J@cob Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Hvordan finner jeg ut hva en Kernel Panic kan komme av? Airportkortet mitt har klart å uninstalere seg selv. Fuck yeah. Brukt Hardwaresjekkesoftwaret som kom med apple care. Det fant ingenting. Endret 25. desember 2008 av J@cob Lenke til kommentar
B25S Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 Man klager til Apple. Ja, man må kjefte på dem. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 for å løse en kernel panic er det som sagt lurt å finne ut hva feilen skyldes. Om du aktiverer "verbose-mode", får du opp kernel panic-beskrivelse på skjermen når det skjer istedet for at den sier "du må omstarte maskinen". For å gjøre dette: Gå til mappen /Library/Preferences/SystemConfiguration Åpne fila com.apple.Boot.plist som superbruker i terminalen ( sudo nano (dra fila inn og slipp) trykk enter, skriv inn passord.) Et sted skal det stå <key>Kernel Flags</key> <string></string> Om ikke, legg det til. Mellom <string> og </string>, legg til -v Lagre (Ctrl-O og enter) og avslutt (Ctrl-X) Omstart. Nå får du ikke det fancy eplet ved oppstart, men du får se akkurat hva som skjer i kjernen. Hvilke utvidelser som lastes inn og om det er noen evt feilmeldinger. Neste gang du får en kernel panic kan du se hvaslags kext det er som ødelegger. Lykke til. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 28. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2008 Hei. Hvordan formaterer jeg eksterne hardiskene på mac? , Akkurat nå så er den på FAT32. Og jeg hørte at jeg måtte formatere for at jeg kunne laste over store filer.. hm. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 28. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2008 Diskverktøy Lenke til kommentar
B25S Skrevet 28. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) @Laffe Om du går inn på Programmer/Applications, så vil du finne en mappe der det står Verktøy/Utilities. I verktøy/utilities mappen skal det liggen som heter Diskverktøy/Disk Utility. EDIT: Glem hva jeg sa, bruk CMD/+Space du! Dette lille programmet er veldig kjekt og fint, for her kan du både reparere rettigheter på disken (bør gjøres jevnlig, for å vedlikeholde datamaskinen), og formatere og kanskje formatere disker til andre format. Endret 28. desember 2008 av AsbjørnH Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 28. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2008 Takk ; D Hvilke format er det jeg må ha for at jeg kunne laste over store filer? Journalført? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2008 Mac OS Extended (Journaled) er greit fra min erfaring. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Kva program bruker folket til å åpne .rar-filer med? Har brukt UnRarX ei stund no, men den har begynt å tulle seg. Klarer ikkje å åpne noko som helst lenger. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 The Unarchiver tar så og si alt Lenke til kommentar
dabear Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Hvorfor har ikke disse verktøya innebygd mulighet for å lage .rar-filer? Finnes det noen verktøy som har det (med gui) Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Dabear, prøv SimplyRAR. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Bruker selv SimplyRAR og er fornøyd. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Sjæl ass. Men lager mest .zip. Hva er best av .rar og .zip egentlig? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 rar har langt bedre komprimering enn det zip klarer, og du kan dele ei fil over flere arkiv med .rar. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 30. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2008 Alert, alert! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1054007 Er jeg kvalifisert til å poste i denne tråden? Aaallllleeerrrrrtt! Neida, men hey, jeg føler meg litt stolt.. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 30. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2008 Gratulerer! Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 30. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Quick Question: Er det normalt å se backlighten på sidene av skjermen når skjermen har en svart bakgrunn? Macbook Pro Late 2008 EDIT: Har dere såkalt bleeding? Endret 30. desember 2008 av Ole Van Dole Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2008 Hm ... Kan kanskje skimte svakt baklysene, men er ikke spesielt plagsomt. Er det veldig mye baklyslekasje hos deg Ole? Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 30. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2008 Okei: er det noen som har noen über essential tips til hva man MÅ ha/gjøre i Mac OS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå