Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Kjøpte den nye rMBP i går, og den er bare helt fantastisk. Trackpaden er bare wonderful. 

Og i dag så fikk jeg beskjed av Apple at Apple Watch is preparing for shipment, så da er den her på fredag. 

En fin uke i Apple universet for meg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte den nye rMBP i går, og den er bare helt fantastisk. Trackpaden er bare wonderful. 

Og i dag så fikk jeg beskjed av Apple at Apple Watch is preparing for shipment, så da er den her på fredag. 

Jeg er litt forvirra ang. den nye trackpaden. Såvidt jeg forstår eksisterer den på grunn av et kompromiss som måtte gjøres for å klare å gjøre den nye Macbooken så tynn som den er. Som fikk meg til å tro at det er en downgrade. Men så ser jeg at Apple bruker den samme teknologien i de nye rMBP. (Gg Air-modellene også kanskje?) Så jeg er litt forvirra.

Er den bedre eller verre enn den gamle trackpaden iBMTJ? Hva er i så fall bedre?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg fikk testet en MacBook Pro her om dagen og må bare si at Haptic feedback kombinert med Force Touch er en heftig sak som lurer en trill rundt.

Man kan sverge på at man trykker platen ned og den klikker. . . . . selv om det ikke egentlig skjer. 

Nå håper jeg det kommer en oppdatert versjon av Magic Trackpad :)

Lenke til kommentar

Gratulerer! Personlig er jeg mer interessert i å teste nye trackpaden enn Apple Watch, men koser meg fint med 2014 rMBP :p.

Det er ikke så mye en kan gjøre med den enda, men det man kan gjøre med den fungerer veldig bra! 

Hvis du har 2014 model så bør du vente til neste generasjon Skylake. Allerede da skal jeg oppgradere igjen, fordi Skylake kommer til å bli fenomenalt. 

Lenke til kommentar

Jeg er litt forvirra ang. den nye trackpaden. Såvidt jeg forstår eksisterer den på grunn av et kompromiss som måtte gjøres for å klare å gjøre den nye Macbooken så tynn som den er. Som fikk meg til å tro at det er en downgrade. Men så ser jeg at Apple bruker den samme teknologien i de nye rMBP. (Gg Air-modellene også kanskje?) Så jeg er litt forvirra.

Er den bedre eller verre enn den gamle trackpaden iBMTJ? Hva er i så fall bedre?

Keyboardet i den nye Macen ble laget fordi den var så tynn. Trackpaden er vel noe Apple har jobbet lenge med for å få på alle maskiner, siden den er en bra oppgradering fra den gamle. 

Jeg sverger at jeg klikker nedover når jeg trykker på den og spesielt når jeg presser. Dette er det nærmeste du kommer Harry Potter som det er mulig :D

Lenke til kommentar

Jeg sverger at jeg klikker nedover når jeg trykker på den og spesielt når jeg presser. Dette er det nærmeste du kommer Harry Potter som det er mulig :D

Det er akkurat dette jeg har hørt. Men er det egentlig en forbedring, at de har klart å få trackpaden til å klikke? Det gjør jo de tidligere versjonene også ...?!

Hehe. Jeg vet at det er andre forskjeller også. Som at man kan trykke hardt for ekstra kommandoer, og at hele overflaten er klikkbar. Men i de fleste testene jeg har lest er konklusjonen om trackpaden "Wow, den klikker like bra som den forrige ...!". Det er jo ingen forbedring at noe fungerer like bra som på forrige iterasjon, selv om jeg såklart forstår at det er teknisk imponerende å få til.

Men hvis dere som har prøvd den mener den overall er bedre så stoler jeg på det, inntil jeg får prøvd en selv i det minste.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Det er akkurat dette jeg har hørt. Men er det egentlig en forbedring, at de har klart å få trackpaden til å klikke? Det gjør jo de tidligere versjonene også ...?!

Hehe. Jeg vet at det er andre forskjeller også. Som at man kan trykke hardt for ekstra kommandoer, og at hele overflaten er klikkbar. Men i de fleste testene jeg har lest er konklusjonen om trackpaden "Wow, den klikker like bra som den forrige ...!". Det er jo ingen forbedring at noe fungerer like bra som på forrige iterasjon, selv om jeg såklart forstår at det er teknisk imponerende å få til.

