Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får fire kjerners Mac fra 12.590,-.

At NOK har falt kraftig i verdi den siste tiden kan nok ikke skyldes på Apple.

Ja, stemmer visst det... men vil ikke ha liten iMac. :)

Nei det er jo sant, men sånn jeg forstod det som ble sagt over her, så ville ikke prisen automatisk settes ned om "krona" steg i verdi... det var i alle fall det jeg spurte om.

Lenke til kommentar

Sliter stadig med sort skjerm etter at den har gått i dvale/skjerm slår seg av. Ufattelig plagsomt. Har dog ikke helt lagt merke til om det skjer så mye nå etter siste oppdatering. Men har følt det har hatt sammenheng med om Safari var på skjermen ved dimming.

Lenke til kommentar

Airdrop mellom iOS og Mac OS er fantastisk, når det fungerer (?)....

EDIT: Fy flate..kommunikasjon mellom Macbook og Arport Express er jo bingo. Fungerer alltid med iPad og iPhone, men ikke faen om den orker å fungere tilfredstillende med maskinen. Dagene hvor alt bare fungerte enhetene seg i mellom er talte :p

Til gjengjeld når det fungerer mellom maskin og Airport Express 2.gen hakker det ihvertfall ikke slik som med ATV.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har en Mac Mini hvor jeg har lagret alle filmer, bilder osv. Både maskinen og tilkoblet ekstern hdd er HFS+ formatert.

Nå vurderer jeg å kjøpe en Windows-basert spillbærbar. Den skal også ha Lightroom installert, og må dermed ha lese/skrive rettigheter til Mac minien og dens eksterne disk.

Vil dette by på noen problemer? Macen har SMB fildeling aktivert. Dette fungerer utmerket mot min bærbare mac, men går det like enkelt mot Windows?

Må jeg evt ha noe tilleggsprogramvare ala MacDrive for å bruke disken?

Lenke til kommentar

Ah, genialt. Får håpe det ikke byr på noen problemer. Macbook Proen min fra 2008 fungerer fremdeles perfekt (!), men er vel på tide med en oppgradering.

Står mellom retina MacBook pro og en multicom spillmaskin. Bittert at Mac er såpass svake på spill. Foretrekker Mac på alt annet, men muligheten til spill er relativt viktig.

Noen som har testet diablo 3, starcaft 2 og divinity original sin på retina mbp?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Noen som vet om følgende er mulig?

Jeg har over årene kategorisiert bilder veldig nøye. Type slik:

Natur-> Dyr->Fugler->spurv

Finnes det en måte enten via finder, eller et annet program som lar meg vise alle bildene nedover, gjerne som miniatyr bilder, og deretter enten flytte bildene jeg velger, eller kopiere og deretter slette de?

Edit: Gjerne også med mulighet til å sortere mellom en spesifikk dato.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Hei.

Har en litt sliten datamaskin som jeg har lyst til å bytte ut med en Mac. Har sett mest på 13" MacBook Pro (enten 128gb eller 256gb), og jeg tror det er dette jeg har mest lyst på. Jeg ser at jeg kan spare 2000,- kr på å kjøpe en 128 gb i steden for en maskin med 256 gb, og heller kjøpe en slik: http://goo.gl/DKsrlgog denne: http://goo.gl/TjAeaI. Hva synes dere er lurest? Ved å kjøpe de sistnevnte, sparer jeg ca 1000,-, men finnes det noen ulempe ved å bruke micro-sd kort som ekstern lagring?

Ser forøvrig at kortleserne (nifty) er kompatible med back-up lagring til en time-capsule, noe vi har hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...