Comma Chameleon Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Takker! Er også sikker på at 16b ram er riktig. Løsningen som ble linket til eplehuset virker også veldig bra og garantert noe jeg blir å bruke. Blir gøy dette! Sticker til macen har jeg allerede fått . Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Kjøpte nettopp med 8gb RAM jeg, for håpe jeg ikke kommer til å angre på det etter hvert. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Kommer an på hva du skal bruke den til. Hadde det ikke vært for at jeg til tider kjører litt tunge programmer så hadde jeg fint klart meg med 8gb. Klistremerket jeg nevnte er denne her: http://www.makeitstick.dk/collections/13/products/newton-13 Studerer blant annet fysikk, så blir morsomt å ha på Macen når jeg drasser den med på skolen. Macbook er nydelig som den er, men blender fort inn blant de andre. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Du får poste bilde når du får den, var et par kule der inne. Vurderer noe lignende selv da det er fort gjort å ta feil i farten (har familie med MBP også). Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Har fått klistremerket. Kom i forrige uke. Var fast bestemt på 13" Mac, så kjøpte det på forhånd. Så veldig bra ut, akkurat som på bildet. Har ikke klistret på (iom at jeg ikke har fått Macen), men holdt det over og sammenlignet på kjæresten min sin 13" (ikke retina). Blir nok bra. Kjøpte denne til iPhone 5S også. Har klistret den på, funker perfekt! http://www.makeitstick.dk/collections/5/products/sort-laeder Kjapp levering også, anbefaler MakeItStick varmt. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Er det mulig å utvide et nettverk trådløst med en AirPort-enhet, hvor nettverket originalt kastes fra en ruter fra et annet merke? Jeg har problemer med dette, får bare opp feilmelding underveis i prosessen. Jeg bruker da utvidelsesfunksjonen i AirPort-verktøyet. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 (endret) Er .NET Framework noe som følger med oppdateringene til Mac? Eller er dette standalone oppdatering? Har ikke sett noe oppdatering av kun .NET Framework ennå så. Endret 20. september 2014 av Lami Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 .net framework finnes vel ikke til Mac? Lenke til kommentar
blured Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Munty: Jeg søkte litt på det, men virker som om det ikke er mulig (evnt. så veldig enkelt å få til). (Link) (Vet ikke hvor mange her som fortsatt driver med musikk i iTunes, men kom akkurat over musikktaggeren Yate, tror aldri jeg har vært borti et bedre program for å organisere musikken noen gang!) Lenke til kommentar
edge Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Alright, ny Mac er gøy. Ett problem, thou: når jeg ser på youtube-filmer går det 2-3 min, før vifta blåser opp til max, videoen hakker og hele maskina blir glovarm med en gang. Noen som opplever noe lignende? Normalt? Klageverdig? red: 13" MBP Retina mid 2014 Endret 22. september 2014 av edge Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Avinstaller flash. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Alright, ny Mac er gøy. Ett problem, thou: når jeg ser på youtube-filmer går det 2-3 min, før vifta blåser opp til max, videoen hakker og hele maskina blir glovarm med en gang. Noen som opplever noe lignende? Normalt? Klageverdig? red: 13" MBP Retina mid 2014 Trinn en; påtving bruk av HTML5 fremfor Adobe Flash Player youtube.com/html5 Trinn to; ikke bruk Google Chrome. Bruk helst Apple Safari, eventuelt Mozilla Firefox til nød. Google Chrome er latterlig dårlig optimalisert i forhold til batteri og strømforbruk. Alternativt trinn tre; installerer "Clik To Flash" eller "Click To Plugin" for Apple Safari sånn at flashelementer og andre unødvendige plugins ikke auto-laster på nettsider, da sparer du en hel masse båndbredde og unødvendig ressursforbruk. 1 Lenke til kommentar
edge Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Nettleser er Firefox, men kan like greit bruke Safari. Skal teste med HTML5 i stedet, takk for tips! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Når man kobler macbook opp til en tv via HDMI, finnes det noen måte man kan ha to forskjellige ting på tv og mac? F.eks sitte å surfe med macen mens man kjører vlc på tvn? Slik som i windows når man velger hvilken "modus" man vil ha? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Ja, det er fullt mulig. Bare koble til tv'en via HDMI, også åpner du system preferences og velger display. Du kan velge alt sammen der. Extended display/desktop heter det vel? Er på jobb nå uten Mac men om du ikke finner ut av det derifra skal jeg sjekke mer nøye når jeg kommer hjem og si ifra til deg. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Lenge leve latskapen, burde jo egentlig bare sjekket system preferences selv, men jeg var for opptatt med å finne hotkeys til det Fant utav det nå, takker! Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Endelig fått min MBP 13" Retina. Diigg! Kos å sitte og innstallere ting igjen, laste ned programmer, cracke adobe-programmer etc. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Hvis en har java fil (jar), kan man recompile den i Mac for at den skal installeres på Mac eller må det noe mer til? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 En jar-fil er vanligvis alt du trenger. Bare å dobbelklikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå