Myron Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Er det noen som har en sånn fra før, og kan fortelle meg hva de har brukt til å feste den med? Jeg tenkte jeg skulle ha den i 'taket' på kabinettet, men de hullene som er i radiatoren for å feste vifter, er uten gjenger, hva slags skruer kan jeg bruke? Trenger desperat hjelp! Lenke til kommentar
Myron Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Mutter? Jeg har desverre ikke bilder, men veldig vanskelig å lirke en liten 3 eller 4mm mutter under de festeørene på radden, sette vifte oppå, og få holdt mutteren mens du setter en skrue.... Gjorde et forsøk, men hakke sjangs. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Det du kan gjøre, er å tre et passende strips fra undersiden av festeørene og opp. Deretter trer du enden på stripsene opp igjennom festehullene i toppen av kabinettet, og trer tilsvarende strips ned på endene. Trekk til, og raddisen sitter! Det kan være litt tuklete å tre inn stripsene, men ved å bøye enden på disse litt så går det helt fint. Btw; Bruk fortrinnsvis sorte strips, disse er normalt UV-bestandige, og vil derfor ikke råtne så fort som den hvite utgaven. Endret 15. september 2005 av Skrue Lenke til kommentar
Myron Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Det du kan gjøre, er å tre et passende strips fra undersiden av festeørene og opp.Deretter trer du enden på stripsene opp igjennom festehullene i toppen av kabinettet, og trer tilsvarende strips ned på endene. Trekk til, og raddisen sitter! Det kan være litt tuklete å tre inn stripsene, men ved å bøye enden på disse litt så går det helt fint. Åh! OK.no-forumets orakel! Tuuusen takk! Det blir kanskje ikke like pent og ryddig som jeg hadde håpet, men ingen som skal se det uanz. Takk, takk Skrue. Du har, av en eller annen grunn, svar på nesten alt!? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 ROOFL! Orakel? Det var vel å ta i unge mann! Men jeg har jo levd en stund, og dermed støtt borti mangt et "uløselig" problem. Men som et alternativ så finnes det jo passende plateskruer også, altså skruer som tilnærmet ser ut som treskruer. Velger du riktig dimensjon, og ikke minst riktig LENGDE, så funker jo det også bra. Litt penere kan det jo også bli ja. Stresser lengde her, ettersom skruen ikke må stikke så langt igjennom at den får kontakt med lameller eller rør i radiatoren! Det finnes jo råd for det meste vettu! Lenke til kommentar
ludolf_89 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Stresser lengde her, ettersom skruen ikke må stikke så langt igjennom at den får kontakt med lameller eller rør i radiatoren! Det finnes jo råd for det meste vettu! litt of her men, eg monterte netopp ein radiator av samme type, og skrudde, dei lange skruane som følgde med, rett gjennom radiatoren, er dette feil eller? Lenke til kommentar
Myron Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Stresser lengde her, ettersom skruen ikke må stikke så langt igjennom at den får kontakt med lameller eller rør i radiatoren! Det finnes jo råd for det meste vettu! litt of her men, eg monterte netopp ein radiator av samme type, og skrudde, dei lange skruane som følgde med, rett gjennom radiatoren, er dette feil eller? Hmmm... jeg fikk aldri noen lange skruer jeg. Dessuten, er det ingen gjenger i min radiator. Sikker på at det er samme radiatoren? Hvor kjøpte du den, osv? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg har 2 stk black ice pro raddisser, en 240mm og en 120mm. Du trenger ikke gjenger til å skru dem fast. Du bruker bare rustfrie småskruer som du får kjøpt i løsvekt på jernia.... Se oppe i toppen. Skruene går gjennom grillene og inn i *festeørene* Håper dette hjelper Francis Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Resiza bildet ditt litt jeg, det var i største laget! Btw; Voldsomt med pumper der da? Lenke til kommentar
Myron Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Jeg har 2 stk black ice pro raddisser, en 240mm og en 120mm. Du trenger ikke gjenger til å skru dem fast. Du bruker bare rustfrie småskruer som du får kjøpt i løsvekt på jernia.... Se oppe i toppen. Skruene går gjennom grillene og inn i *festeørene* Håper dette hjelper Francis Ypperlig! Jammen mye god hjelp å få her på forumet! Takk til alle hjelpsomme sjeler. Drar og plukker skruer på mandag, så skal jeg få det like fint som deg, paulinfrancis! Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hei. Eg festet BE3 på denne måten. tar bare noko metall. klipper til i passende størrelser. bøyer det til og bårer hull. og lakkeres i ønsket farge. Den festet til raddisen ved og legge den mellom viftene og raddiatoren slik som på bilde Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Btw; Voldsomt med pumper der da? Jepp, har to kretser jeg. En til cpu som bruker den nye waterchill pumpa ( den tv.) og den doble raddisen oppe. Og så bruker jeg den gamle L30 pumpa mi til å kjøle ned chipset og GFX på sin egen krets med en BIP nede til høyre. Den nye waterchill pumpa er ganske sexy, den kan kontrolleres m. software og brukes som viftestyring og temp måler (følger med 2x probes). Har en løftehøyde på 240cm, og 1020 l/h i forhold til L30 som har 195cm og 1200 l/h. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå