master air Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Oppdaget til min store forargelse at jeg må kjøpe meg en ny lader til macen min. I forbindelse med det har jeg et spørsmål, jeg har nå 85 w lader, vil det være et problem å bruke den på en 13" hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe det neste gang? Er begrenset hvor lenge denne maskinen holder ut så er kjedelig å bruke 650 kroner på en lader som kanskje blir brukt i ett år. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Det er intet problem, her hjemme har madammen MacBook Pro 13" med retinaskjerm mens jeg har MacBook Pro 15" med retinaskjerm og de laderne vi har her hjemme er alle 85W. Eneste er at en 60W vil slite med å gi nok strøm til en MacBook Pro 15" under belastning, men svakere modeller autoregulerer effekten så det er ikke noe farlig. Lenke til kommentar
master air Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Takk for svar. Da blir det en tur på eplehuset i morgen og et kjøp av 85w utgaven. Vet ikke om det er innbildning eller ikke, men synes 60 w lader lader tregere enn 85w på denne macen, så foretrekker 85w om det kan brukes i fremtiden også. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Min Macbook pro blir ærlig talt brukt 99% av tiden mens jeg enten sitter på sofaen eller ligger i senga, og LIKEVEL hadde jeg ikke installert en beta av OSet jeg bruker hele tiden om du så hadde betalt meg for det. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Fungerer late 2006 Mac Mini fint som medieserver? For å se filmer, fra PCen til serveren over nettverket, må man da bruke iTunes eller finnes det andre programmer? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg ville brukt Plex som medieavspiller. Hvorvidt en 8 år gammel Mac vil fungere til det, er vanskelig å si. Lite trolig, tenker jeg. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Første utfordring er vel hvorvidt den har kapasitet til å streame det, og så kommer kanskje den største utfordringen -- finne programvare som fungerer med så gamle versjoner av OS X som den er tvunget til å kjøre.Ville heller kjøpt et NAS eller noe hvis du bare vil lagre filer og streame de til PCen du sitter på. Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Hei, jeg prøver å overføre filmer fra iTunes til min iPad Mini, men det funker ikke. Hva kan det skyldes? Jeg velger filmene jeg vil ha over, også trykker jeg på synkronisere, men de kommer ikke på iPaden. Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
Niram Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Hvilket format er de i? Og hvilken avspiller bruker du på iPaden? Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 De er i m4v-format. Får heller ikke overført musikk. Bruker standard video-avspiller. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 De er i m4v-format. Får heller ikke overført musikk. Bruker standard video-avspiller. Uten å ha Ipad er jeg rimelig sikker på at VLC player gjør livet enklere for de fleste med ipad Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Jeg gjenoprettet iPaden. Nå funker det Takker for svar. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Min Apple TV ville legge inn oppdatering 6.1.1. nå, og etter det så er Wifi på den helt død. Prøvde å søke etter 2.4 og 5ghz nettet, den går med en gang til "det oppsto et problem under tilkobling til nettverket". Prøvde også å nullstille alle settings på den, og starte airport'en på nytt, uten at det hjalp. Ikke mulig å gjennopprette den, fordi jeg har ikke ledning som er lang nok for å koble den til airport'en. Tips til hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Prøv å gjenopprette den via USB og iTunes Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Prøv å gjenopprette den via USB og iTunes Takk, prøvde det nå og den er fremdeles som før. Prøvde å lage hotspot på iphonen, den så ikke det nettet heller. Da må jeg vel stikke og bytte den på eplehuset da. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Merker at retina mbp jeg kjøpte må være den beste laptopen jeg har hatt. Elsker den. Batteritid, skjerm, tastatur og alt det der Men. Jeg spiller i blant og ja jeg vet at en Mac ikke er en spillmaskin men still. Jeg orker ikke digre beist og plastikk på mange av Windows laptopene. Razer har jo klart å dytte inn mye kraft i sin rader blade 14. På bekostning av noe varme og dårligere batteritid. Den er også prikk lik macbook i design bare sort og en harry grønn logo. Vet at Apple aldri vil ofre batteritid for mer ytelse. Men er lov å håpe at med broadwell/skybridge så får men en dedikert gpu som det er litt futt i. Siden tdp på cpuene går ned. Gtx860m maxwell fks er 45w tdp mot gt750m som har 50w. Ytelsesforskjellen på de to dog er veldig forskjellige Er jo lov å håpe. Dog lurer jeg på om macene blir oppdatert før juletider/på nyåret når broadwell skal komme Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Takk for tipset om Bowtie. ...selv om det ikke var mange themes jeg likte. Passerby Right hadde vært perfekt om det hadde vært albumart med, men den er uansett bedre enn de fleste andre. Finner fine bowtie skins her http://www.deviantart.com/customization/skins/macutilities/bowtie/?order=15 http://www.deviantart.com/art/Unnamed-255040591 her er den jeg bruker Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Ja, unnamed er bra. Selv liker jeg å ha informasjonen nede til høyre, så jeg bruker fortsatt Passerby Right. Alle themes ligger uansett tilgjengelig for nedlasting rett i appen og man trenger ikke gå via deviantart. Lenke til kommentar
MegLonsern Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hei!Har planer om å oppgradere fra 2GB RAM til 8GB.Det er en macbook pro. PC3-10600S DDR3 RAM på 1333 MHz.Har sett på disse:http://cdon.no/elekt...ics|DDR3SO-DIMMGår det greit å montere 1060MHz når det anbefalt 1333 MHz?Noen som har gode tips ang dette?Mvh Tim Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Det skal normalt ikke by på noen utfordringer, men du har null kontroll over Apple sin EFI-BIOS så de vil automatisk bli satt til 1333 MHz åkkesom, de fleste minnebrikker vil ha null problemer med å "overklokkes" fra 1066MHz til 1333MHz men du har jo ingen garanti for stabiliteten, dessverre. Hvorfor ikke bare å for et sett som er mer eller mindre garantert å fungere? http://www.multicom.no/Simm-SO-DDR3-PC1333-8GB-CL9-MAC-CRUCIAL/cat-p/c/p5175007 Koster jo så og si det samme. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå