Mott Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei!! Min MP3 spiller har begynt å skurre når jeg snurrer på koblingen den som man putter inn i MP3 spilleren, tror dette er et normalt problem. Men spørsmålet er hvordan jeg returnerer varer?? Hvordan jeg får tilbake porto?? Og hva jeg sender MP3 spilleren med?? brev, servicepakke, det er bare en liten flash spiller uten noe annet. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har du snakket med Komplett? Så kan de forklare deg hvordan du skal gjøre ang. porto. Du kan legge mp3 spilleren inn i en sånn konfelutt med bobleplast på innsiden, slik at den ikke blir skadet under transporten. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=step1 Lenke til kommentar
Mott Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 det jeg tenker på er erfaringer med komplett og returer og vet om deres guide men gfølte ikek at denne svarte på spørsmålet mitt på foreksempel på porto tilbakebetaling?? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 du avtaler med de på enten mail eler telefon at de skal betale frakta, og så leger du ved en kvitering i pakka når du sender inn spilleren. Lenke til kommentar
bas Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Vanlig praksis er vel at man selv legger ut for eventuell frakt og siden får tilbakebetalt denne hvis det skulle vise seg å være en berettiget reklamasjon.Slik det foregår de gangene jeg har reklamert i hvertfall, og jeg har fulgt akkurat det som står på komplett sine sider ang. innsending av reklamasjon, råder deg til å gjøre det samme. Lenke til kommentar
*Thug* Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 jeg tenker på er erfaringer med komplett og returer og vet om deres guide men gfølte ikek at denne svarte på spørsmålet mitt på foreksempel på porto tilbakebetaling?? Hvorfor spør du ikke bare komplett selv? Må da være all verdens lettere det. Det har seg ikke sånn at du kun er ute etter "negativ" omtale av webshopen, håper jeg (?) Lenke til kommentar
Mott Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 så klart ikek men ønsket mest og vite hvordan jeg får tilbake pengene? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 vel, snakk med komplett du, er jo de som bestemmer, ikke vi. og de pleier å være ganske snille på sånne ting. men du må uansett betale frakt pårturen din selv, komplett tilbakebetaler ikke utgiftene fører de har fått returpakka med kvittering. er jo bare tungvindt å spørre her om sånt, når det tar 2 minutter å ringe de å spørre.... Lenke til kommentar
Pygar Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Har erfaring med to webshops mht. retur. PS-Data gav deg umiddelbart et returnr pr. mail etter å ha snakket med returavdeling. Fikk penger inklusiv frakt uten diskusjon. Men å benytte angrerett hos Komplett var noe helt annet. Der gjelder angrefristen innen ti dager fra de sendte ut varen. For å få et returnummer måtte en gjennom et kryptisk system i tre faser via produsenter, ordre og feilbeskrinelser. Deretter var det å vente på epost hvis en hadde gjort allt rett. Portoen ble ikke dekket. Sammen med ordrebekreftelse sender Komplett ut angrefristskjema (ser bra ut), men her er allt annet enn angrefristskjema. For meg ser det ut som Komplett.no er blitt et offer for et system som heter SAP. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 @Pygar: Hva i alle dager har angreretten med dette å gjøre? Og 10 dager angrerett etter at Komplett har sendt pakken? Det stemmer ikke, og det er jeg helt sikker på at også Komplett kan fortelle deg. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 angre rett er på 14 dager. du får IKKE dekt porto på angrerett. men du har rett på å få dekt portoen dersom vraen er defekt og må repareres eller byttes. for da bruker du ikke angreretten, uansett om det gjelder føre de 14 dagene er gått ut Lenke til kommentar
Pygar Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Skrev den varianten med ti dager fordi jeg ble overrasket selv. Har ikke tatt vare på den lappen/eposten. Portoen dekker jeg gjerne, skulle bare mangle. Den andre webshop dekket faktisk porto på angrefrist. Vel, dette er min erfaring og jeg har intet mot Komplett, men registrerte at prosedyren deres neppe oppmuntrer en til å benytte angreretten en tross allt har ved postordrekjøp. Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg har ihvertfall aldri hørt om noen nettbutikk som dekker returporto når man bruker angreretten. En annen ting er at jeg heller aldri har fått dekket porto på reklamasjoner når det gjelder komplett. Var ikke helt klar over at det var mulig før jeg så det i et innlegg her på forumet og siste gangen jeg reklamerte på noe refererte jeg til dette og ba om at portobeløp kr. xxx overføres til min konto xxxx. Fikk ikke noe Ble litt sur så jeg kjøper det meste andre steder nå (og det er ofte billigere også ) Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Jeg har ihvertfall aldri hørt om noen nettbutikk som dekker returporto når man bruker angreretten. En annen ting er at jeg heller aldri har fått dekket porto på reklamasjoner når det gjelder komplett. Var ikke helt klar over at det var mulig før jeg så det i et innlegg her på forumet og siste gangen jeg reklamerte på noe refererte jeg til dette og ba om at portobeløp kr. xxx overføres til min konto xxxx. Fikk ikke noe Ble litt sur så jeg kjøper det meste andre steder nå (og det er ofte billigere også ) Etter at jeg ringte og forklarte feilen som hadde oppstått med laptopen min fikk jeg en lapp tilsendt fra komplett som jeg klasket på esken og sendte maskinen inn til reparasjon kostnadsfritt. Edit: for å holde meg til trådtema: Har du prøvd med andre hodetelefoner for å forsikre deg on at det ikke er dårlig kontakt i ledningen noen sted? Tror webshoppen kan kreve deg for betaling for utført arbeid viss det viser seg å ikke være feil på spilleren. Endret 17. september 2005 av squabbish Lenke til kommentar
Kriztus Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Lovdata: § 14. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av selgeren. Endret 17. september 2005 av Kriztus Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Lovdata: § 14. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av selgeren. bare lurte litt. gjelder det for webshopper? det står jo at det gjelder for telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted... Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Fast utsalgssted betyr vel at de skal ha sjappe som man går inn i og ser den aktuelle varen før man kjøper. Bilder på en nettside eller postordrekatalog er ikke nok til å danne seg et fullstendig inntrykk av varen og derfor gis man angrerett når det er slike salgskanaler. Endret 17. september 2005 av Toffa Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Lovdata: § 14. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av selgeren. bare lurte litt. gjelder det for webshopper? det står jo at det gjelder for telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted... Paragraf 14 gjelder for telefonsalg og messer. For internettsalg gjelder paragraf 15. Kunden skal ha tilbakebetalt det han har lagt ut før han benytter angrefristen (dvs. varens kostnad og frakt til kunden), men må selv dekke returporto. Lenke til kommentar
Pygar Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 At nettbutikker raskt sender ut varer de har på lager er i deres egeninterresse. Når de kaller leverandørens lager for sitt lager oppstår der ventetid som kan være frustrerende, men sjelden mer enn et par dager. Når både nettburtikk og leverandør er tom for en vare som "er på lager" har en et problem. Denne butikken http://www.elgiganten.no/commerce/main.asp brukte tre måneder på å ikke få tak i en vare som "var på lager". De ansatte (som er veldig greie) gjorde jo bare det de fikk beskjed om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå