uro Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Hei, har laget meg en side (i frontpage så ikke påpekk HTML feil er dere snille, for jeg veit det, men har ikke kommet så langt i HTML opplæringa mi ennå) og lurer på hva dere syntes om den? er det noe jeg burde endre? Kom meg alt dere har, jeg vil vite det for jeg vil få siden til og bli fin og brukervennelig. edit: sorry for manglende links ass urolig.net Endret 15. september 2005 av uro Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Du ville linka til sida de med det samme du er igang da ? Endret 15. september 2005 av biiig.no Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Syns den var sånn midt på treet Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Syns den var sånn midt på treet Jepp, me2, egentlig ikke så mye å klage på Endret 15. september 2005 av biiig.no Lenke til kommentar
uro Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 hehe sorry for at jeg glemte linken ass men nå er den der Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Føler jeg titter litt på en freeweb side, en veldig treg og irriterende side å titte på. Om jeg skulle ha besøkt denne siden videre, ville dette bare være for å sjekke informasjon (om det skulle være noe nyttig der). btw: i oppløsning 1280x2048 fungerer siden dårlig. Det tekniske får andre gutta ta seg av, jeg titter egentlig mest på hvordan siden er, og om jeg føler meg komfortabel ved å lese den. sry. pall, men ville nok tatt bort linken, å prøvd å få til ett nytt design, før det kommer flere slike negative tråder. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei, har laget meg en side (i frontpage så ikke påpekk HTML feil er dere snille, for jeg veit det, men har ikke kommet så langt i HTML opplæringa mi ennå) og lurer på hva dere syntes om den? er det noe jeg burde endre? Kom meg alt dere har, jeg vil vite det for jeg vil få siden til og bli fin og brukervennelig. edit: sorry for manglende links ass urolig.net Du vil vite hva jeg synes? Jeg synes den er gørrstygg, for å si det mildt. Her har vi klasjet en rød border på grå bakgrunn, blå tekst på grå bakgrunn og svart tekst på grå bakgrunn.. Ser du ikke at dette er umulig å lese? Og at det i tillegg krasjer så mye at øynene får vondt? Header syntes jeg lite om. Et markant firkanta bilde ved siden av tekst i en font som ikke lyser "pro".. Det er bare tull å ha [] rundt ei lenke. Den har attpåtil ikke :hover, noe som irriterer. "8" er ikke spesielt beskrivende, er det vel? Ellers har du egentlig ikke satt noe som helst ordentlig opp. Man senterer ikke med "center" (søk på sentrering på forumet), man repeterer ikke en bakgrunn som rammer inn sida slik som du har gjort det (les), man "dytter" ikke innholdet lengre ned med <p> eller <br>, bruk heller margin og padding til det.. Hvis du vil ha en div eller lignende plassert en spesiell plass, bruk position til å bestemme nøyaktig hvor du vil ha den. Lenke til kommentar
Disease Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Noe jeg vil påpeke: - Stygge linker - Farger - Header/logo var heller ikke spesiell pen, samt at den ikke passet inn i det hele tatt. - Sida kommer opp delvis to ganger ved sidenav hverandre i noen oppløsninger. - Høyden på "Om_meg.jpg" er vel litt for høy ? Lenke til kommentar
uro Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 takk for alle svar, jeg skal ta alt dere har sagt til betraktning og fikse etterhvert. PS. som sagt jeg kan ca 0 om html så det ekke så lett og finne feilene i koden altså, holder på og lære det så må nok vente litt med og rette html feil. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hei Uro Jeg klarer ikke å lese teksten på min litt crappy DELL LCD. Linkene gjør vondt for øynene, både med tanke på fargevalg og skrifttypevalg. At siden er laget is PS er litt lette for PS-designere å se, og dette gir et useriøst preg. For andre brukere, er det litt tamt kanskje. Jeg ville prøvd meg frem ang. farger. Ikke begynn med svarte sider når du er nybegynner, da svarte sider er vanskelig å få til. Å implementere cutenews uten kjennskap til html/css/php er kanskje litt for meget. Begynn med egen tekst, kanskje noen paragrafer med forskjellig utseende. Jeg foreslår å begynne enkelt på www.htmldog.com ---------- Bort sett fra kritikk, har du en glimrende holdning og mot. Det er vanskelig å begynne med html + css + photoshop, men det går alltid bedre etterhvert. Gleder meg til å se fremgang i neste design. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Vil absolutt anbefale deg å lære deg HTML og CSS, framfor WYSIWYG-programmer (FrontPage og andre «Word-aktige» programmer). HTMLDog og Unrealized er begge gode kilder, i tillegg til at du kan søke/spørre på forumet her. Ellers vil jeg råde deg til å droppe smilies på hjemmesider - det skaper sjeldent noe særlig seriøst preg. sry. pall, men ville nok tatt bort linken, å prøvd å få til ett nytt design, før det kommer flere slike negative tråder. Tatt bort linken? Flere negative tråder? Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg trur hvis du endrer lenke farge til rød som rammen du har på sida så vil det bli mye bedre med engang Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Blå skrift på mørk bakgrunn er ikke så bra. Ei heller svart og grå på mørkegrå bakgrunn. Du bør kraftig revurdere fargene dine, gjerne se på et fargekart over hva som passer sammen. Jeg ville vært forsiktig med å bruke så sterke kontraster som du gjør. Til slutt vil jeg bare si at siden menyen din er en liste over linker, passer <ul> og <li> mye bedre enn <p>. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 sry. pall, men ville nok tatt bort linken, å prøvd å få til ett nytt design, før det kommer flere slike negative tråder. Hele poenget med posten var jo å få så mange tilbakemeldinger som mulig. Tenk hvis alle skulle fjerna lenka etter første negative kommentar? --- Og, btw, leser ikke folk hva de andre har skrevet i en tråd? Nå har 5 stk ramset opp de samme feilene.. Det er litt overkill.. Lenke til kommentar
uro Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Vil absolutt anbefale deg å lære deg HTML og CSS, framfor WYSIWYG-programmer (FrontPage og andre «Word-aktige» programmer). HTMLDog og Unrealized er begge gode kilder, i tillegg til at du kan søke/spørre på forumet her. Holder på se men det tar litt tid. Har forresten kjøpt en bok om emnet og holder på og gå gjennom den for øyeblikket. Hele poenget med posten var jo å få så mange tilbakemeldinger som mulig. Tenk hvis alle skulle fjerna lenka etter første negative kommentar? Det er jeg helt enig i, jeg fjerner ikke linken for jeg syntes selv at jeg ser feig ut hvis jeg gjør det Takk til alle som har bidratt med sin kunnskap om emnet, det er veldig mye bra her som jeg skal ta hensyn til under vidre utvikling. Så takk til alle, om dere finner mer så er det bare og komme med det, jo mer kommentarer jeg får jo bedre kan jeg få det og jo mer lærer jeg. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det svir i øynene, men stå på Selv brukte jeg flere år etter min første hjemmeside til jeg faktisk gadd å lære meg css og Photoshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå