ikke er skyld i at den daua. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 tror du kommer til å få det vanskelig med reklamasjon på en 5år gammel maskin. men de kan nok fikse det for alt for høy pris. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Hvorfor vanskelig? Norges lover gir 5 år, og maskinen er litt mindre enn 5 år gammel. Maskinen er strøken. Hvem kontakter vi? Endret 17. juli 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Reklamasjon er mot leverandør, så du er nødt å melde fra til forhandleren du kjøpte den av. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Altså Apple. Den ble kjøpt direkte av dem via telefon, med studentrabatt. Feilsøking tyder på at harddisken er defekt, og vi planla uansett å oppgrader til ssd. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Reklamasjon er mot leverandør, så du er nødt å melde fra til forhandleren du kjøpte den av. Ikke helt riktig. Uavhengig av hvor maskinen er kjøpt kan reklamasjon tas via Eplehuset som er Apples servicepartner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Altså Apple. Den ble kjøpt direkte av dem via telefon, med studentrabatt. Feilsøking tyder på at harddisken er defekt, og vi planla uansett å oppgrader til ssd. Vil det inne være lettere å bare sette inn en ssd? I stedet for masse mas du sikkert må gjennom, men uansett fortell hvordan reklamsajonen gikk Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg trodde Eplehuset var en uavhengig leverandør, som Elkjøp og Expert, bare at de spesialister seg på Apple sine produkter? Kan vi i dette tilfellet få utført gratis reparasjon hos dem, i stedet for å sende maskinen i posten? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg trodde Eplehuset var en uavhengig leverandør, som Elkjøp og Expert, bare at de spesialister seg på Apple sine produkter? Kan vi i dette tilfellet få utført gratis reparasjon hos dem, i stedet for å sende maskinen i posten? Eplehuset er en uavhengig leverandør, men er også Apples servicepartner i Norge. Dette er sakset fra Eplehuset sine nettsider: "Eplehusets serviceavdelinger er sertifiserte av Apple, og det betyr at vi kan ta i mot alle produkter fra Apple uansett hvor de er kjøpt. Unntaket er iPad med mobildata (cellular/3G) som er kjøpt utenfor EU, disse må dessverre leveres på utsalgsstedet. Dersom produktet er under garanti, reparerer vi det uten kostnad for deg. Ved reklamasjon er det Apple som tar den endelige avgjørelsen om produktet blir dekket eller ikke, etter anbefaling fra Eplehusets serviceteknikere." Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Hva med Tell, er de også offisielle? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Hva med Tell, er de også offisielle? Det kan se slik ut: http://www.tellit.no/service/ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Broren min snakket med Apple via telefon, som anbefalte Tell. Virket som det kan gå på reklamasjon. Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Dama skal starte på studier til høsten. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken mac jeg skal anbefale. Alle maskinene er jo gode maskiner for studiearbeid, men jeg føler at Macbook Air leverer en del bedre batteritid enn Macbook Pro Retina. Å ikke kjøp Retina-skjerm er ikke noe jeg anbefaler, føler derfor at den nye Macbook er et bedre alternativ. Den har vell kjempebra batteritid, er svært lett(Ikke beste argumentet, men den er noe lettere) og er bra nok for studiearbeid. Hvilke maskin vil dere anbefale? Er det noen som har erfaringer med Macbook å vill dele med meg? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg og madammen har gått over fra henholdsvis MacBook Pro 15-tommer med retinaskjerm og MacBook Pro 13-tommer med retinaskjerm over til den nye MacBook 12-tommer med retinaskjerm og vi er begge strålende fornøyde. Har kjempegod skjerm, er syltynn og utrolig lett, med veldig godt batteri og vi har ikke opplevd noe negativt med ytelsen så langt. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 18. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2015 Noen som har testet Win 10 på macen sin og kan si noe om batteritiden, i forhold til osx (Yoesmite eller El Capitan)? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 18. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2015 Noen som har testet Win 10 på macen sin og kan si noe om batteritiden, i forhold til osx (Yoesmite eller El Capitan)? Installerte Win 10 i går med Boot Camp, batteriet så ut til å fungere greit, men ikke fått testet fullt ut enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå