Heineoen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei! Har en Pioneer DEH-P7700MP Har lyst på subwoffer i min bil.. Synes det så veldig praktisk ut med en som var aktiv. Siden den ikke trengte ekstra forsterker og ledninger, altså mer bagasje plass.. Men er de aktive på høyde med de med både sub, kasse og forsterker? Noen anbefalinger på det aktive sub markede? Takk! Mvh. heineoen Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Her er det helt klart at du mest sannsynlig hadde fått et bedre resultat lydmessig om du hadde bygd noe sjøl, men ser du deg ikke mål på det så er det sikkert verdt penga. Personlig hadde jeg handla inn ei kasse øl til en snekkerkompis eller noe for hjelp da men Her er de jeg ville vurdert: Infinity Basslink Focal Bomb A300 Alt annet på bilradiospesialisten finner jeg uinteressant av diverse årsaker. Fordi om det ser bra ut for noen behøver det ikke å låte bra for det. Får frysninger av det ubehagelige slaget ved tanken på de bazookagreiene. Uha! Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Takk! Vet jeg kan stole på dine svar Jalla.. Men jeg hadde egentlig tenkt meg noe i en litt mindre prisklasse. Og det var denne jeg så på: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1378 Tror du denne er bedre enn å kjøpe inn en billig forsterker, og en billig basskasse med sub? Lenke til kommentar
pahf Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Tviler på at du vil bli imponert på noe som helst måte hvis du hører den jbl subben, såfremt du har hørt andre subber sånn at du har noe å referere til. For min del syns jeg hele oppsettet på den subben ikke er kvalitet. Plastbass etter min mening. Men dra å hør den. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Ok, da tror jeg ikke at jeg skal ha en aktive sub etter deres mening å bedømme. Er denne bedre da? http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1474 Noen som hvet hvor jeg kan kjøpe billige ferdig kasser? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Tror du denne er bedre enn å kjøpe inn en billig forsterker, og en billig basskasse med sub? Enig med pahf. Tillater å sitere meg selv: Alt annet på bilradiospesialisten finner jeg uinteressant av diverse årsaker.Fordi om det ser bra ut for noen behøver det ikke å låte bra for det. Får frysninger av det ubehagelige slaget ved tanken på de bazookagreiene. Uha! Merk typebetgnelsen bazooka. Å ha et så flashy utseende på slikt er som å servere bederva mat som er ihjelkrydra for å skjule smaken Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Hva med den Rockforden som jeg foreslo da? http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1474 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Følsomhet på 86 dB og ellers ganske mainstream egenskaper vil jeg påstå ikke er allverden det heller. Det eneste jeg kan tenke meg er en kombo av en Helix Deep blue og en DynaBel BF0804 til ca 3500 samlet. Da har du iallefall fått ok saker for penga, samt to kanler du kan bruke til andre ting, som å drive komponentene foran eller noe Endret 19. september 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Man må oppi 3500 får å få noe akseptabel ja? Da må i hverfall kassen koste lite. Noen som hvet hvor jeg kan få disse billig? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Helix Deep Blue BF0804 under 'nettbutikk' - 'bilstereo' - 'forsterkere'. Kabler og sikringer har du fra før eller...? Edit: Sorted Endret 19. september 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Den siste linken med den forsterkeren får jeg ikke åpnet.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Takk! Likte suben!!, men synes forsterkeren var litt dyr. Du hvet ikke om noen litt billigere da? Lenke til kommentar
pahf Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Vil tro du vil bli mye mye mer fornøyd med det oppsettet jalla foreslo ja. Det koster og krever kanskje litt mer, men du verden det er verdt det 10+ ganger! Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 1450 + 1998.. Men da må jeg kjøpe kabler, sikringer osv.. eller? Bare noe jeg lurte på, nesten aller jeg snakker med (borsett fra amotor) er stor begeistret for Rockford Fosgate, har selv Lighning Audio front høytalere, som er laget av Fosgate og de er jeg stor fornøyd med. Men mener dere Fosgate bare er oppskryt eller? Ps. er det lang levetid på slikt utstyr? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Forsterkeren er ikke dyr da! Husk at det er ikke mye du får her i verden for to lapper, fire kvelder på byen med taxi frem og tilbake om du er sparsom, et godt måltid for fire med vin og konjakk til kaffen på en ok restaurant osv... Personlig mener jeg RF er oppskrytt. De lever mye på hype og gammel storhet, men er nå mer opptatt av å produsere for å tjene penger enn for å gi godlyd. Typer RF er vel de eneste sakene som har litt av den gamle storhetstida i seg, men da kommer en opp i en prisklasse der det er mye annet snadder å velge i også. Problemet er vel med dette som med Elkjøpanlegg til hjemmebruk, en vet ikke om noe annet fordi "alle har det" og en har ingen annen referanse. Da er det nesten så folk kan bli brakt til tårer om de får høre et oppsett som koster like mye som bogstandardsakene en får på "kjapt-og-billig-sjapper" sammensatt av spesialiserte forhandlere som vet hva de driver med og snakker om Levetiden henger sammen med vedlikehold. Men det er klart at det i denne prisklassen muligens må repareres litt etter en fire - fem års tid eller noe. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Reparere subben? Uffda.. Men du jeg tenkte på en ting..., spilleren min støtter jo direct sub drive.. Altså kan jeg koble på sub uten forsterker! Er ikke dette verdt et forsøk. Så kan jeg heller kjøpe en forsterker når jeg får betalt ned lappen ++ Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Og er denne bedre eller dårligere en den deep blue? http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?...28482eb36159607 Lenke til kommentar
pahf Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Audiobahn er vel mer bling bling, enn kvalitet. Men for all del det kan godt hende du blir fornøyd. Jeg hadde valgt deep blue. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Ja, tror du har et poeng der, så jeg går for Deep Blue. Men hva tror du om å kjøre den rett i fra spilleren? (siden den har støtte for "direct sub drive") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå