Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg vet det, men iTunes dukker ikke opp sånn om jeg har hatt vinduet minimert. Jeg vil at jeg kan markere filene i finder, dra dem ned på ikonet i docken og at iTunes da kommer opp (blir maksimert/synlig) og så kan jeg slippe dem på rett spilleliste. Nå må jeg først maksimere iTunes og så kan jeg dra over sangene.

8745397[/snapback]

Nå er du vanskelig. Det du kan gjøe er å la iTunes ligge bak, markere filene i finder og dra de over i spillelista ved bruk exposé (F9 eller bruke aktive skjermhjørner)

8747097[/snapback]

Hehe, ja jeg er litt vanskelig nå, er bare vant til denne funksjonen i windows, og skjønner ikke helt hvorfor det ikke finnes en måte å få det til i OSX også.

Så enda ett nytt spørsmål:

Finnes det en måte å fjernstyre macen som står hjemme (med remote desktop), fra pcen min på jobben? Eller går det kanskje bare an den andre veien?

8747755[/snapback]

OSX og Windows er to ganske forskjellige operativsystem, som også har forskjellige løsninger på ting. Hvilken man foretrekker er opp til en selv, men det er i alle fall slik det er på mac.

Remote Desktop Connection skal visst kunne gjøre jobben, men jeg har bare dårlige erfaringer med det, får ikke koblet til noe som helst.

Dassen, er den bra? Holdbar?

8747707[/snapback]

Det vet jeg ikke. Har ikke noen erfaring med den musematta, men 80,- er da ikke all verdens, skader ikke prøve den.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eh, så istedet for å ha gjort klar de sangene jeg vil ha inn i en spesiell spilleliste, så må jeg importere dem inn med iTunes, og for så igjen finne dem og dra dem over i den rette spillelisten?

8743442[/snapback]

Det første du bør gjøre er å venne deg av med tanken på at alle filer må sorteres så voldsomt.

La iTunes ta seg av sorteringen av musikk, lete frem andre filer (dokumenter o.l.) bruker du Spotlight til. Jeg åpner faktisk veldig sjelden Finder hvis ikke jeg har søkt frem en mappe via Spotlight.

Du kan lage spillelister på mange måter i iTunes, mer eller mindre automatisert, så å sitte i Finder og kopiere filer frem og tilbake for å lage spillelister er bare tungvindt.

Lenke til kommentar
Hehe, greit ;) Men når man først har Photoshop blir det litt dobbelt opp med Pixelmator kanskje.. Men dæven, grensesnittet ser digg ut da! :D

8756935[/snapback]

Joda, men hvis vi snakker om lovlige kopier av Photoshop her så begynner pengene fort å flyte... Hvis denne har støtte for RAW så hadde det vært deilig å kunne bruke den som et alternativ til Photoshop, i det minste til å manipulere bilder til en viss grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...