Gå til innhold

Bærbar pc til 12000-16000kr

Anbefalte innlegg

Ikke kjøp med Amd prosessor. Travelmate 8103 eller 4652 er flotte maskiner.

fordi ?

Amd ligger langt bak Intel når det gjelder strømsparing og ytelse på mobile cpuer.

Den Ferrarien som alle hauser opp synes jeg er helt tragisk. Tøff å se på kanskje men den blir jo parkert av en TM8103 på de fleste punkter.

Bærbar som bråker og har kort battertid: Nei takk!

Har du testet Ferrarien da med andre ord?jeg har en selv, og batteriet ligger vel på rundt 3 til 3 1/2 timer ved vanlig bruk. ikke så altfor gale spør du meg. Desuten, mener du at en Turion 64 2.0gig yter veldig mye dårligere en en sonoma 2.0gig p-m bør du kanskje lese litt om prosessorene før du snakker, for dem yter nesten så å si likt. Desuten er Ferrarien mer framtidsrettet, med tanke på feks windows Vista så kommer om ikke lenge. Og Ferrarien bråker ikke noe særlig, er det litt lyd i rommet merker du ikke engang at den er på. Har brukt den i forelesning og ikke merket noe som helst bråk.

og ja forresten - en ting til -hva er det som "slår" Ferrarien med 8103'en da?Vertfall ikke ytelse, det kan jeg nesten vedde en hel tier på ;)

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du testet Ferrarien da med andre ord?jeg har en selv, og batteriet ligger vel på rundt 3 til 3 1/2 timer ved vanlig bruk. ikke så altfor gale spør du meg. Desuten, mener du at en Turion 64 2.0gig yter veldig mye dårligere en en sonoma 2.0gig p-m bør du kanskje lese litt om prosessorene før du snakker, for dem yter nesten så å si likt. Desuten er Ferrarien mer framtidsrettet, med tanke på feks windows Vista så kommer om ikke lenge. Og Ferrarien bråker ikke noe særlig, er det litt lyd i rommet merker du ikke engang at den er på. Har brukt den i forelesning og ikke merket noe som helst bråk.

og ja forresten - en ting til -hva er det som "slår" Ferrarien med 8103'en da?Vertfall ikke ytelse, det kan jeg nesten vedde en hel tier på ;)

Ble kanskje litt unyansert den posten min? Det jeg mente var at Dothan er bedre på strømsparing enn Turion. Ytelsen vet jeg faktisk ikke noe om men den er sikkert ganske lik som du sier.

Vi har alle forskjellige preferanser men jeg setter batteritid og lav støy viktigere enn 64bit instruksjonssett.

Lenke til kommentar

Som jeg sier så er batteri levetiden ikke så gale, fra 3 til 3 1/2 timer e i mine øyner ganske så bra for en laptop så er såpass kraftig som Ferrarien, er nesten på lik linje med de fleste P-m baserte lappisene nå til dags. Viften sviver ja, men er nesten så å si lydløs.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=217984

Her kan du lese testen som dinside gjorde av Ferrarien. 8 / 10 i støy er ganske akseptabelt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...