- mOtz^ - Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Skulle gjerne vite om noen flere .bat-fil komandoer jeg. Skriv i vei de dere vet om! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 skriv help i cmd, da får du opp de fleste... Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Her er noen: shutdown shutdown -s - slår av maskinen shutdown -r - restarter maskinen shutdown -t 15 - utfører shutdown-kommandoen etter 15 sekunder (et popup med nedtelling vises) shutdown -c "i pwn n00bs" - viser teksten "i pwn n00bs" i popup-vinduet echo echo (masse tekst) - gjentar masse tekst echo on - "C:\Documents and Settings..." vil vises foran det du skriver (standard) echo off - "C:\Documents and Settings..." vil ikke vises. Kjekt å ha i .bat-filer cd cd mappenavn - går inn i mappa som heter "mappenavn" cd /d C: - går inn i C:-stasjonen ping ping 192.168.2.1 - pinger ip-adressa 192.168.2.1 ping pcnavn - leter etter en enhet på nettvaeket med angitte datamaskinnavn og binger den enheten. ping -n 2 192.168.2.1 - sender 2 pakker til ip-adressen. Jo flere pakker, jo mer nøyaktig resukltater ping -t 192.168.2.1 - pinger ip-adressen til dommedag eller du trykker CTRL+C Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Siden denne tråden først er gravd opp, og jeg er så lat at jeg ikke orker å skrive et langt innlegg nå, linker jeg heller til en side, med noen fine kommandoer: http://www.cs.ntu.edu.au/homepages/bea/hom...escription.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå