Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe Apple ikke kommer til å annonsere i dag, så er det nye Mac maskiner.

Hva får deg til å si det?

Det er ikke lenge siden de oppgraderte MacBook Pro serien. Samt at de venter sikkert på en oppgradering av Haswell før de oppgraderer igjen.

MacBook Air serien oppgraderte de før sommeren, så tror neppe de kommer med noe nytt der i dag.

Men for all del, jeg kan ta feil :)

Lenke til kommentar

Det kommer IKKE en oppdatering / gradering av MacBook Pro i dag, det kan jeg si 110% sikkert.. MacBook Pro har nettopp hatt en mini-refresh med nye SKU fra Intel, og Broadwell er utsatt til Q1-Q2 2015 så er det ingenting for Apple å hente hva gjelder MacBook Pro.

Eneste som eventuelt kunne ha dukket opp på den fronten er en eventuelt oppgradering av Mac mini og en eventuelt ny MacBook Air med Intel Core M, men det er også veldig tvilsomt. Det å unnlate kjempetilbudet hos Elkjøp i påvente av dette kan fort være en skivebom, men nå vet ikke hvor lenge det tilbudet varer? Om det varer ut uken så kan man jo uansett vente "just in case", men de som forventer noe på Mac-fronten blir nok skuffet.

EDIT:

Og Mac Pro kan eventuelt gå over til Haswell-E.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hadde håpet at minste HDD-størrelsen i det minste ble 256gb.

Jeg føler at å kjøpe en MBP med mindre enn 16gb ram eller 256gb HDD blir nytteløst (for meg i det minste). Om man skal tenke bittelitt framtidsrettet i hvertfall.
Synd man må ut med 14.5k for en 13" retina med 16gb ram og 256gb hdd. Kanskje 13 med studentrabatt.

Jeg elsker mac, men gud så dyrt det er :p.

Lenke til kommentar

Hadde håpet at minste HDD-størrelsen i det minste ble 256gb.

Jeg føler at å kjøpe en MBP med mindre enn 16gb ram eller 256gb HDD blir nytteløst (for meg i det minste). Om man skal tenke bittelitt framtidsrettet i hvertfall.

Ikke bare er det «lite» med tanke på dagens behov, men det er ikke mulig å oppgradere i ettertid. Jeg kjøpte MBP med mer minne og større harddisk enn jeg hadde gjort hvis det var mulig å oppgradere senere.

Lenke til kommentar

Hvor kan man sjekke hvilken yosemite beta-build man har? Og kan man oppgradere direkte fra den til den ferdige versjonen når den er klar?

Hvis jeg ikke husker helt feil, så sa Apple under Keynoten i Juni at man kan oppgradere fra BETA til endelig versjon når den kommer.

Lenke til kommentar

VzAwNXVP.jpeg

Hei. Noen her som har prøvd ut diskverktøy for mac? Siden jeg fikk lyst til å se hvor mye som går vekk. Men først, hvordan er det det foregår? Blir macen gjenopprettet, slik som når den er ny, eller er det bare at den sletter noen unødvendige filer man ikke trenger? Takker for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...