Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Det kommer helt an på hvordan katalogen er i forhold til spotify, og om jeg gidder å starte på nytt i Apple Music.

Lenke til kommentar

Fy faen han var dårlig til å presentere. Edit: han neste også. Ikke at det har noe å si for selve tjenesten/utvidelsen, men ikke helt den WOW-faktoren de ofte får til under presentasjonene.

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvordan katalogen er i forhold til spotify, og om jeg gidder å starte på nytt i Apple Music.

Du får jo garantert hele katalogen til iTunes, pluss demoer, remixer, etc. direkte fr artistene selv. Men jo mer jeg hører om det, jo mer usikker blir jeg, to be honest. Det kan fort bli "for mye".

Lenke til kommentar

Syntes konferansen var overraskende interessant jeg, men så gikk jeg inn med en forventning av at det kom til å bli veldig kjedelig når jeg visste fra før av at det ville bli snakk om vedlikeholdsoppdatering av Mac OS X og iOS (aka svært lite nytt, mer optimalisering og finpuss) og at de ville vise frem Apple Music som jeg ikke helt visste hvordan jeg kom til å forholde meg til.

Syntes både Mac OS X og iOS oppdateringene virket fine, men noe kjedelig som forventet. watchOS får jo en god oppdatering, native apps blir gull og det øvrige virket jo positivt. Synd at Apple ikke nevner noe med sleep tracking, hadde regnet med at det skulle komme på plass. Split-screen multitasking for iPad så ut til å være temmelig solide saker og at de gjør Swift Open Source er jo ganske så store nyheter.

Apple Music fremsto jo også som en veldig fin og gjennomført tjeneste, må absolutt prøve. Det negative for oss nordmenn er jo at mye av det lille nye som kommer er irrelevant for Norge da det er US og Kina/UK only over hele fjøla..

Lenke til kommentar

Mhm, synes det var ganske interessant jeg også. Var bare Jimmy Iovine som ikke var helt med / virket svært nervøs under presentasjonen av Apple Music.

Førsteinntrykket mitt av Apple Music er at det mer kommer til å gi mer en følelse av et musikkbibliotek enn bare en samling spillelister (Spotify), hvilket jeg er veldig positiv til.

Lenke til kommentar

Apple music er nå fjerde store aktør i musikkstreaming. Da teller jeg Spotify, Google play og Tidal. Jeg tror de er for sent ute, men tiden får vise. Er ikke spesielt interessert eller håpefull om noen revolusjon fra Apple på området, Spotify er mer eller mindre komplett etter mening. Google sin løsning funker også veldig bra.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei,

Har noen en formening om hvordan en ny rMBP 15" 2,2GHz vil yte i forhold til en late-2012 iMac med en quad core 2,7GHz i5-prosessor?

Jeg bruker for tiden overnevnte iMac hovedsaklig til bilderedigering i Aperture 3 (tester Capture 1 som sannsynlig erstatter), Logic Pro X og litt Final Cut Pro X  og Motion (Filmredigering er til privatbruk, jeg har ingen problemer med renderingshastigheten iMacen gir meg). Et og annet spill kan det også bli men ikke FPS, spill som jeg har kjøpt men ikke prøvd enda er for eksempel Pillars of Eternity, Broken age og This War of Mine, men ellers spiller jeg hovedsaklig på konsoll.

Som sekundær maskin hadde jeg en 8 år gammel Macbook som nå er avgått med døden på et ganske ubeleilig tidspunkt. Jeg er nå bosatt i Irland men kommer til å flytte tilbake til Norge en eller annen gang i løpet av året. Før den tid blir det en del reising (2-3 måneder) og jeg trenger en laptop, hovedsaklig til bilderedigering, men når jeg kommer tilbake til Norge så vil det også være veldig hendig å ha Logic på en laptop.

Opprinnelig hadde jeg tenkt å sende iMacen tilbake til Norge, men med min nåværende Macbook og Aperture's død, så må jeg ha en ny laptop og det er også en god anledning til å gjøre en kraftig oppryddning i fotoarkivet. Jeg synes 13" blir for lite til både bilderedigering og Logic, så jeg vurderer derfor basismodellen av 15" MBP'en. Og da blir jo spørsmålet om det overhodet er noe poeng i å beholde iMacen? Det er dyrt å sende ting fra Irland til Norge, og så vidt jeg kan forstå burde MBP'en yte bedre enn min nåværende iMac bortsett fra på lagringsplass, hvor jeg blir nødt til å gjøre en oppryddning.

De to punktene jeg er mest forvirret over er prosessoren og skjermkortet. Jeg vet jo at i7 skal være bedre enn i5, men hvordan yter en i7 prosessor mot en høyere klokket i5 prosessor? Skjermkortet i iMacen er et NVIDIA GeForce GT 640M, mens MBP'en har et Intel Iris Pro kort. Når jeg for mange år siden var oppdatert på slike ting, så var jo Intel grafikkbrikker ikke mye å skryte av, men nå er jo nVidia brikken også beregnet for laptoper, og jeg har absolutt null begrep på hvordan disse yter i forhold til hverandre.

Jeg beklager et litt langt innlegg og takker på forhånd om noen har innspill.

edit: Da ble fristelsen for stor og rMBP 15" innkjøpt, så da er det bare å teste og gjøre seg opp en mening selv.

Endret av JohnMerrick
Lenke til kommentar

I så fall bør du prøve Spotify igjen. De gikk vekk fra det for flere år siden.

For å presisere: Joda, det er noen år siden de introduserte "Your Music", og det blir stadig bedre. Men det faktum at Songs / Albums / Artists ikke følger hverandre når en bytter mellom de, men oppfører seg som tre ulike sider/deler, gjør det ubrukelig om en forsøker å håndtere det som et musikkbibliotek (altså fra et par hundre album og oppover).

Lenke til kommentar

Da var jeg gått til innkjøp av rMBP 13 2015 modellen :) Fikk den til 9998,- slik som det var nevnt over her, så takk for tips. Mtp. at det er 500,- billigere enn 2014 modellen så er jeg meget fornøyd så langt.

Har så vidt fått satt den opp, men førsteinntrykket er meget bra. Utrolig god skjerm og mye lettere enn forventet (blitt vesentlig lettere siden forrige MBP jeg hadde).

Lenke til kommentar

Merker jeg har sykt lyst på en Macbook (den tynne og lille) nå, men jeg har hverken råd eller behov for en bærbar, og hvis jeg først skal ha en vil jeg egentlig vente til andregenerasjon av maskinen. Men den er bare så sexy, spesielt skjermen. Hjelp?!  :dribble:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Skaff deg en Surface 3 Pro fra Elkjøp eller Komplett og returnerer den innenfor 30 / 45-dager åpent kjøp om den ikke skulle falle i smak. Det jeg gjorde, men min gikk i retur etter ca 3-uker da jeg syntes det ble mye "verken fugl eller fisk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...