Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cinema *sikle*

Et lite OSX spørsmål:

Når jeg f.eks. har en spilleliste eller noen sanger, markert i finder, som jeg vil ha i en spesiell spilleliste i iTunes. Hvordan gjør jeg da, når iTunes er "skjult". Ser ikke ut som jeg kan dra filene ned på iTunes ikonet i docken, slik man kan på windows. Der kommer vinudet fram når man drar noen filer ned på taskbaren.

Lenke til kommentar

Eh, så istedet for å ha gjort klar de sangene jeg vil ha inn i en spesiell spilleliste, så må jeg importere dem inn med iTunes, og for så igjen finne dem og dra dem over i den rette spillelisten? (Ja jeg vet om smartespillelister, men de passer ikke min organiserings- og musikksmak)

Lenke til kommentar

Jeg vet det, men iTunes dukker ikke opp sånn om jeg har hatt vinduet minimert. Jeg vil at jeg kan markere filene i finder, dra dem ned på ikonet i docken og at iTunes da kommer opp (blir maksimert/synlig) og så kan jeg slippe dem på rett spilleliste. Nå må jeg først maksimere iTunes og så kan jeg dra over sangene.

Lenke til kommentar
Jeg vet det, men iTunes dukker ikke opp sånn om jeg har hatt vinduet minimert. Jeg vil at jeg kan markere filene i finder, dra dem ned på ikonet i docken og at iTunes da kommer opp (blir maksimert/synlig) og så kan jeg slippe dem på rett spilleliste. Nå må jeg først maksimere iTunes og så kan jeg dra over sangene.

8745397[/snapback]

Nå er du vanskelig. Det du kan gjøe er å la iTunes ligge bak, markere filene i finder og dra de over i spillelista ved bruk exposé (F9 eller bruke aktive skjermhjørner)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan få tak i Apple-musematter? Så et par i bloggen Equerm linket til, men fant ikkenoe sted hvor jeg kunne kjøpe dem.

8741683[/snapback]

Hvorfor kjøpe?

Lag selv, går mye fortere. Og imho - det ser mye bedre ut!

8746954[/snapback]

Du kan få gleden av å forlare hvordan?

Lenke til kommentar

8745397[/snapback]

Nå er du vanskelig. Det du kan gjøe er å la iTunes ligge bak, markere filene i finder og dra de over i spillelista ved bruk exposé (F9 eller bruke aktive skjermhjørner)

8747097[/snapback]

Hehe, ja jeg er litt vanskelig nå, er bare vant til denne funksjonen i windows, og skjønner ikke helt hvorfor det ikke finnes en måte å få det til i OSX også.

Så enda ett nytt spørsmål:

Finnes det en måte å fjernstyre macen som står hjemme (med remote desktop), fra pcen min på jobben? Eller går det kanskje bare an den andre veien?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Holder på å lage en plugin til XChat (inkludert xchat-aqua). Jeg har allerede støtte for kontrollering av Itunes for windows pluss amarok og xmms for linux. Finnes det noen måte å kommunisere med Itunes for OS X? Da tenker jeg på sockets, eller noe ala COM for windows eller dbus for linux.

Lenke til kommentar
Holder på å lage en plugin til XChat (inkludert xchat-aqua). Jeg har allerede støtte for kontrollering av Itunes for windows pluss amarok og xmms for linux. Finnes det noen måte å kommunisere med Itunes for OS X? Da tenker jeg på sockets, eller noe ala COM for windows eller dbus for linux.

8748098[/snapback]

applescript?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...