Men hvis dere som har prøvd den mener den overall er bedre så stoler jeg på det, inntil jeg får prøvd en selv i det minste.

Er ikke så mye du kan gjøre med den enda. Men om 1 år kanskje, så vil det være veldig brukbart. Akkurat nå er det bare en fin forbedring. 

Lenke til kommentar

Greier ikke Apple å optimalisere AirPlay video fra MacBook Air? Er jo helt fitte ubrukelig i grunn, bildehakking ned jevne mellomrom over til ATV3. Nå speiles riktignok hele desktoppen over til TV, så kan være en Air fra mid 2013 ikke er sterk nok?

Bruker det uansett ikke mye, men de gangene funksjonen kunne vært bra så er det helt piss ytelse.

Føler det er mer problematisk å få AirPlay flyt fra MacBook over til AirPort/AirPlay mot ATV3 kontra iPhone/iPad.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Carrier Name
TNT EXPRESS AUSTRALIA

Your shipment is on its way.

Shipped: Delivers 24/04/2015 by Standard Shipping

Yeii. Da blir det ventedag i morgen. Håper det ringes på klokka tidlig i morgen, så dagen kan begynne. Seneste delivery skal være 5PM, så det er ikke like gale som med UPS hvor de kan holde på til 10PM.  

Ryktet jeg hørte var at Norge får muligheten til å kjøpe klokken 8 mai. 

Det tragiske er vel at Apple Watch Store ikke åpner før 5PM her, fordi da er klokka 00.00 i Cupertino. 

Shruggie: Hvis du går til 9to5mac.com så har de en artikkel om hva som er mulig å gjøre med trackpaden i fremtiden. 

Lenke til kommentar

Greier ikke Apple å optimalisere AirPlay video fra MacBook Air? Er jo helt fitte ubrukelig i grunn, bildehakking ned jevne mellomrom over til ATV3. Nå speiles riktignok hele desktoppen over til TV, så kan være en Air fra mid 2013 ikke er sterk nok?

Bruker det uansett ikke mye, men de gangene funksjonen kunne vært bra så er det helt piss ytelse.

Føler det er mer problematisk å få AirPlay flyt fra MacBook over til AirPort/AirPlay mot ATV3 kontra iPhone/iPad.

Har kanskje noe med nettet ditt å gjøre også. Jeg hadde aldri problemer med AirPlay på 2011 MBP, og den maskinen var ganske svak på slutten (nå viser den bare blå skjerm.. helt ødelagt plutselig). Opplevde forresten alltid at iPhone gjorde det mye bedre, så kan være det er fordi den har nye nettverkskort eller hva det er. 

Lenke til kommentar

AirPlay mirroring av hele skjermen fra Macbook Pro/Air hakker veldig mye. Lave bildefrekvens kan det virke som. Prøver å unngå det så mye som mulig, og heller bruke Beamer (hvis det er snakk om video, som det jo merkes mest på).

Foruten om Netflix-appen på Apple TV så er 90% av Apple TV-bruket mitt via Beamer. Herregud for et herlig program :p

Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke nettet når det fungerer så mye bedre med iOS enhetene, som jeg jo skriver. Og Beamer leverer ho gigabyte store filer over til ATV3 uten problemer i hele tatt.

Jeg har aldri vært fornøyd med AirPlay speilingen heller da, da det alltid har levert under par. Har sverget til Beamer i mange år jeg også, ett helt fantastisk program verdt den lille prisen.

Så AirPlay møkket brukes i minst mulig grad som skrevet :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke nettet når det fungerer så mye bedre med iOS enhetene, som jeg jo skriver.

Jeg har aldri vært fornøyd med AirPlay speilingen heller da, da det alltid har levert under par. Har sverget til Beamer i mange år jeg også, ett helt fantastisk program verdt den lille prisen. Så AirPlay møkket brukes i minst mulig grad som skrevet :p

Funket bedre for meg når jeg byttet DNS på macen. 

Lenke til kommentar

Det kan selvsagt prøves :) Takk for tips.

Prøv alt. Tilslutt fikser det seg. 

Nå kan det være Yosemite sin feil også. Sliter litt med WiFi, så du må muligens vente til september, når 10.11 kommer før du får skikkelig kvalitet på avspillingen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...