Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakker vi 8GB RAM så synes i alle fall jeg det høres ut som et bra tilbud.

Vi snakker 8GB RAM ja.

Er vel kanskje litt drøyt å kalle det en ny generasjon ja, så derfor jeg hadde forrige i anførselstegn. Er snakk om ME865. Høres ut som jeg skal gå for det da ;)

Lenke til kommentar

Vi snakker 8GB RAM ja.

Er vel kanskje litt drøyt å kalle det en ny generasjon ja, så derfor jeg hadde forrige i anførselstegn. Er snakk om ME865. Høres ut som jeg skal gå for det da ;)

Hvor selges den til den prisen? Har en venninne som er på utkikk etter noe slikt.

Lenke til kommentar

Vi snakker 8GB RAM ja.

Hvor selges den til den prisen? Har en venninne som er på utkikk etter noe slikt.

Tror det er Elkjøp :)

Lenke til kommentar

Er det noen måte å vise meny-baren i topp, selv om man kjører programmer i fullskjerm?

Tror ikke det er noen legitim måte å gjøre dette på. Du kan jo prøve å skjule docken (CMD+OPTION+D) og deretter trykke grønn ball på vinduet for å maksimere?

Lenke til kommentar

Er det noen måte å vise meny-baren i topp, selv om man kjører programmer i fullskjerm?

Tror ikke det er noen legitim måte å gjøre dette på. Du kan jo prøve å skjule docken (CMD+OPTION+D) og deretter trykke grønn ball på vinduet for å maksimere?

Ja brukt det sånn før, men da irriterer jeg meg over docken som popper opp :p og får ikke muligheten til å swipe mellom fullskjermsprogrammer, siden de ikke kjører i ekte fullskjerm. Men får vel bare venne meg til det. Fungerer egentlig greit som det er nå, bare uvant med den menybaren som kommer i veien titt og ofte.

Lenke til kommentar

Noen her som bruker Yosemite-beta med iPhoto? Fant en irriterende bug. Får ikke redigert bilder slik som det er nå, da bildet enten er helt svart eller helt forvridd/vrengt når man går inn i "edit mode".

Noen som vet om det finnes noen workaround?

Pokker altså, om jeg visste det hadde jeg nok ikke lagt inn betaen :hm:

Lenke til kommentar

Velkommen til BETA :tease:

Er stolt av meg selv som har klart å holdt meg i skinnet helt siden BETA1 av iOS og Yosemite, prøver å holde meg til GM er ute... Men det frister veldig med både iOS 8 og Yosemite, spesielt nå som vi er et stykke ut i BETAen og ting begynner å ta form.

Lenke til kommentar

Hehe, ja må tåle litt av hvert når det er beta. Har ingen store problemer å melde om, utenom det med iPhoto da.

Anyways, laster ned mavericks nå! Drøyer til release neste gang :)

edit: Før jeg installerer mavericks. Vil det være mulig å oppgradere fra denne public betaen til final release? Er klar over at man helst skal gjøre clean install, men oppgradering har da alltid fungert fint for meg. Og hvordan blir det eventuelt med time machine om man tar clean install? Blir alle gamle backups slettet fra time capsule da?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Jeg er PC-bruker, har alltid vært det, og kommer nok alltid til å være det. Men, for noen dager siden fikk jeg en 2009-modell iMac (desverre 5:4 skjerm) i hus, og i dag har jeg byttet ut harddisken med en SSD og installert Mavericks på den.

Etter å ha pakket ned PCen fra pulten, er det veldig tilfredsstillende å sette opp iMacen, plugge i EN (ja EN kabel - strømkabelen) og det er alt. Ingen knotete kabler til tastatur, mus, nettverk, skjermkabel, kabler til høyttalere og alt mulig annet rart.

PC verden har noe å lære her...

Joda, jeg vet det finnes all-in-one PCer også, men med Apple er alt bare totalt smooth.

Lenke til kommentar

Klarte å miste iPhonen midt i skjermen på MBA-en min, og det resulterte i et lite hakk nederst på skjermen. Litt sjenerende på sider i Safari med lys bakgrunn, men ellers greit. Lurer imidlertid på om noen har opplevd det samme og vet om noen triks som kan minimere skaden, for å jevne ut hakket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...