Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med treg lading på min macbook air mid 2013.

Den lader med ca. 2.3 watts.

Tar jeg ut batteriet og lader og venter til neste dag med å plugge de inn så lader den for fullt i noen minutter før den lader med 2.3 watts igjen.

Hva kan være feil her?

Lenke til kommentar

Kjøpte en Adidas Smart Run klokke for noen uker siden for løping, men har alikavel bestemt meg for å kjøpe Apple Watch. Syns det bare er spennende å ha et førstegenerasjonsprodukt, og siden jeg verken hadde de første MB, iPhonen eller iPoden så tar jeg å kjøper Apple Watch. Den skal ifølge de siste ryktene komme til Australia samtidig som USA, så håper de ryktene er riktige (forhåpentligvis Apple Pay òg).

 

Dette er en flott side å se på noen av appene som kommer til Apple Watch, hvor du kan se animasjonene osv (er tredjepart som har laget siden) http://watchaware.com/watch-apps

 

Prisene har jo blitt spekulert mer og mer i, men det virker som gode kilder sier at Apple Watch (normal) bare blir rundt 1000 kr dyrere enn Sport Edition. Vurderer nesten å kjøpe den normale med et sportbånd i tillegg, så jeg kan løpe med.

 

Og så har de nyeste ryktene handlet om at MacBook Air 12" Retina skal vises frem på mandag, men jeg tviler på det. Blir dyre 2 mnd for meg i så fall. Min 2011 MBP lager så mye lyder nå og er så tung at jeg er usikker om det er på tide å pensjonere hun.

Lenke til kommentar

Deg om det, det er sjelden verdt det å kjøpe førstegenerasjonsprodukt for meg. Ikke på grunn av pengene, men på grunn av frustrasjonen og skuffelsen. :(

Dette gjelder selvsagt ikke bare Apple, jeg kjøper ikke første generasjonen av noe som helst. TV, hvitevarer, biler...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Noen må jo ofre seg slik at andre kan lære av deres feil ...

 

1. gen. Apple Watch vil nok selge bedre enn Google Glass Explorer Edition, men hvor surt kommer det til å bli når 2.gen Apple Watch kommer (- til jul? -) og har fikset "alle feilene"?

Jeg kjøper alltid andre-tredje generasjon av produkter, men som jeg skrev tidligere så har jeg bare lyst på et førsteutgave som jeg kan ha til jeg blir gammel bare for å ta vare på og vise ungdommene den gang kanskje haha.

 

Pleier alltid å kjøpe Apple produkter, så gi det tilbake til Apple når neste produkt kommer ut så eg sparer litt penger på det nye produktet. Kjøpte iPhone 6 Plus 64GB for noen mnd siden, men ville heller ha 128 GB... leverte inn 6 Plussen og iPhone 5'en for 128GB og fikk 100 dollar tilbake. Grei deal det.

 

Apple Watch er spennende pga. jeg har snakket med noen som har brukt smartklokke en stund nå, og de sier de ikke har noe ønske om å gå tilbake til vanlig klokke.

Lenke til kommentar

Dessuten vil vel strømmetjenesten bare fungere på Apple-devices. Aldri en god ide for oss som liker å leke rundt med forskjellige gadgets. :(

Jeg har en Moto 360, men gidder ikke bruke den med mindre jeg skal kjøre et sted jeg aldri har vært før - den er veldig å grei å bruke med Google Maps.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Predictions for kveldens event, rangert etter sannsynlighet:

 

  1. Apple Watch - Blir spennende å se prising og tilgjengelighet.
  2. Liten specc-bump på eksisterende MBA 11" og 13"
  3. iOS 8.2
  4. Ny Beats/Apple musikk strømming.
  5. MacBook Air Retina 12"

Kva trur de andre?

 

 

1: Bankers

 

2: Er vel også spikret ettersom nye SKU-er har dukket opp på diverse nettsider. Er nok kun snakk om overgang til Intel Broadwell CPU+GPU, intet mer. Vil umulig ta mye tid, om det blir nevnt i det hele tatt.

 

3: Er nok også sikkert ettersom det er ikke har blitt levert noen ny iOS 8.2 BETA på evigheter. Ikke mye nytt her annet enn Apple Watch integrering. Demonstreres nok med Apple Watch men får nok ikke mye fokus.

 

4: Neppe, ryktes at dette vil bli levert med iOS 8.3 eller iOS 9.0. I og med at vi kun er på BETA2 av iOS 8.3 og iOS 8.2 nok blir sluppet i dag så er det nok en liten stund før iOS 8.3 blir sluppet, og vi vet ikke om en slik tjeneste vil bli levert med iOS 8.3 i det hele og store eller om de avventer til iOS 9.0. Dette er ikke en tjeneste og løsning det er noe særlig poeng å "hype" en slik tjeneste før den er leveringsklar. Lukter WWDC.

 

5: Kanskje.. Har vært så få lekkasjer at det virker usannsynlig at dette blir vist frem i dag.

 

 

Ikke godt å si hva de skal bruke tiden på, en hel konferanse/keynote med kun Apple Watch i fokus virke jo noe rart. Sjeldent Apple har konferanser med kun et eneste produkt i fokus. En såpass liten refresh av MacBook Air og en såpass liten oppdatering som iOS 8.2 blir neppe dedikert noe særlig med tid så man kan jo undres hva mer som kan bli vist frem.

Lenke til kommentar

Dessuten vil vel strømmetjenesten bare fungere på Apple-devices. Aldri en god ide for oss som liker å leke rundt med forskjellige gadgets. :(

Jeg har en Moto 360, men gidder ikke bruke den med mindre jeg skal kjøre et sted jeg aldri har vært før - den er veldig å grei å bruke med Google Maps.

 

 

Tja, vet vi det? Apple har jo selv sagt at de ikke har planer om å gå bort ifra Beats Music til Android så det er jo fult mulig denne løsningen vil komme til flere plattformer om den skal erstatte Beats Music.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...