Niram Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Kanskje han tenker på rss feeds? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Har irritert meg litt over at det er vanskelig å finne frem mellom fanene i Safari når man har så mange at de blir forminsket på siden, men oppdaget nettopp at man kan scrolle sidelengs og dermed se hele navnet. Fiffig! Har alltid trodd at jeg måtte klikke meg bortover for å "aktivere" den regionen, noe som har vært et bittelite irritasjonsmoment. 1 Lenke til kommentar
master air Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 I forbindelse med å ha oppdatert tli Yosemite har jeg et spørsmål. Jeg har brukt Trim enabler tidligere, siden jeg har satt inn en SSD i ettertid på min mid-2010 MBP. I forbindelse med det så får jeg nå opp meldingen "To continue to use Trim Enabler and continue to get Trim for your third party SSD, you first need to disable the kext signing security setting." Bør jeg gjøre dette, eller har Apple begynt med trim for tredjeparts ssd sånn at jeg slipper dette? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Jeg gledet meg til "Dark Mode" i Yosemite, inntil jeg begynte å innstallere 3rd party apps: 1 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Så nå har jeg installert Yosemite. Jeg bruker macen stort sett til å surfe, se video, litt programmering og andre småting. Hvordan kan jeg dra nytte av Yosemite? Så langt har jeg lagt merke til to ting som forbedrer hverdagen: Finere system gui Maksimer-knappen maksimerer faktisk vinduet til full størrelse Lenke til kommentar
atwater Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Jeg gledet meg til "Dark Mode" i Yosemite, inntil jeg begynte å innstallere 3rd party apps: Gledet meg jeg også, helt til 3rd party apps.. Håper det kommer oppdateringer senere! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Prøv Bartender. Dere får ikke fikset ikonene, men dere kan skjule de ned i en dropdown-meny inntil de blir fikset. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Merkelig at de ikke bare inverter fargeverdiene i ikonene i menubaren. Ikke at det er enkelt å gjøre, men det er sånn detalj jeg hadde forventet fra Apple... 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Merkelig at de ikke bare inverter fargeverdiene i ikonene i menubaren. Ikke at det er enkelt å gjøre, men det er sånn detalj jeg hadde forventet fra Apple... Det er jo ikke alle ikoner som er sort/hvite heller da, og da kan det se ganske så psykedelisk ut med ikoner i inverse farger. Nei, la det være opp til utvikleren å fikse dette, så vil de gode og seriøse utviklerne faktisk gjøre det. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ja, hvis det er konfigurerbart at appen bytter til et annet ikon hvis menubaren er i den stilen. Det var ikke det tidligere med gjennomsiktig menubar. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Er det noen ting man bruker en Mac (en retina iMac, nærmere bestemt) til som "trenger"/utnytter 32 gig med minne? Eller er det bortkastet å ha mer enn 16? Har 16 idag, og har ikke følt det som noen flaskehals. Arbeidsområdet som kan trenge minne er primært store Photoshop/Painter/etc. prosjekter. Muligens også audio i Logic, skjønt det kjører jeg en dedikert maskin idag, og beholder atagelig den. Ikke video (foreløpig.) Geir Lenke til kommentar
iBMTJ Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Er det å forvente OS XI (OS 11) neste år evt om 2 år eller 10.11? Dumt spørsmål? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har ikke hørt rykter om at Apple jobber med noe nytt operativsystem nei, og de beholder nok "OS X" som betegnelse også på nye versjoner framover. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Er det så å fortstå at det ikke er mulig å bytte harddisk i de nye Macbook Pro maskinene? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Er det så å fortstå at det ikke er mulig å bytte harddisk i de nye Macbook Pro maskinene? http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/macbook-pro-retina-display-faq/macbook-pro-retina-display-how-to-upgrade-ssd-storage.html Lenke til kommentar
atwater Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Er det så å fortstå at det ikke er mulig å bytte harddisk i de nye Macbook Pro maskinene? Too late.. Endret 22. oktober 2014 av -lemoncake Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg ser ingen enorm grunn til å bytte ut Darwin med det første. De er jo allerede godt i gang med å fornye Aqua, og med Swift blir det lettere å bytte fra Cocoa til Cocoa Next også, så det virker ikke som om de har glemt fremtiden. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg ble idag en førstegangseier av Mac. Kjøpte meg en Macbook Air og er sålangt svært fornøyd. Har lastet ned Chrome, VLC og avast - men lurer på om dere rutinerte herrer (og kvinner) har noen forslag til programmer/apps man bør vurdere når man er ny på Mac-fronten? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Har du Apple Tv ? Da bør du sjekke ut beamer om du vil streame film/serier til TV. Den koster norm kroner, men den er absolutt verdt det. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Anbefaler denne om du vil ha en smooth transition fra Windows, noe jeg trengte back in my early Mac days! http://www.irradiatedsoftware.com/cinch/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå