Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De vil ikke selge til Nordmenn? Det er diskriminering.

Ren rasisme! Men faktum er nok nærmere at de ikke tjener nok på å selge til Nordmenn, siden vi fremdeles kjøper små runde plast-disker. Jeg gjør det selv, og liker det langt bedre enn å kjøpe diffuse lisenser til å bruke teoretiske filer som forsvinner når en server går ned.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

De vil gjerne selge til nordmenn. Problemet er enkelt: Filmer har ikke premiere på kino (og serier på TV) på samme tid over hele verden. Filmselskapene vil at det første markedene - det vil si kinoene - skal være utnyttet fullt før de slipper på disk eller strømming. Samtidig må det ikke gå for lang tid mellom kinopremieren og tilgangen digitalt. Så dermed må de kunne slippe på iTunes i USA før den har vært på kino i Norge, og så må vi vente.

Geir :)

Lenke til kommentar

Og som et resultat får vi piratkopiering.

Veldig spent på hva som skjer med strømmetjenester for musikk nå fremover også... Hvilken tjeneste som lettest lar seg kombinere med piratkopiering er i hvert fall noe jeg har i bakhodet ved valg av tjeneste nå fremover, da det er mye som tyder på at "eksklusivt innhold" kommer til å bli stadig mer utbredt.

Lenke til kommentar

Herregud, hvor mange ganger må jeg forklare dette før du skjønner det?

Ok, en gang til, men dette er siste gang!

La oss si at du vil kjøpe bilen min, men jeg vil ikke selge den til deg. Så du legger igjen en sjekk for den summen du tilbød meg, og jeg sa nei til, og kjører bilen min vekk. Det er fremdeles biltyveri!

Mediaselskapene har sagt nei til å selge til Nordmenn, så slutt å stjele bilene deres!

Problemet er ikke at jeg ikke skjønner hva du mener, jeg er bare uenig.

Det er absolutt ikke som å legge igjen en sjekk også stikke av med en bil.

Det er mer som at en bilselger ikke vil at du skal kjøpe bilen hans (iTunes), så du får en venn (Ebay) til å kjøpe bilen (gavekort) isteden også kjøper du bilen fra vennen igjen.

Å kalle dette tyveri høres bare ut som en eller annen propaganda-reklame fra et plateselskap. Dette er absolutt ikke tyveri.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Stod opp ganske tidlig i dag, og funderte litt over en kopp kaffi hva jeg skulle ta til med. Legger inn El Capitan på USB nå og kjører i vei med betaen. Yosemita har aldri vært en helt topp Mac opplevelse så langt, så mye verre kan det vel neppe bli :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

trenger ikke å legge inn med USB, alt skjer automatisk via app store.

har kjørt El capitan noen dager nå, funger veldig bra, ingen problemer så langt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Virker glatt og fint så langt =) Har du merket +- på batterisiden ?

har ikke batteri i min, hadde levd sin tid, gadd ikke å sette i nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...