Garreth Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Ahr, ser ut som macen har ødelagt den eksterne hardisken min, som jeg hadde brukt for å overføre fra min gamle pc til macen. Etter en omstart av macen så lager hardisken klikkelyder og dukker ikke opp i OS X Endret 25. mai 2007 av Garreth Lenke til kommentar
martbo Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Du har sjekket disc utility? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ja, den dukker ikke opp der heller. Det som er så merkelig er at hardisken aldri har vært flyttet fra der den har stått. Jeg håpte at det skulle være en software feil, men den lager samme klikkelyder med kun strømkabelen i. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Det eneste som er sikkert med en harddisk er at den slutter å virke engang er gode visdomsord. Det hjelper desverre ikke deg noe særlig. Kan desverre virke som at disken din har tatt kvelden, det er i tider som dette det er bra med backup Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Det var egentlig den som var backupdisken, men hadde brukt den til å ha alle bildene mine, fra 2005 og utover, på den ( uten noen annen backup ) så det er det som er mest trist. Edit: Jepp, den har garantert tatt kvelden. Satte hardisken inn i hardiskbayen til macen (det var lett ) men den dukker ikke opp i Diskverktøy. Endret 25. mai 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Yesda. Da presterte jeg akkurat å støvsuge F3 tasten på macbooken min. Drev å støvsugde og tenkte, tja, hvorfor ikke støvsuge tastaturet! og *svupp!* Fant den igjen inne i støvposen som gudjselov var ny, men det var et helvete å sette den på macen igjen! Av å til føler jeg med passe blond Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Yesda. Da presterte jeg akkurat å støvsuge F3 tasten på macbooken min. Drev å støvsugde og tenkte, tja, hvorfor ikke støvsuge tastaturet! og *svupp!* Fant den igjen inne i støvposen som gudjselov var ny, men det var et helvete å sette den på macen igjen! Av å til føler jeg med passe blond 8700907[/snapback] HAHAHA! Dagens! :!: Lenke til kommentar
Peter Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Yesda. Da presterte jeg akkurat å støvsuge F3 tasten på macbooken min. Drev å støvsugde og tenkte, tja, hvorfor ikke støvsuge tastaturet! og *svupp!* Fant den igjen inne i støvposen som gudjselov var ny, men det var et helvete å sette den på macen igjen! Av å til føler jeg med passe blond 8700907[/snapback] Sitter de virkelig så løst? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Det var egentlig den som var backupdisken, men hadde brukt den til å ha alle bildene mine, fra 2005 og utover, på den ( uten noen annen backup ) så det er det som er mest trist. 8700316[/snapback] I ditt tilfelle vil det kanskje lønne seg å betale for at noen profesjonelle skal gjenopprette alt sammen Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ja, jeg får kanskje spandere noen kroner på det. Men 3500 kr for kun analyse hos Ibas er temmelig mye. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Yesda. Da presterte jeg akkurat å støvsuge F3 tasten på macbooken min. Drev å støvsugde og tenkte, tja, hvorfor ikke støvsuge tastaturet! og *svupp!* Fant den igjen inne i støvposen som gudjselov var ny, men det var et helvete å sette den på macen igjen! Av å til føler jeg med passe blond 8700907[/snapback] Sitter de virkelig så løst? 8701474[/snapback] tja, men dne ble på en måte knekt opp av tuten på støvsugeren. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Ahr, ser ut som macen har ødelagt den eksterne hardisken min, som jeg hadde brukt for å overføre fra min gamle pc til macen. Etter en omstart av macen så lager hardisken klikkelyder og dukker ikke opp i OS X 8700017[/snapback] Er det en FAT32 disk? Prøv å koble den til en Windows maskin, og bruk gjerne et annet grensesnitt (om du har brukt USB så prøv med FireWire, og vice versa). Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ja, det er en FAT32. Prøvde å koble den til en Windowsmaskin, både med usb og rett i IDE kabelen, men da vil ikke windows boote opp. Hardisken spinner opp i 2 sec, så begynner den å hakke 4 ganger, før den spinner ned igjen, og det skjer 3 ganger før den blir helt stille. Så det er nok noe mekanisk som er galt med den. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Så du har installert Windows på disken? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Nei. Det var en ren "backup" disk Edit: Så jeg prøver altså ikke å boote fra den disken, men det skjer ett eller annet når den disken er koblet til maskinen som gjør at windows, på den andre harddisken, ikke vil boote opp. Har sjekket i biosen hvilken harddisk som skal bootes, og da dukker ikke den ødelagte disken opp en gang. Endret 27. mai 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Har hørt litt på Security Now (TWiT podcast) og han fyren der, Steve Gibson, snakker hele tiden om at han for tilbakemeldinger om at SpinRide fikser alle mulige harddisk feil, på alle mulige filsystemer/disker (mobiler og iPoder også). Kanskje noe å teste ut? Dog er det han selv som har laget programvaren, så man bør vel være litt kritisk til det han sier. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Det hjelper vel ikke så mye om den ikke dukker opp i OSX eller i Windows ?(windows klarer ikke engang å boote, og den dukker ikke opp i biosen) Edit: hmm, jeg får prøve å gjøre et forsøk med det programmet. Takk for tipset JonT Endret 29. mai 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Kan vell nesten fastslå at det en fysisk-feil på harddisken etter hva jeg kan skjønne... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det mener jeg også, men det skader ikke mer enn det allerede har gjort å prøve programmet. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hvor er minnepinnen min og nettverket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå