Roberto Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Inspirert av "Webkafeen" samt "Åpen diskusjon rundt mobil" oppretter jeg nå denne tråden med støtte fra vår Community Manager for at man kan skal kunne ta opp små spørsmål rundt Mac. Dersom du vurderer å gå til innkjøp av din aller første Mac og lurer på f.eks. hva slags spill som finnes til Mac, eller når de nye PowerBook modellene kommer ut har du kommet til riktig sted! Dette er altså stedet for småprat rundt Macinthosh og andre småting som ikke egner seg som egne poster. Vil oppfordre alle til å holde seg unna Mac vs. Windows diskusjoner her, da det allerede finnes en annen tråd som omhandler dette. Seriøse kommentarer rundt Mac derimot (av både positiv og negativ karakter) må dere gjerne komme med. Alle hardcore-windows brukere er også hjertelig velkommen til å komme med spørsmål! Ellers er det bare å prøve å holde spam-nivået nede, så får vi alle noe ut av denne tråden. Velkommen til Macafé! edit: lagt til en c i emnetittelen edit2: tatt bort c i emnetittelen Endret 24. oktober 2007 av Robbiedeluxe 1 Lenke til kommentar
Berntzen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg lurte bare på når de første modellene med "Dual Boot" kommer...? Det eneste jeg vil trenge i Windows vil være Counter-Strike, men det er til gjengjeld svært viktig!! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 De føreste Macene med x86 prosessor skal etter planen være tilgjengelig ved neste WWDC, om ca. ett år altså. Om dual-boot blir tilgjengelig med det første derimot blir spennende å se... Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Om dual-boot blir tilgjengelig med det første derimot blir spennende å se... Eller den eventuelle emuleringen av Windows. Håper mye mer på det enn en dualboot på Mac'en Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Tror nok vi vil se dual-boot - spørsmålet blir vel bare om dette blir en "official release" eller om det kun er snakk om et par hacks her og der for å kunne kjøre Windows. Hastigheten vil uansett være raskere da det nå er samme prosessorarkitektur. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Tanker til hva som kan komme under Apple Expo i år da? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Tanker til hva som kan komme under Apple Expo i år da? Tenkte litt på oppgraderinger av Powerbook modellene. Ble litt i tvil etter at Jobs ikke skulle holde Keynote. Dette kan jo selfølgelig holdes av en annen i Apple ledelsen, så håper at det skjer hvertfall. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Nei - altså, *hele* Keynoten er blitt avlyst... Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Nei - altså, *hele* Keynoten er blitt avlyst... hmm..Trodde bare at Jobs ikke skulle holde den jeg. Er hvertfall på tide med den oppgraderingen, så kanskje der skjer alikevel. Skal du på Expo PiRANhA? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Jepp, reiser i morgen tidlig for å få litt tid i Paris før Expoen begynner på tirsdag - har tenkt å ta en del bilder så stay tuned... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Spennende, PiRANhA. Gleder meg virkelig. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Jepp, dette er første gangen jeg er med på et Apple-arrangement - kan bli kult dette! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg tar dette i denne tråden, og satser på at det ikke blir veldig feil. Jeg sitter med tanker om å kjøpe meg ny datamaskin, og et Apple-produkt er absolutt ikke noe å se vekk i fra. Jeg spiller aldri spill her jeg sitter, det går stort sett i surfing, filmtitting, musikk, tekstbehandlig, og andre trivielle ting. Det jeg da lurer på er om jeg skal satse på en iBook, PowerBook eller iMac. Ytelsene her kan ikke direkte samenlignes med Windows-saken jeg sitter med nå, så jeg vet ikke hvor godt utstyrt maskinen trenger å være. Hvordan er det med oppgradering hvis jeg finner ut at jeg har kjøpt en modell for lavt nede i rekkene? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Først av alt burde du jo vurdere om du trenger en stasjonær eller bærbar maskin, så kan man begynne å nærmere på iBook vs. PowerBook. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg trenger egentlig ikke noe særlig annet enn at den kan brukes til det den skal brukes til. Å kunne ta den med seg er jo selvfølgelig kjekt, men jeg lurer på om jeg ikke kanskje venter med å kjøpe bærbar før jeg begynner å studere. Så det heller vel egentlig mest mot en iMac. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 En iMac vil fungere ypperlig til det du nevner. Men det spørs jo hvor lurt det er å kjøpe en ny iMac nå som de kommer til å svitsje til Intel neste år, men dersom du ikke skal bruke Macen til noe mer krevende bør du klare deg med en G5 på 1.8Ghz og minst 1GB RAM. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Det var vel en av tingene jeg lurte på. Når vil dette byttet bli gjennomført? Jeg er av den heldig typen som alltid klarer å få kjøpt ting rett før noe nytt kommer, så jeg skal prøve å unngå det denne gangen. Vil det skje noen andre endringer i forbindelse med byttet? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Tanker til hva som kan komme under Apple Expo i år da? Du har ikke noen forventninger du da?Som skal på Expo.. Endret 18. september 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Jeg har ingen anelse! Siden Apple annonserte både nano og ROKR for ikke så lenge siden har jeg egentlig ikke noen forvetninger. Jeg er i Paris kun for være med på workshops, foredrag o.l. Lenke til kommentar
xpert Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det var vel en av tingene jeg lurte på. Når vil dette byttet bli gjennomført? Jeg er av den heldig typen som alltid klarer å få kjøpt ting rett før noe nytt kommer, så jeg skal prøve å unngå det denne gangen. Vil det skje noen andre endringer i forbindelse med byttet? Jeg ville heller kjøpt Mac før de går over til Intel. Mac har manglet datakraft lenge nå men har mange fordeler "Wintel" ikke har. Selvom Mac hardwaremessig har blitt mer og mer likt ibm pc de siste årene synes jeg jeg det er synd at de skifter "hjertet" i Macen ;-) Hilsen en som har veldig lyst på iBook 14" 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå