Heilage Skrevet 4. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg som alltid har vært fan av miniens konsept, er jo naturligvis veldig glad i dag. Den nye har samme chipset som de nye MacBookene, som er et særdeles kraftig og bra chipset, den støtter 4GB RAM, kommer med SuperDrive som standard (skulle bare mangle) og støtter faktisk bruk av to skjermer (i utvidet skrivebord, så ikkeno tullball). Jeg skal ha en. Det er arbeidsmaskinen jeg har ventet på veldig lenge. Men så kommer spørsmålet, se på iMac. Den har nå delt grafikk, har fortsatt C2D-CPU og koster over 10 000,-, selv på det billigste nivået. Hva er det Apple driver med? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 4. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 Hjelp! Jeg sitter her og skriver på en rapport på engelsk, men klarer ikke finne ut hvordan jeg endrer stavekontrollen i Pages eller Word. I Pages ser jeg aldri noe forskjell, mens i Word aner jeg ikke hva jeg må gjøre for å få den til funke. Noen som har hjelp til meg? I Word (2008) endrer du dette i "Verktøy"->"Språk". Har du alt skrive inn tekst må du kanskje markere teksta først. Lenke til kommentar
trudel Skrevet 4. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 Hjelp! Jeg sitter her og skriver på en rapport på engelsk, men klarer ikke finne ut hvordan jeg endrer stavekontrollen i Pages eller Word. I Pages ser jeg aldri noe forskjell, mens i Word aner jeg ikke hva jeg må gjøre for å få den til funke. Noen som har hjelp til meg? I Word (2008) endrer du dette i "Verktøy"->"Språk". Har du alt skrive inn tekst må du kanskje markere teksta først. Jeg sliter også med dette, i Pages. Trenger ordliste til bokmål/nynorsk. Noen tips? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 4. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg sliter også med dette, i Pages. Trenger ordliste til bokmål/nynorsk. Noen tips? Her finner du en guide som ordner det. Dessverre er ikke den ordboka så god, men bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Gratis DEVONThink fra MacHeist. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Har et stort problem med min iMac nå. Får ikke kobla meg opp på internettet. Har ikke vært noen problemer før. Taster inn passordet og den jobber med å koble seg opp. Men så får jeg melding om at Tidsavbrudd for forbindelse. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Kommer andre datamaskiner på nett? Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Kommer andre datamaskiner på nett? Ja, det er nettop det de gjør. Sitter på min bærbare nå! Lenke til kommentar
B25S Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) @Tozva Det samme skjedde meg. Du må enten kaste Macen din og kjøpe ny (om du har råd til det) eller sende den på reperasjon, og da kan du slappe av i et halvt år eller mindre før du endelig får den tilbake om du bor midt på landet som jeg gjør. EDIT: - Prøv å skru av og på Airport. - Prøv å skru av og på datamaskinen. - Prøv å ta ut kontakten til trådløs sender og sett inn igjen. - Prøv å skrive riktig passord flere ganger. - Siden nettverket deres er i skapet på rommet ditt, kjøp en nettverkskabel på Clas Ohlson eller Biltema og legg den langs taket og til Mac'en din, du som klager på tregt nettverk hos dere :-P Endret 5. mars 2009 av AsbjørnH Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Hva skjer om du skrur av kryptering på trådløsruteren/aksesspunktet? Hva skjer om du bytter kanal på aksesspunktet? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Hvis det ikke fungerer å skru av på Airport eller Mac, så prøv å lage et nytt nettverkssted - det kan løse mange problemer. Anbefaler det før du starter å endre kryptering etc. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg trenger et enkelt "paint-applikasjon" til Macbooken min. Finnes dette preinstalled, eller hvor finner jeg noe som passer? Kan være heeeelt enkelt. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Fikk løst problemet. Måtte koble ut nettverket og inn igjen Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Jeg trenger et enkelt "paint-applikasjon" til Macbooken min. Finnes dette preinstalled, eller hvor finner jeg noe som passer? Kan være heeeelt enkelt. Skitch burde gjøre nytten. Endret 5. mars 2009 av Thomas_H Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Mange takk, det ser jo ut som et artig program jeg kan dra nytte av i annen sammenheng også! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Har noen av dere forslag til et noenlunde billige ExpressCard/34 som har 2 ESATA-porter som funker i min MBP? F.eks. SDM ESATA 2P Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 Mange takk, det ser jo ut som et artig program jeg kan dra nytte av i annen sammenheng også! Ja, spesielt 1-click opplasting til myskitch siden.. Veldig praktisk Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Noen som har en nettverkskabel å anbefale meg? 10-15 meter lang. Har iMac! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Har et lite problem når jeg skal starte MBPen. Det som skjer er at oppstartslyden kommer, etterfulgt av tre "prikker" i høytalerne, hvor den dvale lampen begynner å blinke. Hvis jeg da skrur av maskinen, holder ALT inne under oppstartslyden slik at man kan velge oppstartsdisk, går alt bra. Noen som vet hvorfor den noen ganger ikke vil starte på vanlige måten? Jeg har byttet HDD og RAM, vet ikke om det har noe med det å gjøre? Begynner å bli en stund siden at jeg byttet, og det var først for et par dager siden at dette "problemet" oppstod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå