Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på hva du skal bruke den til. Hadde det ikke vært for at jeg til tider kjører litt tunge programmer så hadde jeg fint klart meg med 8gb.

Klistremerket jeg nevnte er denne her: http://www.makeitstick.dk/collections/13/products/newton-13

13_newton_black_grande.jpg?v=1396351752

Studerer blant annet fysikk, så blir morsomt å ha på Macen når jeg drasser den med på skolen. Macbook er nydelig som den er, men blender fort inn blant de andre.

Lenke til kommentar

Har fått klistremerket. Kom i forrige uke. Var fast bestemt på 13" Mac, så kjøpte det på forhånd. Så veldig bra ut, akkurat som på bildet. Har ikke klistret på (iom at jeg ikke har fått Macen), men holdt det over og sammenlignet på kjæresten min sin 13" (ikke retina). Blir nok bra. :)

Kjøpte denne til iPhone 5S også. Har klistret den på, funker perfekt!

http://www.makeitstick.dk/collections/5/products/sort-laeder

1_c50412fd-e342-461d-a0dc-0b1596d2cbd6_g

Kjapp levering også, anbefaler MakeItStick varmt.

Lenke til kommentar

Er det mulig å utvide et nettverk trådløst med en AirPort-enhet, hvor nettverket originalt kastes fra en ruter fra et annet merke? Jeg har problemer med dette, får bare opp feilmelding underveis i prosessen. Jeg bruker da utvidelsesfunksjonen i AirPort-verktøyet.

Lenke til kommentar

Munty: Jeg søkte litt på det, men virker som om det ikke er mulig (evnt. så veldig enkelt å få til). (Link)

(Vet ikke hvor mange her som fortsatt driver med musikk i iTunes, men kom akkurat over musikktaggeren Yate, tror aldri jeg har vært borti et bedre program for å organisere musikken noen gang!)

Lenke til kommentar

Alright, ny Mac er gøy. Ett problem, thou: når jeg ser på youtube-filmer går det 2-3 min, før vifta blåser opp til max, videoen hakker og hele maskina blir glovarm med en gang. Noen som opplever noe lignende? Normalt? Klageverdig?

red: 13" MBP Retina mid 2014

Endret av edge
Lenke til kommentar

Alright, ny Mac er gøy. Ett problem, thou: når jeg ser på youtube-filmer går det 2-3 min, før vifta blåser opp til max, videoen hakker og hele maskina blir glovarm med en gang. Noen som opplever noe lignende? Normalt? Klageverdig?

red: 13" MBP Retina mid 2014

Trinn en; påtving bruk av HTML5 fremfor Adobe Flash Player

youtube.com/html5

Trinn to; ikke bruk Google Chrome. Bruk helst Apple Safari, eventuelt Mozilla Firefox til nød. Google Chrome er latterlig dårlig optimalisert i forhold til batteri og strømforbruk.

Alternativt trinn tre; installerer "Clik To Flash" eller "Click To Plugin" for Apple Safari sånn at flashelementer og andre unødvendige plugins ikke auto-laster på nettsider, da sparer du en hel masse båndbredde og unødvendig ressursforbruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er fullt mulig. Bare koble til tv'en via HDMI, også åpner du system preferences og velger display. Du kan velge alt sammen der. Extended display/desktop heter det vel? Er på jobb nå uten Mac men om du ikke finner ut av det derifra skal jeg sjekke mer nøye når jeg kommer hjem og si ifra til deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...