Lami Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Hm, men har en jar file som er de-compiled. Er det enkelt å legge inn installasjonskode for å installers på Mac? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 I dag sluttet trackpaden min å lage klikkelyd i ene hjørnet når jeg trykker den ned. Det er ingen lyd eller mekanisk feedback i nedre høyre hjørne. Venstre hjørne er normalt. Hva kommer dette av? Har jeg knekt en liten tapp eller noe lignende inni? Det er en MBPr 15" kjøpt i sommer, så i så fall synes jeg den har sviktet veldig fort. Min gamle Mac var over tre år gammel, og har aldri fått det problemet. Lenke til kommentar
blured Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 På min forrige MBP så opplevde jeg at klikkelyden vekslet mellom å være der og å forsvinne. (Spesielt hvis jeg bar maskinen gjennom huset/kontoret med en hånd, så kunne dette føre til at klikkelyden forsvant/kom tilbake. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Kjøpte en Macbook Pro Retina 13" i slutten av Januar i år (late 2013 versjon). Den siste tiden har jeg slitt med tregt nettverk på jobben, der sitter jeg på et usikret nettverk, med login etter at man har koblet seg til. Her går det kjempetregt og IT sier at de ikke har gjort noen endringer på dette nettet i det siste og det fungerer for alle andre som har MAC. Når jeg sitter hjemme eller andre steder, der det er sikret nettverk. Så har jeg absolutt ingen problemer med hastighet. Automatisk så tenker jeg da at det er noe feil med oppsettet på jobb nettverket. Så jeg gikk til innkjøp av et nettverks adapter (DLINK DWA-171) og da er probleme borte. Jeg hadde til å starte med Yosemite Developer Priview, så jeg trodde det var noe knyttet til den versjonen. Har dermed prøvd å reinstallere Yosemite uten at det hjalp, har også installert Mavericks, men fortsatt går det tregt. Har søkt masse rundt, men kan ikke finne noen med liknende problem. Så er det noen som har vært borti denne type feil før? Lenke til kommentar
Zafford Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Vil det lønne seg å kjøpe macbook air/pro nå, eller er dagens modeller ''gamle''? Er nye modeller rett rundt hjørnet? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 http://buyersguide.macrumors.com/ Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Aåååh jeg blir gal! Hvorfor får jeg opp meldingen" Java JAR-filen <..:> kunne ikke startes. Når jeg prøver å åpne en java fil?? I konsollen står det: "Class JavaLaunchHelper is implemented in both/Library/Internet Plug-Ins/JAvaAppletPlugin.plugin/Contents/Home/bin/java and [..annen path]. One of the two will be used. Which one is undefined." Eneste som står om Java, vet ikke om det har noe å si men. Hva er gale? Installerte Java siden det sto jeg manglet, men fikk nettopp til å åpne en annen Jar fil så. Det skal gå an å åpne den for å si det slik! Hvis jeg installerte ny Java så blir vel den gamle overskrivet. EDIT: Også kommer det opp: Dock: no information back from LS about running process. Endret 3. oktober 2014 av Lami Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Nope, du kan ha flere Java versjoner innstallert. Java er ikke kjent for sin brukervennlighet. . . . . . . . Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Noen her som er litt drevne i excel på mac? Trenger forsåvidt ikke være spesielt drevne heller, da det er et veldig enkelt spm, hvis ja hadde jeg satt pris på en PM. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Nope, du kan ha flere Java versjoner innstallert. Java er ikke kjent for sin brukervennlighet. . . . . . . . Jeg prøvde denne i terminalen: /usr/bin/java -jar minfil.jar Kom opp: unable to access jar file. Også prøvde jeg en annen: java -jar *adressen til jarfilen* og fikk opp dette: Exception in thread "main" java.lang.UnsupportedClassVersionError: impl/ReadIO : Unsupported major.minor version 51.0 at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method) at java.lang.ClassLoader.defineClassCond(ClassLoader.java:637) at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:621) at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:141) at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:283) at java.net.URLClassLoader.access$000(URLClassLoader.java:58) at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:197) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:190) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:306) at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:247) at com.client.Client.<clinit>(h:136) Høres ut som noe java development greier når jeg googler men wtf skal ikke lage apps! Endret 4. oktober 2014 av Lami Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Noen her som er litt drevne i excel på mac? Trenger forsåvidt ikke være spesielt drevne heller, da det er et veldig enkelt spm, hvis ja hadde jeg satt pris på en PM. Halvveis dreven i Excel på Mac, så fyr avgårde en PM. Forøvrig ville jeg vurdert å merke VMware i stedet og kjøre Windows virtuelt, om enn bare til Excel. Det er uendelig mye bedre enn den triste Mac-versjonen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Er det noen her som kan litt koding som kan se om Java filen jeg har inneholder installasjon for Mac OSX inni? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Lami: http://stackoverflow.com/questions/10382929/unsupported-major-minor-version-51-0 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Herregud, kontakt developer! Vi er ikke din Support telefon 3 Lenke til kommentar
Schaadenfreude Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Har en far som skal gi bort mac-en sin til lillesøster i bursdagsgave. Hvordan kan man forsikre seg om at alt som ligger på maskinen blir slettet? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Har en 13.3" MBP Mod No: A1278 som er ca. tre år gammel nå. Kjøpt ny MacBook Pro så er interessert i å selge denne. Ingenting som feiler det, for utenom nytt glass som er montert. Kan jeg forvente å få noe ut av den? Den begynner jo å dra på årene, og er ikke akkurat rask. Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Har en 13.3" MBP Mod No: A1278 som er ca. tre år gammel nå. Kjøpt ny MacBook Pro så er interessert i å selge denne. Ingenting som feiler det, for utenom nytt glass som er montert. Kan jeg forvente å få noe ut av den? Den begynner jo å dra på årene, og er ikke akkurat rask. Anbefaker deg å finne en kjøp og salg-gruppe på facebook, og starte en budrunde. Utrolig hva folk er villig til å betale når det er en konkurranse på gang! Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Ser hardware/spesifikasjoner slik ut?: Intel Core 2 Duo Processor 2.4GHz 4GB DDR2 RAM 250GB Hard Drive Intel HD Graphics 3000 13.3-Inch Screen (1280x800) Et raskt søk på finn.no viser at den fortsatt selges for latterlig mye (fra 4000-6000). Mulig noen av de har litt høyere spesifikasjoner enn din, men at du får solgt den for noen tusen tviler jeg ikke på nei. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Takk for svar! Skal sjekke det ut i løpet av dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå