Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aktiv sub bra?

Heineoen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Pioneer DEH-P7700MP

Har lyst på subwoffer i min bil..

Synes det så veldig praktisk ut med en som var aktiv.

Siden den ikke trengte ekstra forsterker og ledninger, altså mer bagasje plass..

Men er de aktive på høyde med de med både sub, kasse og forsterker? :hmm:

Noen anbefalinger på det aktive sub markede? :hmm:

Takk!

Mvh. heineoen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det helt klart at du mest sannsynlig hadde fått et bedre resultat lydmessig om du hadde bygd noe sjøl, men ser du deg ikke mål på det så er det sikkert verdt penga.

Personlig hadde jeg handla inn ei kasse øl til en snekkerkompis eller noe for hjelp da men ;)

Her er de jeg ville vurdert:

Infinity Basslink

Focal Bomb A300

Alt annet på bilradiospesialisten finner jeg uinteressant av diverse årsaker.

Fordi om det ser bra ut for noen behøver det ikke å låte bra for det.

Får frysninger av det ubehagelige slaget ved tanken på de bazookagreiene. Uha!

Lenke til kommentar

Tviler på at du vil bli imponert på noe som helst måte hvis du hører den jbl subben, såfremt du har hørt andre subber sånn at du har noe å referere til.

For min del syns jeg hele oppsettet på den subben ikke er kvalitet.

Plastbass etter min mening. Men dra å hør den.

Lenke til kommentar
Tror du denne er bedre enn å kjøpe inn en billig forsterker, og en billig basskasse med sub?

Enig med pahf.

Tillater å sitere meg selv:

Alt annet på bilradiospesialisten finner jeg uinteressant av diverse årsaker.

Fordi om det ser bra ut for noen behøver det ikke å låte bra for det.

Får frysninger av det ubehagelige slaget ved tanken på de bazookagreiene. Uha!

Merk typebetgnelsen bazooka. Å ha et så flashy utseende på slikt er som å servere bederva mat som er ihjelkrydra for å skjule smaken :whistle:

Lenke til kommentar

Følsomhet på 86 dB og ellers ganske mainstream egenskaper vil jeg påstå ikke er allverden det heller.

Det eneste jeg kan tenke meg er en kombo av en Helix Deep blue og en DynaBel BF0804 til ca 3500 samlet. Da har du iallefall fått ok saker for penga, samt to kanler du kan bruke til andre ting, som å drive komponentene foran eller noe :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

1450 + 1998..

Men da må jeg kjøpe kabler, sikringer osv.. eller?

Bare noe jeg lurte på, nesten aller jeg snakker med (borsett fra amotor)

er stor begeistret for Rockford Fosgate, har selv Lighning Audio front høytalere, som er laget av Fosgate og de er jeg stor fornøyd med.

Men mener dere Fosgate bare er oppskryt eller?

Ps. er det lang levetid på slikt utstyr?

Lenke til kommentar

Forsterkeren er ikke dyr da!

Husk at det er ikke mye du får her i verden for to lapper, fire kvelder på byen med taxi frem og tilbake om du er sparsom, et godt måltid for fire med vin og konjakk til kaffen på en ok restaurant osv...

Personlig mener jeg RF er oppskrytt. De lever mye på hype og gammel storhet, men er nå mer opptatt av å produsere for å tjene penger enn for å gi godlyd.

Typer RF er vel de eneste sakene som har litt av den gamle storhetstida i seg, men da kommer en opp i en prisklasse der det er mye annet snadder å velge i også.

Problemet er vel med dette som med Elkjøpanlegg til hjemmebruk, en vet ikke om noe annet fordi "alle har det" og en har ingen annen referanse.

Da er det nesten så folk kan bli brakt til tårer om de får høre et oppsett som koster like mye som bogstandardsakene en får på "kjapt-og-billig-sjapper" sammensatt av spesialiserte forhandlere som vet hva de driver med og snakker om :)

Levetiden henger sammen med vedlikehold. Men det er klart at det i denne prisklassen muligens må repareres litt etter en fire - fem års tid eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...